Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تین نیوز»
2024-04-16@17:29:50 GMT

ماشینهایی که آسایش می دزدند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۶۵۸۸

ماشینهایی که آسایش می دزدند

تین نیوز

اگر در خیابان‌های نقده گشتی بزنید، انگار که در داخل یک شهرک صنعتی تردد می‌کنید به طوری که کامیون‌ها، اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها، جرثقیل‌ها و کمپرسی‌ها در معابر عمومی شهر پارک شده‌اند.

شهروندان پارک کامیون و ماشین الات سنگین در معابر عمومی و کنار خیابان‌ها را مشکل‌آفرین و دردسرساز عنوان کرده و از ایجاد ترافیک و مشکل تردد، آلودگی صوتی و زشت شدن چهره شهر در نتیجه پارک کامیون‌ها در سطح شهر شکایت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین نقده در مسیر مرز تمرچین قرار گرفته است که گذرگاه و محل توقف کامیون‌های ترانزیتی مسیر واردات و صادرات به کشور عراق است؛ این مساله نیز بر اهمیت موضوع می‌افزاید که نیازمند بررسی‌های همه‌جانبه و کارشناسی شده جهت احداث تیر پارک در یک مسیر مناسب و با شرایط ایده‌آل است.

خبرنگار ایسنا، در رابطه با مسئله مطرح شده، پای صحبت شهروندانی که از پارک کامیون‌ها در سطح شهر گلایه دارند، و کامیون‌دارانی که از نبود پارکینگ مناسب برای کامیون‌ها شکایت می‌کنند نشسته و مسئله را با شهردار نقده مطرح و موضوع را به چالش کشیده است.

صدای دلخراش کامیون‌ها مردم را آزار می‌دهد

فائزه سلطانی، شهروند معترض به پارک کامیون‌ها در معابر عمومی شهر در گفت و گو با ایسنا، مطرح کرد: پارک کامیون‌ها در سطح شهر موجب ایجاد ترافیک و همچنین سلب آسایش مردم می‌شود و صدای دلخراش کامیون‌ها آرامش را از مردم گرفته است.

وی با انتقاد از تردد کامیون‌ها در سطح شهر ادامه داد: تردد مکرر ماشین‌های سنگین در سطح شهر که حامل بار نیز هستند باعث تخریب آسفالت خیابان‌ها شده و در بعضی مواقع سرعت زیاد کامیون‌ها در داخل شهر باعث لرزش و تکان خوردن ساختمان‌ها می‌شود که آدم احساس می‌کند زلزله شده است و خواب را برچشمان مردم حرام کردند.

کامیون‌ها چهره شهر را زشت کرده‌اند

شیما رحیم‌پور شهروند دیگر نقده ای با اشاره به زشت شدن چهره شهر در اثر پارک ماشین الات سنگین  در سطح شهر، در گفت و گو با ایسنا گفت: پارک و تردد کامیون‌ها در سطح شهر باعث شده که روغن و گازوئیل آن‌ها روی زمین بریزد و خیابان‌ها کثیف و زشت شده است.

وی از اینکه کامیون‌ها را در جلوی خانه و سوپرمارکت‌شان پارک می‌کنند، گلایه کرده و افزود: نمی‌دانم چرا مسئولین به فکر آسایش و آرامش مردم نیستند، سر و صدای زیاد کامیون‌ها، ایجاد ترافیک، مانع شدن برای دید، ایجاد حادثه و تصادف، خراب شدن آسفالت و ایجاد چاله در خیابان‌های شهر مردم را عاصی کرده است.

رحیم‌پور از مسئولین شهر خواست که به فکر احداث پارکینگ برای این ماشین های سنگین باشند و از تردد و پارک آن‌ها در معابر عمومی جلوگیری کنند.

