Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صراط نیوز»
2024-04-24@13:33:30 GMT

تدابیر کرونایی ترکیه برای کنکوری‌ها

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۳۹۶۵

صراط:

همزمان با برگزاری کنکور در کشور ترکیه در تاریخ ۲۷ و ۲۸ ژوئن (۷ و ۸ تیرماه) برای ورود به دانشگاه، محدودیت‌هایی در رفت‌وآمد‌ها در این کشور برای روزهای شنبه و یک‌شنبه آتی در نظر گرفته شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از حریت در اوایل ماه ژوئن هم اقدام مشابه‌ای در ۱۸ استان ترکیه برای برگزاری امتحانات پایان ترم در نظر گرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام مسئولان ترکیه احتمال انتشار ویروس کرونا در بین متقاضیان کنکور را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

وزیر کشور ترکیه در بیانیه‌ای در همین رابطه اعلام کرد: «افرادی که در امتحانات شرکت می‌کنند و همچنین بستگانی که شرکت‌کنندگان را به مکان برگزاری امتحانات می‌رسانند، از این محدودیت‌ها معاف خواهند بود».

بر اساس این بیانیه، نانوایی‌ها، بازار‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و قصابی‌ها با وجود این محدودیت ها به فعالیت خود ادامه خواهند داد.

نخستین حکومت نظامی در ترکیه که در پی شیوع ویروس کرونا در این کشور برقرار شد، در تاریخ ۱۱ و ۱۲ آوریل اعلام شد. دولت ترکیه که اخیرا درگیر شیوع ویروس کرونا بوده، اخیرا به بخشی از محدودیت‌های ناشی از ویروس کرونا پایان داده است.

مسئولان بهداشتی در ترکیه تاکید کرده‌اند که موج دوم شیوع ویروس کرونا در این کشور هنوز بوجود نیامده، اما همان موج اول هنوز هم تاثیرات منفی خود را متوجه ترکیه کرده است.

در ترکیه بیش از ۱۹۳ هزار نفر به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. در این بین بیش از ۵ هزار مبتلا به ویروس کرونا تاکنون جان خود را از دست داده‌اند. همچنین تاکنون تقریباً ۱۶۶ هزار نفر از مبتلایان به ویروس کرونا بهبود یافته اند، بیش از ۹۴۰ بیمار کرونایی هنوز در بخش مراقبت‌های ویژه هستند.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: وزارت بهداشت ترکیه ویروس کرونا برگزاری امتحانات صراط ویروس کرونا محدودیت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۳۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴

فرودگاه شارل دو گل پاریس در آستانه بازی‌های المپیک سیستم امنیتی برای بررسی چمدان‌ها و تجهیزات ورزشی ورزشکاران را بازسازی و مدرن کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه "تاگس آنسایگر"، فرودگاه شارل دوگل پاریس سیستم امنیتی خود را در آستانه بازی های المپیک بازسازی کرده است. در سایه این تدابیر امنیتی اکنون اسکنرها می توانند چمدان مسافران را به دقت بررسی کنند که نیازی به برداشتن وسایل نباشد.

به این ترتیب فرودگاه شارل دوگل پاریس از سیستم جدید امنیتی خود در آستانه المپیک رونمایی کرد. بر اساس اطلاعات ارائه شده اسکنرها تعمیرات اساسی شده اند و می توانند چمدان ها و کیف ها را به طور کامل بررسی کنند که مسافران دیگر مجبور نباشند وسایلی مانند وسایل الکترونیکی، اسپری ها یا مایعات را از چمدان خود خارج کنند. ادوارد آرکرایت، رئیس اپراتور فرودگاه‌های گروه Aéroports de Paris گفت: در صورت شک، چمدان‌ها پردازش نمی‌شوند.

طبق اطلاعات این فرودگاه فرودگاه شارل دوگل پاریس انتظار بیش از 114000 چمدان از هیئت ها و نمایندگان رسانه ها برای بازی های المپیک 2024 را دارد. این فرودگاه همچنین حدود 47000 قطعه تجهیزات ورزشی دریافت خواهد کرد.

