Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است که عملیات دستگیری با حکم دستگاه قضایی انجام شده است.

بر اساس این بیانیه،  رخدادهای شب گذشته تعرض به نیروهای الحشد الشعبی نبود و تنها به پایگاه افراد مسلحی حمله شد که ادعای وابستگی به الحشد الشعبی دارند.

متن بیانیه فرماندهی عملیات مشترک به این شرح است:

مردم عراق در طول سال های گذشته همواره نگران هدف گیری مراکز  دولتی، پایگاه های نظامی عراق و سفارتخانه های خارجی تحت حمایت دولت بوده اند و به همین علت اهمیت این مساله و بازخوردهای منفی آن بر امنیت ملی، به موضوعی مهم برای پیگیری نزد مسوولان تبدیل شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای آگاهی جامعه و افکار عمومی از واقعیت حوادث و رخدادهای شب گذشته، نکات زیر اعلام می شود:

۱- اطلاعات دقیقی در مورد افرادی که در گذشته چندین بار منطقه امنیتی سبز و فرودگاه بین المللی بغداد را هدف قرار دادند، در دسترس بود.

۲- بر این اساس نیروها و نهادهای متولی تامین امنیت طرح جدیدی را برای انجام عملیات هدف گیری اهداف دولتی در داخل منطقه امنیتی سبز دریافت و رصد کردند.

۳- محل حضور گروه حمله کننده پیش تر بر پایه رصدهای اطلاعاتی شناسایی و حکم دستگیری آنها از سوی دستگاه قضایی بر اساس قانون مبارزه با تروریسم صادر شد.

۴- نیروهای سازمان مبارزه با تروریسم بر اساس وظیفه تخصصی، موظف به دستگیر کردن و جلوگیری از اقدام تروریستی علیه مراکز دولتی شدند و این مأموریت را به بهترین شکل انجام دادند و ۱۴ متهم را دستگیر کردند.

۵- در پایان این عملیات، کمیته ویژه تحقیقاتی به ریاست وزارت کشور و با عضویت نهادهای امنیتی تشکیل شد و متهمان به منظور تکمیل تحقیقات و صدور حکم قطعی از سوی دستگاه قضایی به مرجع امنیتی تحویل داده شدند.

نیروهای مبارزه با تروریسم عراق (زیر نظر آمریکا) شب گذشته به مقر تیپ ۴۵ الحشدالشعبی وابسته به کتائب حزب ‌الله در منطقه الدوره بغداد حمله و ۱۳ نفر را بازداشت کردند.
خبرگزاری ملی نینا با انتشار بیانیه سازمان مبارزه با تروریسم عراق، بدون نام بردن از این گروه نوشت که در عملیات شبانه در جنوب بغداد، ۱۳ عنصر مسلح از سوی نیروهای این سازمان دستگیر شدند.  
در همین حال، ساعاتی بعد دستگیر شدگان آزاد شدند.  
سازمان مبارزه با تروریسم یکی از یگان های مستقل در نیروهای مسلح عراق است که پس از سقوط رژیم صدام در سال ۲۰۰۳ با کمک و زیر نظر آمریکا شکل گرفت و به عنوان یکی از نیروهای زبده نظامی عراق شناخته می شود.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مبارزه با تروریسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۸۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، غروب امروز طی عملیات پهپادی نیروهای امنیتی در منطقه شورو به سمت سرجنگل در محدوده شهرستان زاهدان، خودروی تروریست‌ها هدف قرار گرفت.

در این عملیات موفق ۲ تروریست به هلاکت رسیدند.

جزئیات تکمیلی متعاقباً اعلام می‌شود.

کد خبر 847182 برچسب‌ها استان سیستان و بلوچستان خبر ویژه تروریسم در ایران

دیگر خبرها

  • هلاکت ۲ تروریست در حمله پهپادی نیروهای امنیتی در شهر زاهدان
  • حمله پهپهادی نیروهای امنیتی ایران به خودروی تروریست‌ها + جزئیات
  • «به‌دنبال جنگ نیستیم، اما پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل می‌دهیم»
  • جمهوری اسلامی پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر خواهد داد
  • فرمانده کل ارتش: جمهوری اسلامی ایران پاسخ هر تجاوزی را کوبنده‌تر از قبل خواهد داد
  • تقدیر فرمانده کل ارتش از رزمندگان عملیات وعده صادق
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • توافق مهم امنیتی ایران و عراق (+جزئیات)
  • اولین نتایج سفر اردوغان به عراق/ تشکیل ستاد عملیات مشترک بین آنکارا و بغداد
  • در سفر ابراهیم رئیسی به پاکستان چه می گذرد؟/ از تعریف نقشه راه مشترک برای مبارزه با تروریسم تا تلاش برای توسعه تجارت رسمی دوجانبه / لاهور و کراچی میزبان رئیس جمهور ایران