Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیدخام گفت: به منظور حمایت و توانمندسازی، مرکز اشتغالزایی برای معتادان بهبود یافته در قزوین راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، «مریم بیدخام» در کمیته اشتغال معتادان بهبود یافته بیان کرد: پاکی از اعتیاد به عنوان سرمایه ای مهم و دستاوردی مطلوب هنگامی اثربخش است که معتاد دوباره مجال بازگشت به چرخه اعتیاد را پیدا نکند و اشتغال نقش محوری را در تکمیل این فرآیند دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین ادامه داد: آموزش و توانمندسازی برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبودیافته سرمایه محسوب می شود و ضروری است که تصمیم سازان و کارفرمایان فعال در بخش های مختلف جامعه با توجه به این مهم این شرایط را فراهم کنند در این خصوص می توان از ظرفیت اداره کل فنی و حرفه ای، صنعت معدن تجارت ، کار و رفاه اجتماعی و سایر دستگاهه ای مرتبط استفاده کرد.

 

وی عنوان کرد: در مقوله معتادان بهبود یافته با افرادی مواجه هستیم که بسیاری از آنها  حمایت خانواده و شغل خود را از دست داده اند، پذیرش مجدد و بازگشت آنها به خانواده  از عهده آنان به تنهایی بر نمی آید  و می طلبد که برنامه منسجمی در این زمینه برای این قشر تعریف و اجرایی شود.

 

بیدخام اعتیاد  را از جمله آسیب های پیچیده و چند وجهی برشمرد و افزود: اعتیاد می تواند زنجیره ای از معضلات و آسیب های اجتماعی را به همراه داشته باشد و توجه به وضعیت بهبود یافتگان پس از خروج از اعتیاد بسیار اهمیت دارد و در این خصوص صرف هزینه برای ایجاد فرصت شغلی معتاد بهبود یافته سرمایه گذاری تلقی می شود .

 

وی یادآور شد: استقرار مربیان فنی و حرفه ای در کمپ های ترک اعتیاد و آموزش های لازم به معتادان بهبود یافته پس از استعداد یابی و توجه به توانایی و علاقه آنها نقش موثری در افزایش خودباوری در این اقشار دارد که می تواند آینده روشنی را برای آنها رقم بزند .

 

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین خاطرنشان کرد: اشتغال بهترین راه پیشگیری  از بازگشت معتادان بهبود یافته به دام اعتیاد است و اگر بتوان برای ‏معتادان رها یافته از اعتیاد با توجه به مهارت‌های شغلی آنها، ‏کار و شغل مناسبی  ایجاد کرد نه‌ تنها از بازگشت مجدد آنان ‏پیشگیری می‌ شود، بلکه زمینه توانمندسازی و پذیرش از سوی خانواده و جامعه ‏هم فراهم می‌ شود .

 

پایان پیام/293

منبع: شبستان

کلیدواژه: معتادان استانداری قزوین اشتغالزایی معتادان بهبود یافته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین

ایستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر صنعتی چرمسازی بوئین زهرا، همزمان با هفته زمین پاک، راه اندازی شد.

۵۰ واحد تولیدی در این شهرک فعالیت می‌کند.

طبق قانون شهرک‌های صنعتی ملزم به راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • آغاز طرح بازگشت به زندگی سالم در مشهد
  • افتتاح کارگاه اشتغال‌زایی برای معتادان در مشهد
  • (تصاویر) مرکز نگهداری و اشتغال معتادان
  • راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا در قزوین
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • ارجاع ۲۳ معتاد متجاهر به مراکز ترک اعتیاد در شوش
  • هیچ کمپ ترک اعتیاد غیرمجازی در گلستان وجود ندارد
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار
  • تسهیلات اشتغال برای رهاشدگان از دام اعتیاد
  • فعالیت ۳۳ مرکز اقامتی ترک اعتیاد در گلستان