چاره‌ای جز پارک کامیون‌ها در داخل شهر نداریم

یوسف پذیره یکی از کامیون‌داران نقده‌ای که سال‌هاست در مسیرهای ترانزیتی اروپا رانندگی ‌می‌کند، در رابطه با مشکلاتی که نبود یک مکان مشخص و مناسب برای پارک کامیون‌ها برای شهروندان و رانندگان بوجود آورده است، به ایسنا گفت: بخاطر این که پارک کامیون در سطح شهر مجاز نیست همواره شاهد جریمه شدن کامیون‌ها توسط راهنمایی و رانندگی هستیم در صورتی که ما نیز چاره‌ای نداریم، چون ظرفیت گاراژها محدود بوده و پارکینگ مناسبی برای کامیون‌ها در نظر گرفته نشده است.

وی با اشاره به کم بودن امنیت برای پارک کامیون در شهر، افزود: به دلیل این که پارکینگ و گاراژ کافی وجود ندارد و مجبور به پارک کامیون در سطح شهر هستیم، چند بار لوازم یدکی کامیون دزدیده شده است و بار آخر بخاطر دزدیده شدن چراغ‌های عقب تریلی 3 میلیون تومان هزینه روی دستمان گذاشته شده است.

پذیره همچنین قرار نگرفتن تیر پارک احداثی شهرداری در مسیر ترانزیتی را از اصلی ترین دلایل عدم استفاده از این تیرپارک عنوان کرده و ادامه داد: مکان تیرپارک در مسیری فرعی قرار دارد که شاید سالی دو ـ سه بار مسیر من به این طرف بیافتد و راننده‌هایی که می‌خواهند به عراق بروند، اصلا از این مسیر گذر نمی‌کنند و اگر بخواهند در نقده توقف کنند در پیدا کردن مکان تیر پارک با مشکل روبه‌رو خواهند شد.

تیرپارک باید در مسیر ترانزیتی قرار بگیرد

قربانعلی حیدری یکی از رانندگان کامیون در نقده، در گفت و گو با ایسنا گفت: تیرپارک احداثی شهرداری در مسیر فرعی و نامناسب قرار دارد و شایسته است که تیرپارک در مسیرهای ترانزیتی و اصلی واقع شود تا رانندگان بتوانند بدون مشکل و بی درد سر از آن استفاده کنند.

وی با اشاره به اینکه کامیون اکثراً در جاده و درحال جابه‌جایی بار هست و شاید در طول هفته یک یا دو روز در شهر پارک شود، افزود: برای این که کامیون‌ها در سطح شهر پارک نشوند، مسئولین شهر همکای کنند تا یک تیرپارک با مشارکت کامیون‌دارن و بخش خصوصی در یک مسیر مناسب احداث شود.

حیدری اظهار کرد: سه راهی حیدرآباد و جاده نقده ـ محمدیار بهترین مسیر برای احداث تیرپارک است که مطمئناً مورد توافق اکثر کامیون‌داران و رانندگان هست، و علاوه بر آن برای رانندگان غیربومی که می‌خواهند برای استراحت در نقده توقف کنند نیز می‌تواند بهتر باشد.

وی برخوردار بودن از محیط کافی و بزرگ، داشتن خوابگاه، حمام و نمازخانه را از دیگر ویژگی‌هایی عنوان کرد که باید یک تیرپارک اصولی از آن برخوردار باشد.

مسئولین جهت احداث تیرپارک با کامیون‌داران همکاری کند

کاظم حسن‌زاده کامیون دار معترض به محل و امکانات تیرپارک احداثی شهردار در جاده نقده ـ اشنویه، در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد: تیرپارک باید در یک مسیر سرراست و ترانزیتی واقع بشود و از امکانات و امتیازات لازم برخوردار باشد، محیط تیرپارک باید به اندازه کافی وسعت داشته باشد که برای دور زدن کامیون مشکلی پیش نیاید.

وی با تاکید بر اینکه تیرپارک باید تعمیرگاه، کارواش، پمپ بنزین، رستوران، خوابگاه، حمام و نمازخانه داشته باشد یا این که حداقل در مسیر نزدیک به تعمیرگاه و پمپ بنزین واقع شود، افزود: تا زمانی که یک تیرپارک مناسب در یک مسیر ترانزیتی و سرراست احداث نشود و از امکانات و محیط کافی برخوردار نباشد، چاره ای جز پارک کامیون‌ در سطح شهر نداریم.

