Web Analytics Made Easy - Statcounter

مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح،‌گفت: اقدامات تحولی و امید آفرین را باید حراست کرد و حمایت از آیت الله رئیسی در این دوران خطیر مسئولیت تا زمان به ثمر نشاندن این هدف بزرگ، وظیفه‌ای دینی و ملی است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، سردار حسین دهقان مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با فرارسیدن ایام شهادت حضرت آیت الله بهشتی و هفته قوه قضاییه یادداشتی منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن یادداشت مشاور رهبر معظم انقلاب در حوزه صنایع دفاعی و پشتیبانی نیرو‌های مسلح به مناسبت هفته قوه قضاییه به شرح زیر است:

در آستانه چهلمین سالگرد شهادت شهید مظلوم حضرت آیت االله بهشتی قرار داریم. ۴٠ سالگی را سن پختگی می‌دانند و به همین دلیل نگاه ما به شهید بهشتی پس از گذشت ٣٩ سال از شهادتش، باید نگاهی مبتنی بر بازخوانی عمیق، وسیع و جامعی از شخصیت او باشد.

بلند نظری در ترسیم و انتخاب هدف، عمق و بصیرت در شناخت مبدا و مقصد، ثبات قدم در مسیر رسیدن به مقصود و پایبندی به اصول و آرمان‌ها در پیمودن مسیر، ویژگی مشترک همه قهرمانانی است که در ذهن و قلب ما جای دارند.

از این منظر شهید بهشتی قهرمان انقلاب اسلامی ایران است و مرور دوباره افکار و آثار او نیاز مبرم زمانه ماست.

شهید بزرگواری که هم زمان دغدغه عدالت، آزادی، کرامت انسانی، آرمان گرایی و تفکر و روحیه و کار انقلابی و جهادی داشت.

ماه‌های آغازین سال ١٣۶٠ مصادف با اوج گیری فتنه بنی صدر در جلسه‌ای برای بررسی مسائل روز خدمت شهید بهشتی رسیده بودم.

جمع بندی شهید مظلوم - که آن روز مسئولیت شورای عالی قضایی و دیوان عالی کشور را برعهده داشت - در آن جلسه این بود که حتی در مواجهه با بنی صدر نیز جمهوری اسلامی ایران نباید از مسیر پایبندی به قانون منحرف شود و حرکت در مدار قانون و اصول را کنار بگذارد.

نگاه شهید بهشتی به قوه قضاییه نگاهی قانون گرا، اصول مدار و مبتنی بر تحول گرایی در مدیریت بود، نگاهی که اگر با همان وسعت نظر و جدیت در قوه قضاییه امکان استمرار می‌یافت، تحولی شگرف را در مسیر عدالت اجتماعی موجب می‌شد.

از آن روز تاکنون قوه قضاییه مسیر پرفراز و نشیبی را پشت سر گذاشته است. فارغ از فراز و فرود‌هایی که در دوران مدیریت رؤسای قوه قضاییه پس از شهید بهشتی روی داد، باید به جرات گفت هرچند تا رسیدن به وضع آرمانی و مدنظر آن شهید بزرگوار در این قوه، فاصله داریم، اما، حرکت امروز قوه قضاییه در مسیر امنیت سازی، ثبات آفرینی، اعتمادبخشی، تولید سرمایه‌های اجتماعی و در یک کلام، خلق قدرت برای ایران اسلامی می‌تواند نویدبخش آینده‌ای روشن باشد.

امروز رییس محترم قوه قضاییه قدم‌های آغازین این حرکت را برداشته و در ابتدای این مسیر سرنوشت ساز برای ملت ایران قرار دارد.

قوه قضاییه در ابتدای این دوران مدیریتی به خوبی توانسته است پا در مسیری بگذارد که امید را در دل مردم شکوفا کند و در گام نخست فاصله میان پرونده‌های ذهنی مردم با پرونده‌های روی میز دستگاه قضایی را کاهش دهد.

این اقدامات تحولی و امید آفرین را باید حراست کرد و حمایت از آیت الله رئیسی در این دوران خطیر مسئولیت تا زمان به ثمر نشاندن این هدف بزرگ، وظیفه‌ای دینی و ملی است.

در این مسیر باید با ارائه پیشنهاد و نقد مشفقانه، همکاری و مشارکت فعال؛ رئیس، مسئولان و قضات شریف این مجموعه را همراهی کنیم و با پرهیز از شتابزدگی، با حمایت از دستاورد‌های مهم فعلی به انتظار دستاورد‌هایی مهم بنشینیم که امید می‌رود در دوران تصدی برادر عزیزم آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه به ثمر بنشیند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: قوه قضاییه رهبر معظم انقلاب شهید بهشتی سردار حسین دهقان آیت الله رئیسی شهید بهشتی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۲۹۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر، سید محمد صاحبکار معاون راهبردی قوه قضائیه طی سخنانی در نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضائیه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها اظهار کرد: اجرای سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه، عملیاتی کردن برنامه سال جاری دادگستری استان‌ها، اجرای مفاد قانون برنامه هفتم توسعه و همچنین اجرای قانون جدید شوراهای حل اختلاف و تشکیل دادگاه‌های صلح، چهار کلان‌پروژه قوه قضائیه در سال ۱۴۰۳ هستند.

وی افزود: فرایند روزآمدسازی سند تحول قضائی از مهرماه سال گذشته آغاز شد و برای تحقق این مهم، نقطه‌نظرات بخش‌های مختلف داخل و خارج از قوه قضائیه اخذ شد که در این راستا بالغ بر ۱۱۰۰ پیشنهاد ناظر بر عبارات مندرج در سند تحول پیشین به معاونت راهبردی ارسال شد و بالغ بر ۸۰ پیشنهاد نیز از طریق سامانه‌ای که تعبیه شده بود واصل شد.

معاون راهبردی قوه قضائیه گفت: دلیل انتشار عمومی سند جدید تحول و تعالی قوه قضائیه آن است که همه کارکنان دستگاه قضا این سند را مطالعه کرده و در جریان مفاد و بندهای آن قرار گیرند و آن را به مرحله اجرا دربیاورند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین «عبداللهی» رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه نیز در این نشست، بر ضرورت افزایش نظارت بر عملکرد ضابطین و ارائه آموزش‌های لازم به آنها تاکید کرد و به کلیه مقامات قضائی استان‌ها نیز توصیه کرد که مبارزه با فساد را در اولویت کارها و امور خود قرار دهند.

حجت‌الاسلام والمسلمین «رحیمی» معاون قضائی قوه قضائیه نیز طی سخنانی خواستار توجه جدی دادگستری‌های سراسر کشور به بخشنامه‌های قضائی صادره و همچنین عملکرد فعالانه‌تر کمیسیون‌های عفو در برخی استان‌ها شد.

کد خبر 6081930

دیگر خبرها

  • ۴ کلان‌پروژه قوه قضاییه در سال ۱۴۰۳
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • جزییات فصل اول سند جدید تحول قوه قضاییه اعلام شد
  • دهقان: توقیف کشتی رژیم صهیونیستی یک عملیات تلافی‌جویانه بود
  • تربیت معلم مهمترین گام در مسیر تقویت تربیت دینی در مدارس است
  • عملیات «وعده صادق» صرفاً یک اقدام تنبیهی بود
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟
  • ابلاغ نسخه بروز شده‌ی سند تحول قضایی
  • تلاش برای تحقق سیاست های قوه قضاییه
  • سند تحول و تعالی قوه قضاییه ابلاغ شد