Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- دبیر اول کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: بی‌شک نظام جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب با پایبندی و اتکا به اراده ملت ایران در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و اجازه زیاده‌خواهی به آنها را نمی‌دهد. - اخبار استانها -

یعقوب رضازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به قطعنامه اخیر شورای حکام بر علیه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در این راستا دو بحث حقوقی و سیاسی مطرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در بحث حقوقی، شورای حکام در سالیان گذشته تقاضای بازدید مرتب از دو نقطه را کرده و هیچ گونه آثاری از فعالیت‌های غیرقانونی آن مشاهده نکرده بودند اما در اثر تبلیغات منافقان و عناصر ضدانقلاب، درصدد بازدید مجدد از دو نقطه هستند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: از سوی دیگر غربی‌ها تاکنون نتوانسته‌اند هیچ گونه مستندات و شواهد از جمهوری اسلامی ایران مبنی بر انجام فعالیت‌های غیرقانونی ارائه دهند.

وی بیان کرد: بنابراین جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه اجازه بازرسی از هر نقطه را به طرف غربی نداده اما از نظر سیاسی این موضوع توسط آمریکا و اسرائیل و همچنین سه کشور اروپایی آلمان، انگلیس، فرانسه و نیز شورای حکام پایه‌گذاری شده است.

رضازاده با اشاره به اینکه تمامی این مسائل با تحریک دولت غاصب آمریکا و رژیم صهیونیستی انجام شده است افزود: بی‌شک نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پس از 42 سال از پیروزی انقلاب، با پایبندی و اتکا به اراده ملت ایران در مقابل توطئه‌های آمریکا ایستادگی کرده و اجازه زیاده‌خواهی به آنها را نداده است.

جهانگیری: قطعنامه شورای حکام تأثیر جدی بر شرایط کشور نداردقطعنامه شورای حکام جز اثر روانی کوتاه پیامدی برای بازار ندارد/ به دوران انفعال خاتمه دهید

وی تاکید کرد: بی‌شک این بار نیز توطئه‌ها و حرکات شیطانی آنها با شکست روبه‌رو شده و بی‌تردید سیاست خارجی و کمیسیون امنیت ملی با پشتیبانی مردم و انتخاب نمایندگان، نظرات خود را ارائه داده و نظر سیاسی دولت هماهنگی با مجلس است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی بیان کرد: بنابراین امید است که در این مسئله، با یک وحدت رویه و با یک هماهنگی بین نظر دولت از نظر سیاسی، پاسخ دندان‌شکن به این مسئله داده شده و در روزهای آینده یک قطعنامه مشترک و هماهنگ بین دولت و مجلس در این زمینه مشخص و در صحن علنی مجلس به تایید نهایی حداکثر نمایندگان می‌رسد و اقدام و عمل مقابله به مثل در این قضیه انجام می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر بر روی طرح الزام دولت برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در کمیسیون مربوطه کار می‌شود اما چون در این هفته مجلس تعطیل است، در هفته آینده و پس از آغاز مجلس در روز یکشنبه به صحن آمده و با تایید اکثریت نمایندگان، اقدام مقابله به مثل انجام و بی‌شک توطئه دشمن در این زمینه نیز خنثی می‌شود.

انتهای پیام/7548/ح

R7548/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جمهوری اسلامی ایران کمیسیون امنیت ملی شورای حکام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۱۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا پورابراهیمی در جلسه امروز (یکشنبه ۲ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، اظهار کرد: از رئیس مجلس به جهت پیگیری وضعیت ارزی کشور تشکر می‌کنم. این روزها جلسات متعددی برای افزایش تفاهم میان مجلس و دولت در راستای کاهش التهابات ارزی برگزار می‌شود.

وی افزود: از رئیس مجلس شورای اسلامی درخواست دارم بعد از بررسی‌های کارشناسی در حوزه ارز، نشست مشترک نمایندگان مجلس در این حوزه نیز در دستورکار قرار گیرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: از رئیس مجلس درخواست دارم در صورت صلاحدید بعد از نشست کمیسیون اقتصادی و رؤسای برخی از کمیسیون‌های با رئیس کل بانک مرکزی و مجموعه وزارت اقتصاد و وزیر اقتصاد درباره مباحث ارزی، گزارشی در صحن مجلس در این مورد ارائه شود.

پورابراهیمی اظهار کرد: با اصلاح و تغییر سیاست‌های ارزی که در حوزه بانک مرکزی در حال انجام است، شاهد کاهش التهابات ارزی خواهیم بود.

کد خبر 6084056 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • رای منفی نمایندگان مجلس به ارجاع گزارش دلیل کمبود دارو به قوه قضاییه
  • طرح مالیات بر سوداگری و سفته بازی در دستور کار مجلس قرار گرفت
  • ماجرای هزینه تراشی عجیب یک عضو کمیسیون امنیت ملی با اظهارات نسنجیده + عکس
  • ارزبری ۳ میلیارد دلاری خودروهای مونتاژی
  • بررسی موضوع ارز توسط مجلس برای سومین هفته متوالی به تعویق افتاد!
  • التهابات «بازار ارز» حتماً قابل مدیریت است
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات کاهش خواهد یافت
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • اصلاح سیاست‌های ارزی در بانک مرکزی/ التهابات ارزی کاهش خواهد یافت
  • طرح افزایش تعداد نمایندگان در دستور کار مجلس