Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رییس کل دادگستری استان زنجان از مختومه شدن تعداد ۱۳ فقره پرونده قتل در استان با صلح و سازش در طول یکسال گذشته خبر داد. تاریخ انتشار: 22:35 - 06 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۳۸۰

خبرگزاری میزان- حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، در همایش شورا‌های حل اختلاف استان زنجان با تبریک هفته قوه قضاییه و تشکر از زحمات اعضای شورای حل اختلاف اظهار کرد: شورا‌های حل اختلاف یک مولودی مبارک در قوه قضاییه بود که امروز توفیقات بسیار خوبی در سطح کشور بهم راه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در طول یکسال گذشته تعداد ۱۳ فقره پرونده قتل در استان با صلح و سازش مختومه گردیده، گفت: نقش شورا‌های حل اختلاف در این امر ارزشمند و اثر گذار بوده است.

بیشتر بخوانید: دادرسی الکترونیک اقدامی مبارک در دوره تحولی قوه قضاییه

وی با بیان اینکه تلاش مضاعف و بی منت از ویژگی‌های بارز اعضای شورای حل اختلاف بوده بطوریکه یک چهارم پرونده‌های دادگستری استان به دوش این نهاد مردمی است، اظهار کرد: خوشخبتانه این امر خروجی بسیار خوبی داشته و ما هم وظیفه داریم در وسع خود پیگیر مشکلات شما اعضای شورای حل اختلاف باشیم

صادقی نیارکی افزود: روایات فراوانی در تبیین اهمیت اصلاح ذات البین وجود دارد که این نشان از جایگاه بالای کار شما دارد و اینجاست ارزش کار شما که با هیچ چیزی قابل جبران نیست و قدر این توفیق را بدانید.

وی از ایجاد صندوق رفاه ویژه اعضای شورای حل اختلاف در استان خبر داد و اظهار کرد: بنده تمام تلاش خود را تا جایی که اختیارات قانونی اجازه می‌دهد برای پیگیری مشکلات شما بکار خواهم گرفت.

رییس کل دادگستری استان زنجان در پایان از احداث ساختمان شورای حل اختلاف در زنجان خبر داد و گفت: این ساختمان در مساحت ۴۰۰۰ متر مربع در حال احداث است که امیدواریم با افتتاح این ساختمان مشکل مکان شورای حل اختلاف برطرف گردد.

انتهای پیام/

 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رییس کل دادگستری استان زنجان قوه قضاییه اعضای شورای حل اختلاف دادگستری استان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، ۲۳۵ پرونده قصاص نفس در این استان سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال ۱۴۰۱ با ۹۰ فقره پرونده، ۱۶۱ درصد پیشرفت داشته است.

دیگر خبرها

  • آزمون استخدامی شورا‌های حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • آزمون استخدامی شوراهای حل اختلاف امسال برگزارمی‌شود/ مختومه شدن ۴.۵ میلیون پرونده در ۱۴۰۲
  • مصالحه ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • مختومه شدن ۹۶ هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف قزوین
  • مصالحه بیش از ۳۴ هزار پرونده در شورای حل اختلاف قزوین
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل در پی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل درپی اختلاف خانوادگی
  • صلح و سازش پایانی بر پرونده قتل اختلاف خانوادگی با همت شورای حل اختلاف دزفول