Web Analytics Made Easy - Statcounter

در خطبه های نمازجمعه این هفته در لرستان ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه بر مبارزه با فساد برای تحقق عدالت اجتماعی تأکید شد و ائمه جمعه با انتقاد از گرانی های اخیر خواستار کاهش فشار گرانی در حوزه مسکن و اقلام ضروری شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیرافلاک، حجت الاسلام ابراهیم طهماسبی در خطبه های نماز جمعه این هفته کوهدشت ضمن گرامیداشت هفته قوه قضائیه، اظهار داشت: نماز جمعه سنگری بسیار مهم و عظیم است، امام علی(ع) در این راستا فرمود: غفلت از نماز جمعه‌ای که وحدت بخش و دشمن شکن بوده، باعث هلاکت است، جهاد با دشمنان خدا و مناسک حج از دیگر مسائلی است که بایستی به آن توجه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: حرص برای متاع و مسائل دنیوی عمل نامطلوبی است که انسان را به گمراهی می کشاند، ما بایستی حرص خود را در انجام امورات نیک و در رضای الهی به کار بگیریم.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به اینکه عجز بشر در برابر یک ویروس که با چشم دیده نشد، مشهود بود، عنوان کرد: با این همه علم و پیشرفتی که الان وجود دارد، کسی تا به حال نتوانسته درمان قطعی و واکسنی را برای ویروس کرونا کشف کند و این ناتوانی انسان را در برابر خداوند متعال که قادر مطلق است می رساند و این خود یک تلنگر است که بایستی همواره به یاد خداوند متعال بود.

وی با اشاره به اینکه برخی افراد و گروه ها با کمک مومنانه خود در ایام کرونا صحنه های خوبی خلق کردند، تصریح کرد: آمریکا با توجه به ادعای تمدن پوشالین خود، حتی کوچکترین حقی برای دیگران قائل نیست و به عنوان شیطانی بزرگ جنایات بی شماری در حق مظلومان عالم انجام داده است.

 

دروغگویی اروپائیان با تصویب قطعنامه اخیر علیه ایران به اثبات رسید

طهماسبی گفت: دروغگویی اروپائیان با توجه تصویب قطعنامه اخیریشان با موضوع برجام علیه ایران یک بار دیگر به اثبات رسید، همان‌طوری که رهبر معظم انقلاب بر این امر تاکید داشتند.

امام جمعه کوهدشت با اشاره به رفع اطاله دادرسی و مسئله دقت در احکام بایستی مورد توجه ویژه قضات قرار گیرد، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب فرمودند: قوه قضائیه بایستی ملجاء و مأمن مظلومین باشد و برخوردی قاطعانه و بدون مسامحه با گلوگاه های فساد انجام دهد.

وی اظهار داشت: مسئولین ذی ربط بر گرانی های بازار و اجاره املاک نظارتی دقیق داشته باشند و دستگاه قضایی نیز نسبت به متخلفین در زمینه تیراندازی های اخیر شهرستان برخوردی بدون مسامحه انجام داده و مردم نیز در این راستا همکاری لازم را داشته باشند، از برگزاری مانور های اخیر نیروی انتظامی نیز تشکر می کنیم.

 

پشتوانه قوه قضائیه برای تحقق عدالت هستیم

حجت الاسلام علی سپهوند در خطبه های این هفته نماز جمعه شهرستان ازنا ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و شهدای راه حق و حقیقت اظهار داشت: در چنین روزی دشمنان خبیث کمر بسته بودند محورهای اصلی نظام اسلامی را از پای در آ ورند و امروز سالروز ترور نافرجام مربوط مقام معظم رهبری است که به لطف خدا این ذخیره الهی را خدای متعال حفظ فرمود تا بعد از امام راحل به خوبی بتواند سکان دار این کشتی نجات در نظام اسلامی بشود و لذا ما خدا را شکر می کنیم از این نعمت بزرگ که به ما ارزانی داشت.

وی با گرامیداشت هفتم تیر سالروز شهادت مظلومانه شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن یار باوفای نظام و انقلاب، گفت: خدا را شاکریم که رئیس قوه قضاییه انقلابی، سرباز ولایت، عدالت محور و شجاع در عرصه و این جایگاه رفیع قرار گرفته است تا بهتر و قوی تر از گذشته مسئله عدالت و بستر سازی عدالت مد نظر است.

 حجت الاسلام سپهوند گفت: لازم است که همه مجموعه خدوم قوه قضاییه و مردم همراهی و حمایت کنند که ان شاالله این هدف عالیه و این برنامه متقن عدالت محوری و مبارزه با فساد در جامعه نهادینه شود.

