Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، یدالله موحد در آئین پیش از خطبه های نماز جمعه کرمان ضمن گرامیداشت سالروز شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران ایشان، خاطرنشان کرد: هفته قوه قضاییه فرصتی است که به قضات و کارکنان خدوم و سخت کوش قوه قضائیه خدا قوت بگوییم و امیدواریم خداوند در این سنگر عدالت محوری آنان را مورد لطف عنایت ویژه خود قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این مطلب که قضات و کارکنان دستگاه قضایی با تحمل سختی ها، محدودیت ها و مرارت های بسیار زیاد در اقصی نقاط کشور در حال خدمت هستند، خاطرنشان کرد: اقامه قسط و عدالت گستری، هدف اصلی از مبعوث شدن تمامی انبیاء و پیامبران الهی، نزول وحی و نزول کتب آسمانی بوده است و انبیاء الهی با رسالت مشترک تحقق عدالت در جامعه مبعوث شده اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهارداشت: هر کس در عرصه زندگی فردی و اجتماعی و در مقام و مسئولیت های خود و به ویژه در جامعه دینی و نظام سیاسی جمهوری اسلامی اگر در مسیر عدالت گستری و اقامه قسط و عدل قدم بردارد در مسیر انبیای الهی حرکت کرده و اگر بر خلاف عدالت حرکت کرده و رفتاری ظالمانه و فساد آلود داشته باشد، در مسیر تقابلی با مسیر الهی انبیای عظام و فطرت بشری حرکت کرده است زیرا انسان فطرتا عدالت خواه است.

موحد با تاکید بر این مطلب که یکی از آرمان های بزرگ انسان و بشریت رسیدن به عدالت است، خاطرنشان کرد: منجی موعود حضرت بقیه الله الاعظم قطعا قیام خواهند کرد و خواهند آمد تا زمین را سرشار از قسط و عدل کرده و مظاهر ظلم و جور را از جامعه بزدایند.

وی یادآور شد: آیت الله رئیسی، سکاندار کنونی نظام قضایی کشور؛ مبارزه مجاهدانه، قاطعانه و بدون ملاحظه با مظاهر و اشکال فساد در دورن و بیرون از قوه قضاییه را آغاز کرده اند و با این اقدامات بارقه امید را در دل مردم روشن کرده اند که این اقدامات در حقیقت، حرکت در مسیر انبیاء الهی و تحقق عدالت گستری در نظام اسلامی است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اگر کشور و مردم بخواهند به وضعیت مطلوب در عرصه عدالت و به اهداف بلند شهدا به ویژه شهیدبهشتی دست یابند، باید در این مسیر پرخطر، خطیر و حساس از تمام ظرفیت های کشور در قوای مجریه و مقننه استفاده شده و آحاد مردم برای بستن منافذ و زمینه های فساد همکاری همه جانبه ای با قوه قضائیه داشته باشند.

موحد با تاکید بر این مطلب که قوه قضاییه و آیت الله رئیسی مصمم برای سالم سازی، شفافیت و توسعه دادرسی های الکترونیک هستند، خاطرنشان کرد: برای دسترسی سریع و آسان مردم به یک دادرسی عادلانه تلاش بر این است که عدالت الکترونیکی در کشور محقق شود و در این رابطه اقدامات بسیار خوبی در کشور و استان کرمان انجام شده است.

وی کاهش اطاله دادرسی ، سرعت بخشی به روند رسیدگی به پرونده ها و اتقان احکام و کاهش جمعیت کیفری را از اولویت های قوه قضائیه برشمرد و تاکید کرد: در حوزه کاهش جمعیت کیفری تاکید بر این است که انحصار زندان های کشور برای اشرار، مفسدین اقتصادی، اخلالگران در نظم و امنیت کشور و متعرضان به جان و نوامیس مردم باشد.

چتر حمایت قوه قضاییه در مسیر تحقق جهش تولید بر سر مدیران اقتصادی گسترده است

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: امروز قوه قضاییه مصمم است در راستای منویات رهبری برای رونق تولید و جهش تولید چتر حمایت خود را بر سر مدیران اقتصادی و سرمایه گذاران بگستراند.

موحد به موضوع افشای حقوق بشر آمریکایی نیز اشاره و با بیان این مطلب که امروز در دنیا بر کسی پوشیده نیست که دولت مردان و هیات حاکمه آمریکا مظهر جنایات مختلف علیه بشریت هستند، تاکید کرد: امروز اگر یکی از اقدامات ضد بشریت، اقدامات نژاد پرستانه باشد، دولت آمریکا از ابتدا در برخورد با سرخپوستان و امروز در رفتار با سیاهپوستان از مظاهر بارز رفتارهای ضد حقوق بشری و نژاد پرستانه است.