این فرودگاه همچنین کارخانه به اصطلاح چمدان را راه اندازی کرد، اتاقی به مساحت 10000 متر مربع که در آن تجهیزات ورزشکاران پردازش می شود. سباستین مالاسن مدیر این پروژه گفت: «بزرگترین چالش چمدان های بزرگ است. ورزشکاران با تمام وسایل ورزشی خود سفر می کنند. بخش زیادی از این چمدان ها بزرگ است.

اخیرا یک نشریه آلمانی هم در مطلبی نوشت که تدابیر شدید و بسیار سخت گیرانه امنیتی دولت فرانسه در آستانه برگزاری مسابقات المپیک تابستانی 2024 ، شهر پاریس را به منطقه ممنوعه ای تبدیل کرده که موجب آزار ساکنان آن می شود.

تعداد افسران مجری قانون هشت برابر بیشتر از ورزشکاران در این بازی ها است. پاریس در حال تبدیل شدن به یک منطقه با امنیت بالا برای المپیک است که این مسئله موجبات آزار ساکنان آن را فراهم کرده است.

در روز 24 مارس، دو روز پس از حمله تروریستی به تالار شهر کروکوس در نزدیکی مسکو که بیش از 140 کشته بر جای گذاشت، فرانسه بالاترین سطح از سه سطح هشدار تروریستی را اعلام کرد و می توان پیش بینی کرد که این وضعیت هشدار تا زمان برگزاری و همچنین در طول بازی های المپیک تابستانی که از 26 ژوئیه در پایتخت فرانسه آغاز می شود حفظ خواهد شد.

بازی های المپیک همانطور که در مونیخ در سال 1972 و آتلانتا در سال 1996 نشان داده شد با حضور هزاران ورزشکار، جمعیت عظیم و تماشاگران در سراسر جهان به یک هدف ایده آل برای تروریست ها تبدیل شده است.

در طول المپیک، بر اساس تصمیمات اتخاذ شده حدود 45000 پلیس و ژاندارم، 18000 سرباز و 20000 نیروی امنیتی خصوصی، با تقریباً هشت افسر مجری قانون برای هر یک از 12000 ورزشکار وجود خواهند داشت.

به این ترتیب فرانسه در حالی که خود به شدت تدابیر امنیتی برای مقابله با تروریسم را افزایش داده از کشورهای دوست خود نیز خواسته است برای تامین امنیت بازی های المپیک تابستانی هزاران نیروی پلیس را به پایتخت این کشور اعزام کنند.

رئیس پلیس پاریس اخیرا اعلام کرده است: برای ورود به مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، افراد باید گواهی دیجیتال ارائه دهند که با پرداخت هزینه صادر می‌شود. این به عنوان مبنایی برای تحقیقات اداری احتمالی خواهد بود. این رویداد در حداکثر سطح با یک سیستم امنیتی بزرگ تحت نظارت بسیار دقیق خواهد بود: هشت روز قبل از مراسم افتتاحیه، کنترل بسیار شدیدی بر روی محیط قلمرو برقرار خواهد شد و بازدیدکنندگان در هنگام ورود به طور کامل مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

بازی‌های المپیک 2024 پاریس از 26 جولای تا 11 آگوست (5 تا 21 مرداد) برگزار می‌شود.

سایه ترس از ترور و اعتصاب بر المپیک 2024 پاریس

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • هشدار کنکوری مخبر به ۳ وزارتخانه
  • بازداشت ۱۸ کلاهبردار کنکوری / فروش سوالات در ۲۰ کانال و گروه تلگرامی و صفحه اینستاگرامی
  • تدابیر امنیتی جدید فرودگاه پاریس برای بازی‌های المپیک ۲۰۲۴
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری
  • دستگیری ۱۸ شیاد کنکوری | بیش از ۱ میلیون دنبال‌کننده در صفحات مجازی متقلبان | خطر آسیب جدی در کمین داوطلبانی که فریب می‌خورند
  • درخواست موزیلا برای اتخاذ تدابیر واتس‌اپ در انتخابات‌های جهانی
  • کنکوری ها گول کانال های سوال‌فروش را نخورید
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا