Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-19@22:01:14 GMT

حسن یزدانی - دیوید تیلور؛ ماتریکس آغاز می‌شود

تاریخ انتشار: ۶ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۴۵۴۴

حسن یزدانی - دیوید تیلور؛ ماتریکس آغاز می‌شود

به حسن یزدانی القابی چون بی باک، سلطان و کبیر داده اند؛ اما او بیش از همه به دنبال یک چیز است: جاودانگی.

 

به گزارش "ورزش سه"، مدال طلای المپیک 2016 ریو و دو عنوان قهرمانی جهان با 500 هزار فالوئر در اینستاگرام، حسن یزدانی را در ایران به یک قهرمان تبدیل کرده اند اما او می تواند با غلبه بر بزرگترین رقیبش(دیوید تیلور) رستگار شود؟

کشتی ورزش اول ایران است و حسن یزدانی با قهرمانی در المپیک ریو و در ورن 74 کیلوگرم، تبدیل به یک قهرمان ملی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او سپس به 86 کیلوگرم رفت و آنجا هم توانست به قهرمانی ها و شهرتش اضافه کند. یزدانی در سال های 2017 و 2019 نیز مدال طلای جهان را برگردن آویخت.

 

 

 

 

به یزدانی در ایران لقب کبیر و بی باک را داده اند. یکی دیگر از القابی که هوادارانش به او می دهند، "سلطان" است.

 

یزدانی در واکنش به القابی که به او نسبت می دهند به تهران تایمز می گوید:« حقیقت این است که امیدوارم که لیاقت این عناوین را داشته باشم. هرکدام از عناوین برای من ارزشمند است و امیدوارم متناسب با این نام‌های مستعار و انتظارات طرفدارانم بزرگم بتوانم زندگی کنم. من همیشه می‌خواهم امید آن‌ها را حفظ کنم و امیدوارم که بتوانم این کار را انجام دهم.»

 

 

 

 

سبک غیرمتعارف یزدانی

او با بزرگ شدن در سرزمینی که کشتی در آن روزش اول است و به خصوص در شهر زادگاهش(جویبار) که کشتی در آنجا اهمیت خاصی دارد، باعث شد او خیلی زود مسیر ورزشی خودش را انتخاب کند:« 12 ساله بودم که کشتی را شروع کردم. کشتی در ایران ورزشی مردمی است و ما در نقاط مختلف ایران کشتی های سنتی هم داریم. از کودکی عاشق تماشای کشتی بودم و رویایم این بود که به سطح اول در این ورزش برسم.»

 

یزدانی خیلی زود در زادگاهش به شهرت رسید. سبک کشتی های او در کمتر کسی دیده شده بود. در حالی که اغلب کشتی گیران هم وزن او کوتاه قامت و عضلانی هستند، یزدانی با اندام بلند و ورزیده خود، تصورات را نسبت به وزن 86 کیلوگرم تغییر داد. همین قد بلند و دست و پاهای کشیده باعث شده تا او هنگام کشتی روی حریف تسلط بالایی داشته باشد و او را در سیطره خود قرار دهد.

 

 

 

 

مدال طلای المپیک 2016

همه دنیا استعداد ذاتی و شخصیت ویژه او در کشتی را در ریو 2016 دیدند. وقتی که در فینال با شش امتیاز از گدیف روس عقب بود ولی در نهایت توانست قهرمان المپیک شود.

او در این رابطه می گوید:« همیشه مثبت فکر می کنم. یک درصد تصور نمی کردم که فینال را ببازم. حتی وقتی عقب بودم نیز خوشبین به جبران بودم. ذهنم روشن بود و اصلا نگران مصدومیت نبودم. مربی ام را داشتم و خدا را که کمک کردند تمرکزم را حفظ کرده و برنده شوم.»

 

 

 

 

  رقابت بزرگ با دیوید تیلور آمریکایی

در حالی که یزدانی فکر می کرد در انتقال به وزن 86 کیلوگرم هم می تواند قدرت خود را ادامه دهد اما به یکباره از عرش به زمین آمد.

او در جام جهانی 2017 در ایران با دیوید تیلور آمریکایی روبرو شد و در نهایت در میان شگفتی 8-4 بازنده شد. تیلور توانست قهرمان المپیک را شکست دهد تا همان جا یک رقابت جدید متولد شود.

همه منتظر قهرمانی جهان 2017 بودند تا شاهد دوئل انتقامی یزدانی برابر تیلور باشند ولی تیلور در رقابت با جیدن کاکس نتوانست مجوز حضور در رقابت ها را به دست بیاورد و در نتیجه یزدانی کار دشواری برای کسب عنوان قهرمانی نداشت.

 

یزدانی و تیلور سپس در اولین بازی قهرمانی جهان 2018 به مصاف هم رفتند. یزدانی 6-2 پیش بود ولی به یکباره تیلور متحول شد و در نهایت توانست 11-6 برنده شود و در ادامه، عنوان قهرمانی را کسب کرد. آن کامبک بزرگ باعث شد تا به تیلور لقب "مرد جادویی" را بدهند.

سال 2019 اما یک مصدومیت جدی سبب شد تا تیلور نتواند به جام جهانی برسد و یزدانی این بار توانست بی رقیب قهرمانی را از آن خود کند.