حسن‌زاده نیز از مسئولین شهر خواست که جهت احداث تیرپارک استاندارد در مسیر مناسب و مورد تایید کامیون داران و با مشارکت کامیون‌داران همکاری کنند.

تیرپارک ماشین‌های سنگین نقده از استاندارد کافی برخوردار است

مهدی ثروت شهردار نقده در گفت و گو با ایسنا مطرح کرد: در جهت رفع مشکلات ناشی از پارک کامیون‌ها در داخل شهر، شهرداری نقده با همکاری بخش خصوصی اقدام به احداث تیرپارک در حاشیه نقده کرده است.

وی افزود: تیرپارک مورد نظر تمام مجوزهای لازم را از مبادی ذیربط دریافت کرده و از استاندارهای لازم و کافی برخوردار است.

وی در رابطه با مشکلاتی که پارک خودروهای سنگین نظیر کامیون‌ها، اتوبوس‌ها، مینی‌بوس‌ها و جرثقیل‌ها در سطح شهر بوجود آورده است، گفت: پارک و تردد خودروهای سنگین در معابر عمومی مشکلاتی را از قبیل تخریب زیرساخت‌ها و آسفالت خیابان‌ها، اشغال معابر عمومی، آلودگی صوتی، آلودگی محیط و هوا، نشت مواد سوختی، و همچنین مانع تردد آسان وسایل نقلیه سبک و ایجاد ترافیک، عدم رعایت نظم و انضباط ترافیکی، زشت شدن منظره شهر و بروز حادثه و واردآمدن خسارات مالی و بعضاً جانی می‌شود.

ثروت با اشاره به اینکه تیرپارک مورد نظر در فاصله نزدیکی از شهر احداث شده است، ادامه داد: تیرپارک از لحاظ امنیت مجهز به دوربین‌های مداربسته بوده و به‌صورت شبانه روزی نگهبان دارد.

وی در واکنش به اعتراض برخی از کامیون‌داران نسبت به دور بودن تیرپارک از شهر، تاکید کرد: طرح مورد نظر الزاما باید در خارج از شهر احداث می‌شد که فاصله 2.5 کیلومتری آن تا شهر فاصله زیادی نیست. البته برای سهولت ایاب و ذهاب رانندگان نیز آژانس تلفنی به صورت واحد مستقر در تیرپارک در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: بدیهی است که به مرور زمان به امکانات رفاهی و خدماتی این تیرپارک متناسب با نیاز، افزوده خواهد شد و با همکاری ارگان‌های ذیربط مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

شهردار نقده در واکنش به این گفته کامیون‌داران که چرا تیرپارک در مسیرهای ترانزیتی نقده و محمدیار یا سه راهی حیدرآباد احداث نشده است، خاطرنشان کرد: طرح مورد نظر توسط بخش خصوصی و در زمین شخصی احداث شده است که شهرداری تنها 10 درصد در احداث آن مشارکت داشته است. ضمناً از مسیرهای ذکر شده برای احداث تیرپارک متقاضی نداشته‌ایم.

وی بیان کرد: مسلماً کامیون‌های ترانزیتی عبوری از نقده نیز می‌توانند از این تیرپارک استفاده کنند، با این توضیح که باید امکانات رفاهی و خدماتی لازم به مرور زمان در محل ایجاد شوند و در اختیار استفاده کنندگان از تیرپارک قرار گیرند.

وی با اعلام اینکه تا این لحظه هنوز کامیون‌دارن از این تیرپارک استقبال نکرده‌اند، عنوان کرد: علاوه بر تیرپارک مورد نظر، حداقل 3 واحد گاراژ و باربری برای پارک خودروهای سنگین وجود دارد ولی متاسفانه رانندگان محترم از آن‌ها نیز استفاده نمی‌کنند.

شهردار نقده همچنین در رابطه با اینکه تیرپارک مورد نظر محل جمع‌آوری خودروهای توقیفی نیروی انتظامی است، گفت: با توجه با اینکه در سنوات اخیر پارکینگ خودروهای توقیفی نیروی انتظامی از داخل شهر برچیده شد و نیروی انتظامی طی تفاهم نامه‌ای با بخش خصوصی سرمایه‌گذار این طرح، از قسمتی از محل جهت این امر استفاده کرده است که این موضوع به هیچ وجه مانع پروژه تیرپارک نبوده و فضای لازم و کافی برای خودروهای سنگین وجود دارد.

