Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جماران؛ مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با اکثریت آرا به تبدیل شدن پایتخت این کشور به پنجاه‌ویکمین ایالت آمریکا رای داد.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه با ۲۳۲ رای موافق در مقابل ۱۸۰ رای مخالف به تبدیل شدن شهر واشنگتن دی‌سی به پنجاه‌ویکمین ایالت آمریکا رای داد.

در حال حاضر واشنگتن‌دی‌سی یک منطقه فدرال به شمار می‌آید و مربوط به هیچکدام از ایالت‌های آمریکا به شمار نمی‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این برای نخستین بار است که همه مجلس نمایندگان اجازه رای‌گیری درباره طرح تبدیل واشنگتن دی‌سی به ایالت را می‌دهد.

این طرح مورد حمایت دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا و «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قرار دارد.

این طرح به احتمال زیاد از سوی اکثریت جمهوری‌خواه مجلس سنا رد خواهد شد. کاخ سفید نیز پیشتر اعلام کرده بود که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز اعلام کرده در صورت تصویب شدن این طرح آن را وتو خواهد کرد.

ترامپ ماه پیش در مصاحبه با «نیویورک پست» گفته بود که به ایالت تبدیل شدن واشنگتن دی‌سی باعث افزایش تعداد دموکرات‌های کنگره خواهد شد و هرگز اجازه این اتفاق را نخواهد داد.

اخبار مرتبط ترامپ: اوضاع شیکاگو از افغانستان هم بدتر است ترامپ روسیه را به لشکرکشی تهدید کرد دستور ترور ترامپ صادر شده بود؟! نظریه‌پرداز آمریکایی: ترامپ یک دیکتاتور به درد نخور است ادعای مضحک ترامپ درباره دیوارش! ائتلافی از خودی ها رو در روی ترامپ تلاش خانواده ترامپ برای جلوگیری از انتشار کتاب برادرزاده اش توییتر یکبار دیگر بر توییت ترامپ برچسب «ترویج خشونت» زد + عکس

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا دونالد ترامپ مجلس سنا سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی مجلس نمایندگان آمریکا واشنگتن دی سی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۴۹۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

به گزارش قدس آنلاین، مجلس سنای آمریکا روز گذشته، بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری حمایت از اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد. این بسته هفته گذشته پس از ماه‌ها تاخیر و اختلاف به تصویب مجلس نمایندگان رسید.

اکنون پس از تصویب این بسته در سنا، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا نیز این قانون را امروز چهارشنبه امضا خواهد کرد.

به نوشته این شبکه خبری، تصویب این بسته پیروزی چشمگیری برای بایدن، دموکرات‌های کنگره و سناتور میچ مک کانل رهبر جمهوری‌خواهان مجلس سنا است که مدت‌ها برای ارسال کمک به اوکراین تلاش می‌کرد.

سناتور چاک شومر رهبر اکثریت دموکرات‌های سنا و از حامیان تداوم حمایت از اوکراین، اندکی پیش از تصویب نهایی این بسته، گفت: «امشب، ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه) از لحظه‌ای که اراده آمریکا را زیر سوال برد، پشیمان می‌شود».

این بسته شامل نزدیک به ۶۱ میلیارد دلار کمک به اوکراین، بیش از ۲۶ میلیارد دلار برای رژیم صهیونیستی و ۸ میلیارد دلار برای منطقه هند و اقیانوسیه است.

بایدن نیز به دنبال تصویب این بسته حمایتی در سنا، در بیانیه ای این نهاد قانونگذار را تحسین کرد.

تصویب این بسته در مجلس نمایندگان آمریکا پس از ماه‌ها بلاتکلیفی و فشار فزاینده نمایندگان محافظه‌کار مخالف تداوم کمک به اوکراین صورت گرفت که مایک جانسون رئیس مجلس نمایندگان را تهدید به برکناری کرده بودند.

کمک به اوکراین و اسرائیل پس از آن متوقف شد که جمهوری‌خواهان مجلس نمایندگان و سنا ابتدا خواستار اقدام در مورد امنیت مرزها به ویژه مرز جنوبی با مکزیک شده بودند.

شومر نیز در بخش دیگری از سخنانش پس از تصویب این بسته در مجلس سنا گفت: من امشب برای رئیس جمهوری [ولودمیر] زلنسکی پیام گذاشتم. وی روز گذشته با من تماس گرفته و گفت: «من این کار را تمام‌شده می‌دانم». من هم به او گفتم: «برو و در جنگ پیروز شو».

زلنسکی نیز به دنبال تصویب این بسته در سنا، این مجلس را تحسین کرد و در پستی در ایکس (توئیتر سابق) نوشت: من امروز از سنای ایالات‌متحده برای تصویب کمک‌های حیاتی به اوکراین سپاسگزارم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پلوسی: نتانیاهو مانع صلح است، باید استعفا کند
  • ایالت تِنسی لایحه حمل سلاح برای آموزگاران را تصویب کرد!
  • پلوسی خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • یک سال پس از تیراندازی مرگبار در مدرسه نشویل آمریکا
  • نانسی پلوسی: نتانیاهو باید استعفا کند
  • مبارزه تیک‌تاک با لایحه ممنوعیت در آمریکا
  • تردید درباره ادامه کمک به اوکراین در صورت پیروزی ترامپ
  • مداخله ۹۵میلیارد دلاری آمریکا در معادلات جهانی | واشنگتن استراتژی سدنفوذ را احیا می‌کند؟
  • زلنسکی : اوکراین افغانستان دوم نخواهد شد