Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-25@18:14:38 GMT

کودکی سهراب سپهری سینمایی می‌شود

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۷۳۲۳

کودکی سهراب سپهری سینمایی می‌شود

کارگردان پروژه سینمایی «پرنده» از به تصویر کشیدن دوران کودکی و نوجوانی سهراب سپهری در این فیلم خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جلال فاطمی بازیگر و کارگردان سینما و تلویزیون درباره ساخت فیلم سینمایی «پرنده» که بخشی از زندگی سهراب سپهری از شاعران معاصر کشور را به تصویر می‌کشد، گفت: فیلمنامه «پرنده» بر مبنای واقعیت و خاطرات خانواده سهراب سپهری نوشته شده است و همچنان به دنبال ساخت این فیلم سینمایی هستم، متاسفانه در حال حاضر جذب سرمایه برای ساخت چنین پروژه‌هایی بسیار مشکل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: داستان این فیلمنامه از کودکی سهراب سپهری تا زمانی که تصمیم می‌گیرد کاشان را برای ادامه تحصیلات عالیه ترک کند و به سفرهای دور دنیا می‌رود، نوشته شده است. در واقع می‌توان گفت داستان این فیلم درباره این است که سهراب سپهری چگونه سهراب سپهری شد.

این کارگردان تاکید کرد: بعد از دریافت پروانه ساخت وارد پیش تولید برای ساخت «پرنده» شدیم که متاسفانه ساخت این مستند به دلیل مشکل جذب سرمایه به تعویق افتاد، در واقع برای این فیلم به دنبال یک سرمایه گذار بودیم، بسیاری از دوستان برای تولید این فیلم اعلام آمادگی کردند که البته هرکدام از این افراد با سرمایه‌های کوچک می‌خواستند حضور پیدا کنند که مدیریت کردن آن سخت بود، در نتیجه پروژه را متوقف کردیم تا یک سرمایه گذار یا حداکثر ۲ سرمایه گذار را جذب کنیم.

وی درباره دریافت حمایت از بنیاد سینمایی فارابی توضیح داد: در حال حاضر بنیاد سینمایی فارابی شرایطی را ندارد که بتواند از این نوع فیلمنامه‌ها حمایت کنند، این بنیاد در شرایطی قرار دارد که سرمایه گذاری برای فیلم‌های کودک و نوجوان نیز با مشکل مواجه است.

این هنرمند ادامه داد: با توجه به اینکه بخش کودکی سهراب سپهری در این پروژه نمایش داده می‌شود، می‌توان این فیلم را جزو فیلم‌های سینمای کودک و نوجوان نیز درنظر گرفت. متاسفانه نمی دانم بسیاری از نهادها و یا سرمایه گذاران علاقه‌ای به تولید این فیلم ندارند و اگر سرمایه‌ای در نظر گرفته می‌شود تنها برای ساخت یک یا دو سکانس از فیلم کفایت می‌کند.

وی بیان کرد: سهراب سپهری چهره شاخصی در ادبیات ایران است و باید سرمایه مناسبی برای تولید این فیلم درنظر گرفته شود.

خواهرزاده سهراب سپهری تاکید کرد: این دوره از زندگی سهراب سپهریی پر از هیجان و سرگرم کننده است و نمی‌توان آن را یک فیلم عرفانی دانست چرا که زندگی طبیعی این شاعر را به تصویر می‌کشد.

فاطمی در پایان گفت: مادر من که خواهر زنده یاد سهراب سپهری است، قبل از فوتش نزدیک به ۵ کتاب منتشر کرد که این شاعر را از حالت اسطوره در بیاورد و تلاش کرد تا زندگی حقیقی این شاعر را به نگارش درآورد که همه این موارد در فیلمنامه «پرنده» نیز منعکس شده است.

منبع:مهر
انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: سهراب سپهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند

عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چندمنظوره برق‌آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی گفت: یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی - مهندسی اقدام نماید.

محمد وحیدی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به سفر رئیس جمهور به سریلانکا با تاکید بر اینکه پیام سفر رئیس جمهور به پاکستان و سریلانکا این است که اولویت ما حفظ و تقویت نظام تعاملات بین‌المللی با اولویت همسایگان و کشورهای منطقه است، اظهار کرد: متاسفانه در سال‌های قبل تقریباً از ارتباط با کشورهای نزدیک غفلت کرده بودیم و حتی روابط ما با کشورهای همسایه نظیر پاکستان، ترکمنستان و قزاقستان ضعیف شده بود؛ در این شرایط یکی از انتظارات مهم از دولت سیزدهم این بود که ضمن تقویت این ارتباطات، نسبت به افزایش ظرفیت‌های محلی و منطقه‌ای و همسایگی در حوزه صنعت، معدن و تجارت و همچنین ارتقای صادرات خدمات فنی- مهندسی اقدام نماید.

وی تاکید کرد: یکی از فرصت‌های بسیار مهمی که در ارتباطات بین‌المللی حاصل می‌شود، ظرفیت‌های اقتصادی و همچنین خدمات فنی و مهندسی مورد توجه قرار می‌گیرد و فرصت‌های خوبی برای جوانان تحصیلکرده کشور فراهم می‌شود؛ سفرهای ریاست محترم جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه گذاری را به ویژه با اولویت حوزه‌های زیر ساختی فراهم می‌کند.

این عضو گروه دوستی پارلمانی ایران و سریلانکا با اشاره به ساخت یک ابرپروژه چند منظوره برق آبی ساخت ایران در سریلانکا توسط مهندسان ایرانی اظهار کرد: طی سال‌های گذشته ظرفیت‌های خوبی در حوزه ساخت نیروگاه و سد در کشور ایجاد شد و صادرات خدمات فنی و مهندسی به خوبی به عنوان اولویت برخی مجموعه‌های فعال در بخش تامین زیرساخت انرژی مورد توجه قرار گرفت؛ با توجه به اینکه تامین انرژی حتماً در آینده حرف اول را می‌زند، با هدف قرار دادن ظرفیت‌های همسایگان و همچنین کشورهای منطقه جهت صادرات خدمات فنی و مهندسی نظیر آنچه در سریلانکا اتفاق افتاد، می‌توانیم جایگاه خود را در منطقه و دنیا ارتقا دهیم.

وحیدی در پایان با تاکید بر اینکه حفظ نخبگان کشور موجب تقویت آینده کشور می‌شود، گفت: با فراهم شدن امکان بهره برداری از ظرفیت‌های کشورهای همسایه و منطقه با گسترش ارتباطات با این کشورها، این فرصت فراهم می‌شود تا بجای خروج جوانان از کشور، در مجموعه‌هایی جذب شوند که با استفاده از خدمات آنها در نقاط مختلف دنیا، درآمد کافی کسب کنند و این موضوع موجب افزایش ماندگاری آنها در کشور شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سرمایه معنوی جمهوری اسلامی در این منطقه بی‌بدیل از جهان، رو به فزونی است
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در سه نوع متفاوت
  • وحیدی: سفر رئیس‌جمهور به کشورهای همسایه و منطقه فرصت سرمایه‌گذاری فراهم می‌کند
  • کشف ۳۰ میلیارد ریال تلفن همراه قاچاق در بانه
  • توقیف محموله گوشی‌های تلفن همراه در مرز بانه
  • تلاش برای جذب سرمایه گذار برای ساخت شهربازی در بوستان جوان قم
  • بازیگرانی که از کودکی به شهرت رسیدند (فیلم)
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • روایت سینمایی پرونده‌های قضـــایی