 

 

 

 

کبیر در مقابل مرد جادویی

با وجود این رقایت شدید اما احترام چیزی بوده که همواره بین شان وجود داشته است. این را از توئیتی که تیلور در سال 2019 منتشر کرد می توان دریافت. جایی که تیلور برای یزدانی بهبودی سریع را آرزو کرد تا بتواند به المپیک 2020 برسد.

یزدانی می گوید:« من همیشه برای حریفانم احترام زیاد قائل هستم و برای شان سلامتی و بهترین چیزها را آرزو می کنم. مهم نیست حتی اگر رقیب مستقیم من برای قهرمانی باشند. دوست دارم در بهترین فرم باشند تا بتوانیم رقابتی بزرگ را برای هواداران به نمایش بگذاریم.

دو ماه از جراحی ام گذشته و سخت تمین می کنم؛ هرچند هنوز تمریناتی در سطح قهرمانی نیستند. حالا و در دوران وقفه به خاطر کرونا، تمرینات بدنسازی را انجام می دهم. تمریناتی که سبک هستند و به آرامی پیش خواهم رفت. وضعیت زانویم بهتر شده و دیگر درد ندارم.»

 

پس از تعویق المپیک 2020 به 2021 حالا همه منتظر تقابل سوم بین تیلور و یزدانی هستند. حضور یزدانی در تیم ملی ایران که قطعی است و به دلیل رفتن کاکس به وزنی بالاتر، می توان متصور بود که تیلور هم در تیم ملی آمریکا حاضر خواهد بود.

 

 

 

 

یزدانی تا المپیک 2024

با وجود داشتن یک مدال طلای المپیک و سه مدال جهانی و بازی های آسیایی، و سه قهرمانی جام جهانی، یزدانی هنوز 25 ساله است. او نه تنها المپیک 2021 توکیو که المپیک 2024 پاریس را نشانه گرفته است.

یزدانی می گوید:« امیدوارم بتوانم در دوران ورزشی ام بهترین مدال ها را برای کشورم به دست بیاورم و تا جایی که بدنم اجازه بدهد، کشتی خواهم گرفت. می خواهم تا جایی که بتوانم، بیشترین مدال جهانی و المپیک را کسب کنم. هدف من کشتی گرفتن تا المپیک 2024 است و باید ببینم بدنم اجازه خواهد داد یا خیر.»

اگر یزدانی بتواند تا المپیک بعدی هم کشتی بگیرد، شاید کشتی گیر محبوب ایرانی، لقب جدیدی به خود اختصاص دهد: جاودانه.

 

 

 

 

 

منبع: Olympicchannel

کشتی آزاد حسن یزدانی

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: کشتی آزاد حسن یزدانی دیوید تیلور حسن یزدانی مدال طلای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی

سعید اسماعیلی با کسب طلای آسیا رقیب جدید گرایی برای رسیدن به دوبنده ملی در المپیک پاریس است.

به گزارش مشرق، ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی برای مسابقات قهرمانی آسیا که اعلام شد شابد اهالی کشتی پیش‌بینی می‌کردند شاهکار حسن رنگرز بتواند در این مسابقات خود را نشان دهد.

صحبت از سعید اسماعیلی کشتی‌گیر ۲۰ ساله اهل خوزستان است که به گفته اهالی این رشته فنی‌ترین کشتی‌گیر بعد از حمید سوریان است. وی در وزن ۶۷ کیلوگرم به مسابقات جام وهبی امره ترکیه اعزام شد و توانست مدال طلا را کسب کند همین نتیجه کادر فنی را خوشبین کرد که آینده درخشانی می‌تواند در انتظار این کشتی‌گیر جوان و پدیده باشد.

اسماعیلی در مسابقات قهرمانی آسیا با حریفانی از چین، تاجیکستان و ترکمنستان را با امتیازهای عالی شکست داد و راهی فینال شد.

وی در فینال هم ۳ بر یک رازاک بیشیکیف از قرقیزستان را شکست داد و طلایی شد. وی از رقیبان جدی محمدرضا گرایی دارنده مدال طلای المپیک توکیو محسوب می‌شود و باتوجه به کسب مدال طلا حالا رقابتی حساس در یک تورنمنت خارجی ملی‌پوش این وزن را برای المپیک پاریس مشخص خواهد کرد.

گرایی در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ با کسب مدال برنز سهمیه المپیک گرفت و از دوران اوج خود فاصله زیادی دارد این در حالیست که اسماعیلی به عنوان رقیب اصلی او یک طلا در جام وهبی امره و یک طلا در قهرمانی آسیا کسب کرده است.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • رزرو بلیت پاریس برای ۴ کشتی‌گیر و ابهام در ۵۷ و ۸۶ کیلو
  • مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس جدی شد
  • قطعی شدن حضور آذرپیرا در المپیک/ مبارزه قاسمپور با یزدانی برای حضور در پاریس؟
  • تبریک کمیته ملی المپیک به قهرمانی مقتدرانه فرنگی کاران در آسیا
  • بازگشت پادشاه به تیم ملی آزاد از اردوی بعدی
  • استارت خوب کشتی ایران در سال المپیک؛ پیش‌درآمدی برای پاریس
  • ظهور پدیده جدید در کشتی فرنگی و رقیب جدی مرد یخی
  • تبریک کمیته ملی المپیک و وزیر ورزش به فرنگی‌کاران
  • قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی ایرانیان جهان را به وجد آورد
  • مهم‌ترین اخبار ورزشی ۲۸ فروردین