امام جمعه ازنا تصریح کرد:  پشتوانه اجتماعی برای قوه قضاییه ایجاد کنیم که با همه فساد و افراد مفسد در هر رده ومقامی هستند ایشان با دلگرمی تمام بتوانند برخورد کنند کما اینکه الحمدلله همین طور نیز می است.

حجت الاسلام سپهوند گفت: امام خمینی(ره) ملاک حال افراد است تا این لحظه ما داریم این حرکت را حرکت نابی می بینیم، حرکت همراه با تبعیضی نمی بینیم که لازم است در سراسر کشور اسلامی مان این روند نهادینه بشود.
 

دستگاه های متولی فشار گرانی ها را از روی مردم بردارند

وی با اشاره به گرانی های اخیر اظهار داشت: تنظیم بازار هنوز حقیقتا جایگاه و معنای واقعی خودش را پیدا نکرده ما در شهرستان ستاد تنظیم بازار و مسئولین مربوط به این مجموعه باید آنچنان فعالیت داشته باشند که هم بازار ضربه نبیند و کاسب ما در صحنه باشد و هم گروهی فرصت طلب به اسم کسب و کار وجهه کاسب های مومن ما را زیر سوال نبرند و با گران فروشی مردم را دچار فشار مضاعف نکنند.

به گفته وی این بهم ریختگی مربوط به تحریم نیست خیلی از اقلام و کالاهای اساسی با مدیریت حتی منطقه ای و شهرستانی می شود اداره بشود و مردم نفس راحتی از دست گرانی بکشند لذا لازم عزیزان توجه داشته باشند که ان شاالله رئیس دستگاه قضا شهرستان ورود پیدا کند در حمایت از تعزیرات و ستاد تنظیم بازار طوری تعادل ایجاد شود که مردم واقعا در فشار نباشند.

امام جمعه ازنا گفت: دست اندرکاران حوزه مسکن یک مدیریتی اعمال کنند و هم به صاحبان ملک عرض می کنم که عزیزان اینجا این مواسات مومنانه تان زیاد است خیلی از افراد توان پرداخت کرایه های بالا ندارند توان رهن های بالا را ندارند که بایستی قشر فقیر جامعه را مراعات کنید.

 

دستگاه قضا در مبارزه با فساد از کسی چشم پوشی نکند
حجت الاسلام محمد سوری در بین نماز گزاران شهرستان چگنی اظهار داشت: مواد مخدر به عنوان یک بلای خانمان سوز یک پدیده شوم که کانون خانواده، اقتصاد و سلامت افراد را به خطر می اندازد لذا آگاهی و نظارت خانواده ها بر جوانان و نوجوانان برای پیشگیری از اعتیاد لازم است.

وی با اشاره بر ترور نافرجام رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۶۰هجری شمسی بیان کرد: آن چیزی که همه ما می بینیم و خود دشمنان اعتراف کرده اند؛ دشمن، نیروهای انقلابی ما و افراد اثر گذار را مورد توجه و هدف قرار داده بودند که یکی از برجسته ترین آنها حضرت آقا بوده اند که منطق مقابله و مبارزه با ایشان را نداشته اند،چون ایشان متفکر و نظریه پرداز انقلاب بوده اند و در جبهه مقاومت و اثر گذار و فرماندهی جبهه مقاومت در مقابل جبهه استکبار و جبهه کفر است.

امام جمعه چگنی افزود: روز شنبه هفتم تیرماه شهادت آیت الله دکتر بهشتی است که قوه قضاییه یادگارشخصی اندیشمند بافکر نو و تشکیلاتی است کسی که صبر و بردباری ایشان زبانزد خاص و عام بود شخصیتی متفکر و قوه قضاییه ادامه دهنده راه چنین شخصیت هایی هستند.

وی تصریح کرد: قوه قضاییه باید به عنوان مرجع و پناه مردم در رویارویی بافساد و مفسدان باشد همانطوری که رهبر معظم انقلاب در دیدار با قضات بیان فرمودند: بحث عدالت و مبارزه با فساد خواسته ایشان است که در بحث مبارزه با فساد فرمودند از هیچ کسی چشم پوشی نکنید .

حجت الاسلام سوری با اشاره به اینکه پنج شنبه دهم تیرماه سالروز حمله آمریکا به هواپیما مسافری ایران است، خاطرنشان کرد: آمریکا تمدنی ندارد و در عمل نشان داده به هیچ چیزی پایبند نیست و جرات مقابله با جبهه مقاومت و ایران را ندارد و قابل اعتماد نیستند اما ایران اسلامی به برکت خون شهدا هر روز قدرتمندتر از قبل است.

