Web Analytics Made Easy - Statcounter

امام جمعه فولادشهر با طرح این سوال که چرا آمریکا و اروپا اینقدر از رفع تحریم تسلیحاتی ایران نگرانند؟ گفت: با شکستن تحریم تسلیحاتی؛ ایران وارد باشگاه تجارت تسلیحات می شود و علاوه بر تکمیل بسته‌های سلاح و تجهیزات راهبردی خود، قادر به فروش تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت السلام مسعود سرافراز در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه فولادشهر اظهار کرد: تیرماه؛ برای ایرانیان، ماه خاطرات تلخ و دردناکی است چراکه حوادثی از ترور، جنایت و کشتار توسط آمریکا و مزدورانش به وقوع پیوست که تاریخ و گذر زمان، این جنایت‌ها را به فراموشی نخواهد سپرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این حوادث با درگیری مسلحانه منافقان با مردم و نیروهای انقلابی از ۳۰ خرداد سال ۶۰ وارد مرحله تازه‌ای شد و اولین حادثه، روز ۶ تیرماه ۱۳۶۰ سو قصد به جان رهبر معظم انقلاب اسلامی به وقوع پیوست.

امام جمعه فولادشهر تصریح کرد: معظم‌له در آن روز نماینده امام خمینی (ره) در شورای عالی دفاع بودند که خداوند ایشان را برای حفظ و بقای انقلاب و نظام زنده نگه داشت.

وی ادامه داد: جنایت ۷ تیر، شهادت ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی و بویژه شهادت شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی را در پی داشت، این فاجعه آن‌قدر بزرگ بود که به تعبیر رهبر معظم انقلاب «به‌طور طبیعی باید منجر به شکست انقلاب اسلامی می‌شد اما به برکت خون این شهدا، درست عکس آنچه تصور می‌شد اتفاق افتاد و بعد از این حادثه، ملت متحد شد و انقلاب در مسیر واقعی و صحیح خود قرار گرفت.»

سرافراز اضافه کرد: بمباران شیمیایی سردشت در ۷ تیر ۱۳۶۶، یکی از نقاط تاریک تاریخ است که حمایت مدعیان حقوق بشر از اقدامات تروریستی و انفعال نهادهای بین‌المللی را در این زمینه به نمایش گذاشت.

وی عنوان کرد: ۱۱ تیر شهادت آیت الله صدوقی چهارمین شهید محراب بوسیله نارنجک یکی از منافقین قسی‌القلب رقم خورد و ۱۲ تیرماه نیز یادآور حمله ناجوانمردانه ناوگان آمریکای جنایتکار به هواپیمای مسافری ایرباس ایران در خلیج فارس و شهادت ۲۹۸ سرنشین بی گناه آن در (۱۳۶۷ ه. ش) است که این روز افشای حقوق بشر آمریکایی نامگذاری شد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: رژیم تروریست آمریکا مدتی بعد به فرمانده‌ی ناوی که هواپیمای ایران را مورد هدف قرار داده بود مدال افتخار داد و او را تشویق کرد، این کار، یکی از بارزترین و آشکارترین شکل تضییع حقوق بشر در جهان بود که با سکوت دنیای غرب و بسیاری از کشورهای دنیا روبه‬ ‏رو شد.

وی یادآور شد: ۱۹ تیر مصادف با کودتای آمریکایی نوژه بود، جنایات آمریکا البته به این جنایت محدود نمی‌شود و سیاهه‌ای از اقدامات ضد حقوق بشری در این موضوع وجود دارد و روشن‌ترین نمونه آن وضعیت کنونی آمریکا و مقابله رژیم تروریست آمریکا بر علیه سیاهپوستان است.

سرافراز افزود: دشمن از این راه‌ها به فکر براندازی نظام بود، این جنایت‌ها به دست همه کسانی که مدعی آزادی و حقوق بشر هستند انجام شد و روزشمار تاریخ ایران اسنادی است از هزاران سند که مدعیان دروغین حقوق بشر را رسوا می‌کند.

وی تصریح کرد: در همه این جنایت‌ها یک طرف، آمریکای جنایتکار قرار دارد و در طرف دیگر دست خون آلود عناصر سازمان تروریستی منافقین به چشم می‌خورد و هر یک از این حوادث خونبار می‌توانست آسیب‌های جدّی به نظام و کشور وارد کند.

امام جمعه فولادشهر گفت: اما با هوشیاری، بصیرت و آگاهی مردم، منافقین و امریکایی‌ها نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و نظام اسلامی همچنان قدرتمندانه در مواجهه با حوادث به راه خود ادامه می‌دهد.

وی ادامه داد: این حوادث قطعاً برای نسل جوان ما درس‌آموز است، که بدانند این انقلاب باخون بهای شهیدان گرانقدر از گردنه‌های سخت و دشوار عبور کرده و باز هم عبور خواهد کرد.

سرافراز اضافه کرد: یادآوری جنایات آمریکا و نقض‌های مکرر و علنی حقوق بشر توسط شیطان اکبر؛ فرصت مغتنمی است تا حافظه تاریخی نسل‌های سوم و چهارم و نسل‌های آینده بازسازی و باز آفرینی شود تا تاریخِ مظلومیتِ این ملت مقتدر دستخوش تحریف نگردد و جای شهید و جلاد عوض نشود.

وی عنوان کرد: شورای حکام آژانس بین ‏المللی اتمی بر اساس گزارش مغرضانه رئیس آرژانتینی خود که از حامیان آمریکا و صهیونیسم است؛ به محکومیت ایران رأی داد و از ایران خواست به بازرسان آژانس اجازه بازرسی دو منطقه از مناطق جغرافیایی را بدهد.

