Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این استان خبر داد.

بر اساس گزارش روابط عمومی اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران، سردار عبدالله ملکی در جلسه مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران به معرفی این مرکز پرداخت و اظهار کرد: مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در زمینی به وسعت 60 هکتار در حاشیه رودخانه تجن در سه فاز در حال ساخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از این مرکز به عنوان بزرگترین مرکز فرهنگی دفاع مقدس کشور یاد کرد و با بیان اینکه نسل امروز نیازمند دریافت حقایق جنگ و دفاع مقدس است، از برگزاری راهیان نور دانش‌آموزی و دانشجویی و برگزاری دوره‌های آمادگی دفاعی در این مرکز خبر داد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران افزود: سپاه پاسداران، راهیان نور کرمان را، با هدف احیای فرهنگ شهید سلیمانی راه اندازی کرد.

ملکی با بیان اینکه کلنگ مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس با حضور آیت الله طبرسی نماینده فقید ولی فقیه در مازندران در سال 87 به زمین زده شد، ادامه داد: کتاب تاریخ شفاهی این عالم آماده چاپ است که به زودی به چاپ می‌رسد.

وی از تشکیل مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس مازندران خبر داد و گفت: اساسنامه آن تهیه شده است و هیأت موسس آن انتخاب شدند تا به صورت قانونمند کارها را پیش ببریم.

ملکی از خیرین استان به عنوان ظرفیت‌های بزرگ در حوزه ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس یاد کرد و با بیان اینکه در حال حاضر خیرین بازنشسته سپاه شناسایی و اعلام آمادگی کردند، تصریح کرد: با تشکیل هیأت موسس این مجمع انتظار داریم شمار خیرین را به سقف قابل توجهی برسانیم و از ظرفیت عظیم مردم نیز بهره بگیریم.

این مسئول با بیان اینکه هدف از تشکیل این جلسه اجرایی کردن مجمع خیرین مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس است، ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با کمک و همکاری این مجمع و خیرین استان پروژه‌های این مرکز را عملیاتی کنیم.

وی از ساخت پل بعثت به عنوان یکی از شاهکارهای مهم جنگ در این مرکز خبر داد و گفت: همچنین ساخت پل شهدای غواص یکی از دغدغه‌های ما در سال‌های اخیر بوده که نیازمند اعتبار قابل توجهی است و مجمع می‌تواند در این حوزه کارگشا باشد.

ملکی با اعلام اینکه خیرین در حوزه ایثار و شهادت و ساخت یادمان‌های شهدای گمنام گام‌های بلندی برداشتند، ساخت تندیس امام حسین (ع) و حضرت علی اصغر (ع) نمونه ای از اقدام خالصانه و ایثارگرانه خیرین برشمرد و گفت: این تندیس در حسینیه وداع جانمایی خواهد شد.

وی در پایان گفت: این مجموعه نیازمند حمایت مالی است و مردم و مسئولین استان باید همچون سال‌های دفاع مقدس برای پیشبرد کار ساخت آن جهادی عمل کنند.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری موزه دفاع مقدس مازندران دفاع مقدس مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۶۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود

مهدی شمس‌آبادی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: این استان دارای ظرفیت‌ها، ابنیه ها و آثار تاریخی ارزشمندی است که باید حفظ و حراست شود.

وی افزود: باوجود تمام ظرفیت‌های فعال شده، این امکان وجود دارد که برخی افراد اقداماتی در خصوص تخریب، جابجایی و یا انتقال آثار تاریخی به صورت غیرقانونی انجام دهند که هم به منظور جلوگیری از قاچاق آثار و هم در راستای انسجام بخشی، تسهیل و تسریع در امور حقوقی و قضایی پرونده‌های مرتبط به حوزه میراث فرهنگی و گردشگری در سیستان و بلوچستان ضرورت دارد تا تدابیر ویژه‌ای داشته باشیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان ادامه داد: در کنار این موارد، پرونده‌هایی در حوزه میراث‌فرهنگی وجود دارد که نیازمند بررسی تخصصی‌تر است که بر همین اساس و به پیشنهاد مدیرکل میراث فرهنگی استان، شعبه ویژه رسیدگی به این پرونده ها در دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان تشکیل می‌شود تا با سرعت، دقت و به صورت دقیق‌تر و در کوتاه‌ترین زمان مورد بررسی قرار بگیرد.

قدردانی مدیرکل میراث فرهنگی از دادستانی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان نیز در این دیدار اظهار کرد: خوشبختانه همکاری و مساعدت دادستانی مرکز استان با این اداره کل قابل تقدیر بوده و همواره همراه و همیار این اداره کل در رسیدگی به امور بوده است که جای تقدیر دارد.

محمدهادی طهرانی‌مقدم افزود: در رابطه با حفاظت صیانت از ابنیه های تاریخی شاهد ترک فعل هایی هستیم که می‌تواند ضربات جبران ناپذیری به این آثار که هویت ملی ما محسوب می‌شود وارد کند اما همراهی و همکاری دستگاه قضا در ممانعت و جلوگیری از این کار بسیار اثرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: یکی از مواردی که با ورود جدی دادستانی و اقدام ارزشمند و موثر معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان به نتیجه مطلوب رسید پیگیری موضوعات مرتبط با خدمات بهداشتی و طهارت اسلامی و نظارت بر این موضوع در سطح استان بود که با دستور ویژه سرپرست معاونت حقوق عامه مرکز استان نتایج مطلوبی کسب شد که مورد تقدیر وزارت‌خانه نیز قرار گرفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این نظارت ها باعث شد میزان شکایات در این حوزه کاهش یابد و شکایات، پیشنهادات شهروندان و مسافرین به سامانه ۰۹۶۲۹در کمتر از ۲۴ساعت رسیدگی و پاسخ داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • مجموعه‌ای فرهنگی با رنگ و بوی دفاع مقدس در یزد
  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • بررسی روند ساخت یادمان شهدا و موزه دفاع مقدس در خوی
  • شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های میراث‌فرهنگی در سیستان و بلوچستان تشکیل می‌شود
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • تشکیل انجمن خیرین میراث فرهنگی در استان‌ها
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی
  • بیانیه موزه دفاع مقدس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی ایران