وی ادامه داد: اگر کشتار جمعی نقض آشکار حقوق بشر تلقی می شود نیز مصادیق روشن و موارد واضح این اقدامات را در کارنامه دولت مردان آمریکا می بینیم و یکی از این موارد کشتار ۴ هزار و ۴۵۰ زن و کودک در یمن است.

عالی ترین مقام قضائی در استان کرمان اظهارداشت: اگر جنایت علیه صلح و امنیت مورد توجه قرار گیرد نیز کارگزاران آمریکایی اولین افرادی هستند که باید در برابر میز محاکمه بین المللی پاسخگوی اقدامات خود باشند.

موحد بیان کرد: اگر در موضوع حقوق بشر آمریکایی، جنایت جنگی و نسل کشی مورد اهتمام حقوقدانان دنیا قرار گیرد، آنچه در افغانستان، فلسطین، لبنان و سوریه رخ داده مصادیق روشنی از جنایات آمریکا است.

وی به نقش آمریکا در تروریسم ملی و دولتی و جنایات آنها در ابوغریب و گوانتانامو اشاره و بیان کرد: اقدامات آمریکائیان در این حوزه جنایت علیه بشریت بوده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان به جنایت های آمریکا نسبت به ملت ایران نیز اشاره و خاطرنشان کرد: یکی از مصادیق اقدامات ضد حقوق بشر استکبار جهانی در مقابل ملت ایران این است که بالغ بر ۱۷ هزار نفر از کارگزارن و آحاد ملت به موجب توطئه های استکبار جهانی و ایادی او به شهادت رسیده اند و ترور شده اند.

موحد گفت: اگر در حوزه حقوق بشر آمریکایی موضوع سلاح کشتار جمعی و استفاده از آنها را مورد توجه قرار دهیم آنچه در ناکازاکی ، هیروشیما و سردشت ایران رخ داد نشان از جنایات هیات حاکمه آمریکا دارد.

وی افزود: سقوط هواپیمای مسافری و شهادت ۲۹۰ نفر در آسمان خلیج فارس نیز گویای جنایات دولت خبیث آمریکا علیه ملت ایران است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: با کمال تاسف آنچه موجب ننگ و خواری جامعه جهانی شده، این است که متهمان ردیف اول نقض حقوق بشر در مقام قضاوت درباره حقوق بشر در برابر سایر کشورها قرار گرفته اند که این موضوع برای وجدان های بیدار جامعه بشری بسیار سنگین است.

وی یادآور شد: دولت آمریکا بزرگترین مخالف دادگاه کیفری بین المللی بود و امروز سخت ترین موانع را در برابر این دادگاه ایجاد می کند و امیدواریم وجدان بیدار جامعه جهانی متوجه این موضوع باشد و حقوقدان و قضات جامعه بین الملل با یک اراده جمعی به سمتی حرکت کنند که مظلومان جهان شاهد محاکمه و مجازات شدید و عادلانه این جنایتکاران آمریکایی باشند .

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قوه قضاییه خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان قوه قضاییه رئیس کل دادگستری استان کرمان قوه قضائیه قوه قضاییه حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۳۷۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم

امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) نشست فصلی اعضای شورای‌عالی قوه قضاییه با رؤسای کل دادگستری و دادستان‌های مراکز استان‌ها بصورت وبیناری برگزارشد.

میزان در خبری نوشت: حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، در بخش نخست سخنانش در این نشست با اشاره به عملیات غرورآفرین و ظفرمندانه «وعده صادق» در تنبیه جنایتکاران صهیونیستی، اظهار کرد: «وعده صادق» عملیات غرورآفرینی بود که همه دشمنان عَنود و شرور ما، نسبت به بی‌نظیربودن آن اذعان کردند؛ این عملیات، تجلّیِ قدرت ایمان و مجاهدت و پایداری بر ارزش‌های متعالی دینی بود؛ لهذا به سهم خود مجددا از سپاه پاسداران و کلیه نیروهای مسلح که این مجاهدت بزرگ را آفریدند و قلوب مؤمنین را شاد کردند، سپاسگزاریم.