امام جمعه فولادشهر خاطرنشان کرد: این مسئله در حالی است که در هشت سال گذشته از ۳۳ نقطه بازرسی شده و تمام گزارش‌ها با نهایت همکاری ایران تهیه و به نفع ایران خاتمه یافته است.

وی اظهار کرد: اکنون این گزارش هدفدار و آلوده به مطامع شیطانی غرب دوباره به نقطه اول برگشته است، از طرف دیگر سه کشور اروپایی (آلمان، انگلیس و فرانسه) نیز در پایان نشست برلین تلویحاً با آمریکا همراهی کرده و خواستار همکاری ایران شده و حتی بر تمدید تحریم تسلیحاتی ایران اصرار کرده اند.

سرافراز افزود: این موضوع اگر چه در شورای حکام با اجماع همراه نبود و علاوه برچین و روسیه (دو مخالف) ۷ کشور دیگر مانند هند و پاکستان به آن رأی ممتنع دادند، اما بهانه ایست تا با طرح موضوعات واهی و جنجالی تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کنند.

وی تصریح کرد: این در حالی است که اروپا و دیگر کشورها می‌دانند آمریکا بخاطر خروج از برجام نمی‌تواند با استفاده از قطعنامه ۲۳۳۱ تحریم تسلیحاتی ایران را تمدید کند، به همین جهت می‌خواهد با بهانه‌جویی‌های جدید و از دو مسیر آژانس و سه کشور اروپایی اهداف شوم خود را پیش ببرد.

امام جمعه فولادشهر با طرح این سوال که چرا آمریکا و اروپا اینقدر از رفع تحریم تسلیحاتی ایران نگرانند؟ گفت: از ۲۷ مهرماه ۹۹ با شکستن تحریم تسلیحاتی؛ ایران وارد باشگاه تجارت تسلیحات خواهد شد و هم بسته‌های سلاح و تجهیزات راهبردی خود را تکمیل خواهد کرد و هم قادر به فروش تجهیزات نظامی به کشورهای دیگر خواهد بود.

وی ادامه داد: این نگرانی دو دلیل عمده دارد نخست آنکه ایران را به سمت اقتصاد بدون نفت و مقاومتی سوق داده و عرصه‌های جدیدی برای رونق اقتصادی ایران خواهد گشود و از سوی دیگر با رفع تحریم تسلیحاتی، ساختار تحریم‌های دیگر نیز فروریخته و تحریم‌های ظالمانه، عملاً بی اثر خواهد شد.

کد خبر 430640

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران امام جمعه فولادشهر خطبه نماز جمعه شهروند حقوق شهروندی آمریکا تحریم تسلیحات هسته ای تحریم تسلیحاتی ایران شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تحریم تسلیحاتی ایران رفع تحریم تسلیحاتی امام جمعه فولادشهر حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۴۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران

تین نیوز

اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با ارسال نامه ای به اعضا و دوستان این نهاد، مخالفت خود را با تحریم های جدید علیه تهران اعلام کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، رویترز امروز اعلام کرد که اتاق بازرگانی و صنایع ایران و آلمان با ارسال نامه ای به اعضا و دوستان این نهاد، مخالفت خود را با تحریم های جدید علیه تهران اعلام کرد.

در نامه اتاق بازرگانی ایران و آلمان آمده است: طبق معمول پیش از هر چیز درخواست تحریم های جدید در اولویت قرار دارد؛ هر چند که این اقدام به منظور پوشاندن فقدان تأثیرگذاری اروپا است تا آنکه بخشی از راه حل باشد.

در این نامه با اشاره به آنکه برلین روابط ویژه ای را که زمانی میان ایران و آلمان وجود داشت حفظ نکرده و توسعه نداده، تاکید شده است که این موضوع به فقدان تأثیرگذاری اروپا منجر شده است.

این نامه می افزاید: نقش آفرینان اصلی کماکان در واشنگتن هستند و نقش پکن روز به روز پر رنگ تر می شود.

رویترز نوشت که جوسپ بورل مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا دیروز خبر داد که برخی از کشورهای عضو این نهاد به بهانه واکنش تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی خواهان افزایش تحریم های ایران هستند.

آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان نیز در گفت وگو با شبکه آ. ار. د آلمان گفته بود: من قویاً طرفدار گسترش آنها (تحریم ها) علیه ایران هستم، زیرا می توانیم ببینیم که اقدامات ایران در حال حاضر چقدر خطرناک است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که به منظور تنبیه متجاوز، با استفاده از توانمندی های راهبردی اطلاعاتی، موشکی و پهپادی خود به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در سرزمین های اشغالی حمله و آنها را با موفقیت مورد اصابت قرار داد و منهدم کرد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است اما در به کار بکارگیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان نیز دیروز تصریح کرد: اقدام ایران کاملاً مشروع و پس از مدت ها خویشتن داری در برابر حملات رژیم صهیونیستی انجام داده و این نشان دهنده رفتار کاملاً مسئولانه و حرفه ای ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه ای و بین المللی است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تحریم های هماهنگ آمریکا و انگلیس علیه ایران اعلام شد
  • چرا مقامات غربی نسبت به ماجراجویی رژیم‌صهیونیستی نگرانند؟
  • وضع تحریم‌های جدید پهپادی ایران توسط اتحادیه اروپا
  • تحریم‌های جدید آمریکا و بریتانیا علیه ایران
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • اتحادیه اروپا تحریم‌های جدیدی را علیه برنامه پهپادی ایران اعمال می‌کند
  • مخالفت اتاق بازرگانی ایران و آلمان با تحریم های جدید علیه تهران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • بورل: غزه مثل سطح ماه شده؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست
  • اتحادیه اروپا : غزه مثل سطح ماه شده ؛ هیچ چیزی برای زندگی نیست