 

گرانی مسکن و کالاهای ضروری باعث نگرانی مردم شده است

حجت الاسلام مهدی سرلک در خطبه های نماز جمعه این هفته  شهرستان الیگودرز ضمن گرامیداشت دهه کرامت گفت :ملت ایران در بحران کرونا با امید به خداوند، عنایات ائمه اطهارعلیهم السلام و تدبیر مقام معظم رهبری توانستند کشور را مدیریت کنند در حالی که بسیاری از کشورها پیشرفته دچار مشکلات جدی شدند.

 
وی ضمن تبریک هفته قوه قضائیه یاد و خاطره شهدای هفت تیر بیان کرد: آیت الله بهشتی بنیانگذار دستگاه قضایی که از افتخارات این مسئول خدمتگذار است وی مجاهدی حکیم و بصیر که خدمت های این شخصیت الهی به مردم از اذهان فراموش نشدنی است.


امام جمعه الیگودرز اظهار داشت: مقام معظم رهبری در سخنان خود در تاکید به مسئولان قضایی تحول گرایی، مبارزه با فساد و…. را خواستار شدند و قوه قضائیه نیز مبارزه با فساد را از درون خود آغاز نمود .

وی گفت: قدرت نرم و نفوذ آمریکا در جهان روبه افول است و حتی کشورهای اروپایی سیاستهای آمریکا را قبول ندارند.

حجت الاسلام سرلک  ب اشاره به تورم و گرانی، بیان کرد: گرانی در معیشت، مسکن و کالاهای ضروری از ابتدای سال ۹۹ مردم را نگران کرده است و بسیاری از مستاجران در تهیه مسکن با مشکلات زیادی روبه رو کرده است.

 

مبارزه دستگاه قضا با مفسدان اقتصادی دست متجاوزان از بیت المال را قطع می کند
حجت الاسلام سید علی حسینی در خطبه های نماز جمعه بروجرد با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: دستگاه قضا مبارزه با مفسدان را آغاز کرده است و انتظار می رود با قوت این مبارزه را ادامه دهد.

وی اضافه کرد: مبارزه جدی قوه قضائیه با مفسدان اقتصادی دست متجاوزان مفسد را در سراسر کشور از بیت المال مسلمین قطع خواهد کرد.

امام جمعه بروجرد اظهار داشت: مردم خواهان مبارزه با فساد هستند و از اقدامات انقلابی رئیس قوه قضائیه در راستای برخورد با مفسدان اقتصادی حمایت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی بر ضرورت نظارت بیشتر بر بازار تاکید کرد و افزود: از مسئولان تقاضا داریم بر بازار نظارت بیشتری داشته باشند خصوصا بر بازار عرضه مرغ باید نظارت شود تا شاهد گرانی بی رویه نباشیم.

 

مفاسد اقتصادی ریز و درشت در تیر رس قوه قضاییه است
حجت الاسلام سید محسن موسوی؛ امام جمعه پلدختر در خطبه های این هفته نماز جمعه با تبریک هفته قوه قضاییه اظهار داشت:اجرای عدالت وظیفه ذاتی دستگاه قضایی است که در این راستا رییس دادگستری و دادستان پلدختر زحمات زیادی کشیدند.

وی بیان کرد:کاهش اطاله دادرسی یکی از مطالبات دستگاه قضایی است که با حضور آیت الله رییسی در دستگاه قضایی و الکترونیکی شدن بیشتر فعالیت های قضایی شاهد کاهش زمان اطاله دادرسی هستیم.

امام جمعه پلدختر با قدر دانی از دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی عنوان کرد: دستگاه قضایی در برخورد با مفاسد اقتصادی و دانه درشت ها باعث رضایتمندی مردم شده و در این برهه که سختی های اقتصادی و معیشتی به مردم فشار می آورد برخی ها با سواستفاده از موقعیت ها اقدام به اخلال در اقتصاد می کنند که برخورد جدی قوه قضاییه با این مفاسد در جهت برقراری عدالت بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به دغدغه اهالی کوی سازمانی ها به احداث ادامه دیواره ساحلی تصریح کرد: در جهت جلوگیری از ورود سیلاب به ضلع غربی و کوی سازمانی ها، دیواره ساحلی استاندارد احداث شده که در ادامه برای اهالی کوی سازمانی ها گلایه هایی بوجود آمد که با پیگیری مسئولین به زودی شاهد ساخت ادامه دیواره ساحلی در منطقه کوی سازمانی های خواهیم بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: خطبه های نماز هفته قوه قضائیه مبارزه با فساد کوی سازمانی ها دستگاه قضایی حجت الاسلام داشته باشند معظم انقلاب قوه قضاییه دستگاه قضا امام جمعه نماز جمعه گرانی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۳۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، روزنامه اصلاح طلب هم میهن در گزارشی نوشت:

کافی است تا یک بار دیگر مناظره‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال۱۴۰۰ را گوش دهیم و شعارهای سیدابراهیم رئیسی و نامزدهای پوششی‌اش را مرور کنیم؛ تا دریابیم که به بسیاری از آن شعارها نه‌تنها جامه عمل پوشانده نشده است، بلکه دولت درباره آنها هم سخنی به میان نمی‌آورد؛ شعارهایی که محقق‌نشدن‌شان در این روزهای کشور به شدت احساس می‌شود؛ از جمله بالارفتن بی‌وقفه تورم، کاهش ارزش پول ملی، کوچک‌شدن روزافزون سفره مردم، افت ناگهانی شاخص‌های بورس، عدم تناسب دخل و خرج حقوق‌بگیران و حجم انبوهی از مشکلات دیگر که نه‌تنها از سال ۱۴۰۰ حل نشده بلکه بر آن افزوده هم شده است.

از طرفی مشکلاتی در حوزه اجتماعی-فرهنگی هم چهره خیابان‌ها را به تقابل با مردم تغییر داده است. نکته جالب توجه این است که در تمام این احوال صدایی از دولتی‌ها و شخص رئیس‌جمهور به گوش نمی‌رسد. یکی از مهم‌ترین وعده‌های سیدابراهیم رئیسی مبارزه با فساد بود؛ شاید بشود گفت محوری‌ترین شعار او همین بود و او با اطمینان می‌گفت که مبارزه با فساد را باید از قوه مجریه شروع کرد تا اجازه داده نشود که فسادی به وجود آید.

حالا اما شرایط تفاوت یافته است؛ به نحوی که هرچندوقت یک بار فسادی اقتصادی در گوشه‌وکنار کشور رخ می‌دهد اما دولت سعی می‌کند از اظهارنظر درباره‌اش خودداری کند؛ نمونه‌اش فساد چای دبش. حالا پرسش آن است که کناره‌گیری دولت از پاسخگویی و بلکه مسئولیت‌پذیری ریشه در چه دارد و چه آثاری در حوزه سیاسی و اجتماعی خواهد گذاشت؟

صدایی از دولتمردان در حوزه ارز در نمی‌آید

احمد مازنی، نماینده مجلس دهم و عضو حزب اعتماد ملی، درباره این موضوع به «هم‌میهن» گفت: «از سوی اقشار مختلف مردم شنیده می‌شود که قول و قرارهایی که از قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری گذاشته شده بود، محقق نشده است و آثار اقداماتی که دولت می‌گوید انجام شده، دیده نمی‌شود. وضعیت زندگی مردم هم روزبه‌روز سخت‌تر می‌شود و کسی هم پاسخگو نیست. دولت وعده داده بود که سالی یک میلیون مسکن می‌سازد اما نشد زیرا دولت توجه نداشت که مسکن مانند دیگر امور اقتصادی یک تخصص است که باید با آن علمی مواجه شد و نمی‌شود به صورت عامیانه و بدون بررسی‌های دقیق و تخصصی گفته شود که یک میلیون مسکن می‌سازیم.

دولت گفت طرح جراحی اقتصادی را اجرا کرد و من در ابتدای اجرای آن گفتم که از این جراحی فقط تیغش بر شکم طبقات محروم و فقرا خواهد خورد. آقای رئیسی در دوره آقای روحانی قیمت ارز را دستمایه تمسخر دولت وقت قرار می‌داد اما حالا که قیمت دلار چندبرابر نسبت به سال ۱۴۰۰ شده است، صدایی از دولتمردان درنمی‌آید. در حوزه قیمت‌گذاری هم وضعیت نابسامان است و در طول سال چندین بار قیمت‌ها افزایش می‌یابد، اما حقوق کارگران و بازنشستگان یک بار در سال آن هم کمتر از نصف تورم افزایش می‌یابد».