رئیس قوه قضاییه در ادامه با اشاره به انتصاب حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی به سمت معاون اول قوه قضاییه، گفت: مدتی پیش معاون اول قوه قضاییه از سمت خود در این مسئولیت استعفا داد و پس از پذیرش این استعفا به دلیل همان استدلالی که خودشان مطرح کردند، به سبب سلسله اختیارات، وظایف و مسئولیت‌هایی که برعهده معاون اول عدلیه چه در داخل و چه در خارج از دستگاه قضا، از حیثِ عضویت و حضور در جلسات و تصمیم‌گیری‌ها است، پس از مشورت‌های بسیار و جمع‌بندی‌هایی که منطبق با شاخص‌های مربوطه داشتیم، حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی را به سمت معاون اولی منصوب کردیم.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به سوابق قضاییِ ارزنده‌ی حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اولِ تازه منصوب‌شده‌ی قوه قضاییه در استان‌های تهران، گلستان، قم، گیلان و خراسان رضوی گفت: حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی به لحاظ سوابق، مدیریت، خلاقیت و ابتکار، شخصیتی توانمند است و اهل کار میدانی و تعامل می‌باشد. وی سالیان زیادی در استان قم در سمت ریاست دادگستری، مشغول خدمت بود و با مراجع عظام تقلید و مسئولان و مقامات در مرکز در ارتباط بود؛ در مدت کوتاهی هم که وی در استان خراسان رضوی حضور داشت، منشاء اثر بود، به گونه‌ای که مسئولان استان خراسان رضوی اصرار داشتند که آقای خلیلی در سمت ریاست دادگستری استان باقی بماند.

رئیس عدلیه در ادامه این نشست با اشاره به ابلاغ سندِ روزآمدشده‌ی تحول و تعالی قضایی و تشریح فرآیند تدوین آن، اظهار کرد: در تنظیم و تدوین سند تحول قضایی جدید که اخیراً ابلاغ شده، از نقطه‌نظرات نخبگان و صاحبنظران در داخل و خارج از قوه قضاییه بهره گرفته شده است و امروز این سند باید مبنای کلیه حرکت‌ها، تصمیمات و اقدامات ما در عدلیه باشد؛ همه مسئولان و مدیران در دستگاه قضایی در سطوح مختلف باید ملتزم به اجرای مفاد سند تحول باشند. همچنین باید این نکته را نیز متذکر شوم که در سند مزبور، تمهیدات لازم برای اصلاح در صورت نیاز، پیش‌بینی شده است.

قاضی‌القضات در ادامه نشست امروز، به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر استان‌ها دستور مؤکد داد که در همکاری با مقامات و مسئولان سایر دستگاه‌ها به منظور تحقق شعار سال ناظر بر «جهش تولید با مشارکت مردم» اهتمام تام و تلاش مضاعف داشته باشند و توجه کنند که در تحقق شعار سال، باید شاهد جهش باشیم، نه صرفاً پیشرفت معمولی.

رئیس دستگاه قضا در همین راستا تصریح کرد: بالطبع هر استانی مسئله و مشکل خاص خود را دارد که ممکن است این مسائل و مشکلات، مُزمن باشند؛ لهذا مسئولان قضایی استان‌ها با همکاری مسئولان سایر دستگاه‌ها در استان، ضمن احصاء این مسائل و مشکلات، در جهت رفع آن‌ها با لحاظ اولویت، تمهیدات و تدابیر مقتضی و منسجم را اتخاذ نمایند و چنانچه نیاز دارند تا ما از مرکز و ستاد، اختیاری را به آن‌ها برای رفع آن مشکلاتِ مزمن، تفویض کنیم، مراتب را به سرعت به ما اعلام دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در ادامه نشست امروز، خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور دستور داد که در جهت تحکیم آرامش و امنیت مردم و شهروندان در همه شوؤن و ابعاد، اقدامات و تدابیر مقتضی را اتخاذ نمایند و همه تلاش خود را در جهت آرامش و امنیتِ روان و جان و مال و عِرض مردم معطوف دارند.

رئیس قوه قضاییه در پایان بخش نخست سخنانش در نشست امروز خاطرنشان کرد: وظیفه همه ما مسئولان و کارگزاران نظام آن است با همدلی و انسجام و وحدت هر چه بیشتر، در خدمت‌رسانی به نظام و مردم تلاش مضاعف کنیم. ما ایمان داریم و تجربه نیز ثابت کرده که هر گاه با وحدت و همدلی کاری را شروع کردیم، به موفقیت نائل شدیم و امسال نیز قطعاً همینطور خواهد بود.

دیگر خبرها

  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضائیه خطاب به مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور 
  • دستور اژه‌ای به مسئولان قضایی کشور درباره امنیتِ روان مردم
  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • ماموریت‌ها و راهکارهای تحول‌آفرین در دستگاه قضایی
  • دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • اعلام دستورات رئیس قوه قضاییه خطاب به مسئولان قضایی کشور
  • راه اندازی هیئت صلح جانبازان
  • توسعه دادرسی الکترونیک در حوزه‌های قضایی زنجان
  • حمایت دستگاه قضایی از اجرای طرح عفاف و حجاب در اصفهان
  • ابلاغ سند تحول و تعالی قوه قضاییه ؛ با دستور رئیس قوه