به گزارش ایسنا، تیرپارک مورد اشاره شهردار در 2.5 کیلومتری جاده نقده به اشنویه، نرسیده به روستای لواشلو، در مساحت 27 هزار متر مربع با مشارکت شهرداری و بخش خصوصی احداث شده است و در صورت استقبال کامیون‌داران آماده بهره‌برداری است.

این تیرپارک در صورت همکاری کامیون‌دارن در جهت استفاده از آن و همچنین استفاده از گاراژهای موجود، می‌تواند تاحد مطلوبی از بار ترافیک شهر بکاهد و موانع و مشکلاتی که به سبب پارک خودروهای سنگین در شهر بوجود آمده است را رفع کند، با این حال رفع ایراداتی که کامیون‌داران مطرح کرده‌اند و افزوده شدن امکانات خدماتی و رفاهی نیز می‌تواند همکاری و مشارکت آنان در استقبال از این تیرپارک را جلب کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: کامیون های ترانزیتی کامیون ها در سطح شهر گفت و گو با ایسنا پارک کامیون ها خودروهای سنگین معابر عمومی احداث تیرپارک کامیون داران ایجاد ترافیک یک مسیر بخش خصوصی خیابان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۵۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، کبری داننده در نشست مهدویت که با حضور اساتید و طلاب در مدرسه علمیه فاطمیه (س) نقده برگزار شد، اظهار داشت: معرفت و شناخت نسبت به امام زمان(عج) از باورهای دینی ماست و برای رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: ثمره وجود امام زمان(عج) با وجود غائب بودن از دیده مردم، مانند خورشید پشت ابر است، با این که آشکار نیست اما مردم از نور آن بهره‌مند می‌شوند، همچنین وجود حضرت مانع نزول بسیاری از بلاهاست؛ بِیُمنِهِ رُزِقَ الوَری‌ وَ بِوُجُودِهِ ثَبَتَتِ الأرضُ و السَّماء، از برکت وجود حضرت مردم روزی می‌خورند و به خاطر هستی او آسمان و زمین برپاست.

استاد حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی خاطرنشان کرد: نباید جایگاه حضرت و ائمه معصومین را در حد نیازمان به شفا یافتن و برخی حوائج دنیوی پایین بیاوریم، بلکه باید به حضرت به عنوان حجت تامه الهی و ولی همه انسان‌ها، خاصه، مؤمنین نگاه کنیم.

وی اظهار کرد: دوران غیبت یکی از دوران امتحان بندگان و منتظران واقعی است و با این امتحان خیلی از سره‌ها از ناسره‌ها مشخص می‌شود.

داننده گفت: شیعه واقعی باید هر زمان برای ظهور حضرت آماده باشد و شرط ایستادن بر سر عهد با امام عصر( عج) گذشتن از خواهش‌های نفسانی و مادیات دنیاست و لذا برای اطاعت امر حضرت چه در دوران غیبت و چه ان‌شاءالله بعد از ظهور باید هزینه بدهیم، چرا که بدون هزینه انسان نمی‌تواند مدعی انتظار باشد.

دیگر خبرها

  • ایجاد خوف در دل دشمنان نظام، وعده الهی است
  • آغاز احداث پارکینگ مجاور خیریه ام‌البنین(س) در منطقه ۱۰ اصفهان
  • برر سی طرحهای محرومیت زدایی در نقده
  • محدودیت‌های ترافیکی ۲۹ فروردین در رشت
  • نشست مهدویت در مدرسه علمیه خواهران نقده
  • اجرای ۱۲۰ پروژه شهری در منطقه ۵ شهرداری شیراز
  • مکان احداث دومین پارک بانوان اراک مشخص می‌شود
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کودیارانه کشاورزی در نقده
  • توزیع بیش از هشت هزار تن کود کشاورزی در نقده
  • توزیع بیش از ۸ هزار تن کود کشاورزی در نقده