او درباره بروز فسادهای اقتصادی بیان کرد: «هرچند وقت یکبار هم خبری از فساد اقتصادی بیرون می‌آید؛ مانند همین فساد چای دبش که مسئولان به جای روشنگری سعی می‌کنند از انعکاس خبر جلوگیری کنند. مگر در دوره مجلس دهم برای تصاحب کرسی‌های مجلس یازدهم فریاد شفافیت نمی‌زدند؟ خب بیایند و شفاف با مردم سخن بگویند که چه اتفاقاتی در جریان است؟ از طرفی رفتارهایی با زنان و دختران این سرزمین می‌شود که نه در سیره امام بوده است و نه رهبری و نه با اقتضائات دینی مطابقت دارد. کافی است به سخنان رهبری در سال‌های گذشته گوش دهیم که به‌تازگی در فضای مجازی بازنشر شده است؛ ایشان می‌گفتند که در زمان امام برخی برخوردهایی افراطی با زنان داشتند که امام فرمودند آنها را دستگیر کنید. ایشان تأکید می‌کردند که من هم نوع نگاه امام را قبول دارم. خب با این اوصاف مشخص نیست برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟»

این نماینده مجلس دهم در پاسخ به این پرسش که چرا هیچ‌کس مسئولیت اتفاقات رخ‌داده را نمی‌پذیرد، توضیح داد: «ما باور داریم که مملکت یک مبنا و میثاق ملی به نام قانون اساسی دارد که مسئولیت‌ها در آن روشن شده است و هیچ اقدامی نباید خارج از قانون اساسی رخ دهد. فارغ از اینکه یک رفتار و عملکرد مورد انتقاد است یا خیر اما هر فرد و نهادی باید مسئولیت حوزه خود را بپذیرد و طبیعی است دولت در رأس این قاعده قرار دارد. مشخصاً درباره برخوردها در موضوع حجاب باید مسئولیت اقداماتی که در خیابان رخ می‌دهد، پذیرفته شود. یک نکته مهم را هم فراموش نکنیم که متأسفانه نیروی انتظامی شده‌ است مرغ عزا و عروسی. نیروی انتظامی در مرزها با قاچاقچیان مواد مخدر برخورد می‌کند، با سارقان برخورد می‌کند و... و شهدای زیادی هم در جهت حمایت از منافع ملی می‌پردازد اما همین نیروی انتظامی را مقابل مردم در موضوع حجاب قرار می‌دهند».

مازنی همچنین درباره برخی اقدامات مثبت دولت مطرح کرد: «می‌گویند عیب جمله بگفتی، هنرش نیز بگو. در حوزه روابط بین‌الملل گرچه می‌شد با برخی کشورهای منطقه دچار چالش نشد و هزینه‌های گسترده‌ای نداد اما به هر حال در این دولت تلاش‌هایی برای برقراری ارتباط با این کشورها رخ داد و به نتیجه هم رسید. دفاع از مردم مظلوم غزه و مقابله درست و بجا با رژیم صهیونیستی بعد از حمله آنها به کنسولگری ما از دیگر اقدامات خوب بود. اکنون انتظار می‌رود که دولت تمام تلاش‌اش را به کار بگیرد تا به برجام برگردد زیرا بسیاری از مشکلات کنونی کشور ریشه در تحریم‌های یکجانبه آمریکا دارد. نکته دیگری که گفتنش خالی از لطف نیست، نشست‌های رئیس‌جمهور با طیف‌های مختلف سیاسی بود؛ البته نتیجه عملی خاصی از این نشست‌ها حاصل نشد و دولت نخواست از ظرفیت‌های مختلف بهره ببرد. من باور دارم حصر فقط مربوط به چند چهره خاص نیست و اکنون نخبگان، دلسوزان و یاران امام در حصر به سر می‌برند زیرا وقتی چنین نیروهایی به‌طور کلی کنار گذاشته می‌شوند به نوعی محصور شده‌اند».

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898181

دیگر خبرها

  • کشتار غیر مجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • کشتار غیرمجاز دام در روستا‌های گردشگری اردبیل معضل جدی
  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • کشتار غیرمجاز دام در روستاهای گردشگری معضل جدی است
  • حضور در یادواره‌ شهدا وظیفه‌ای ملی و انسانی است
  • مازنی:برخوردهای خشن در خیابان‌ها با زنان براساس کدام منبع رخ می‌دهد؟ /قیمت دلار چند برابر سال ۱۴۰۰ شده اما صدایی از دولتمردان در نمی آید
  • وعده ایران برای نابودی ظلم جهانی قطعی است
  • عملکرد دستگاه قضا درعدالت و مبارزه با فساد در وضعیت حجاب موثر است
  • بسیاری از مردمان دنیا امروز دلداده سپاه هستند