Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، «رابرت اوبرایان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در توئیتر خود نوشت: واردات بنزین ایران اقدامی ناامیدکننده از سوی رژیم غیرقانونی مادورو است. این اقدام کمبودهای شدید سوخت در ونزوئلا را از بین نخواهد برد و رنجی که توسط مادورو بر مردمی که زمانی مرفه بودند، تحمیل شده است را تسکین نخواهد داد.

 

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران ونزوئلا مادورو اوبرایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش قیمت بنزین در چین

چین در پی افزایش اخیر قیمت جهانی نفت، از روز چهارشنبه، قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری دولتی شینهوا با اشاره به تصمیم کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین، اعلام کرد از ۱۷ آوریل، قیمت خرده فروشی بنزین، ۲۷ دلار و ۶۰ سنت (۲۰۰ یوان چین) در هر تن و قیمت دیزل به میزان ۲۷ دلار و (۱۹۵ یوان) در هر تن، افزایش خواهد یافت.

تحت مکانیزم قیمت گذاری فعلی برای قیمت خرده فروشی سوخت، چین مرتبا قیمت بنزین و دیزل را بر اساس تغییرات قیمت جهانی نفت، تنظیم می‌کند.

پالایشگاه‌های نفت چین و همچنین بزرگترین شرکت‌های نفتی دولتی نظیر شرکت ملی نفت چین (CNPC)، سینوپک و شرکت ملی نفت فراساحلی چین (CNOOC)، از سوی کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی دستور یافته‌اند تولید نفت را حفظ کرده و حمل آن را تسهیل کنند تا عرضه باثبات، تضمین شود.

با افزایش شاخص‌های قیمت بازار جهانی، چین از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون، چندین بار قیمت خرده فروشی بنزین و دیزل را افزایش داده است. جدیدترین افزایش، اوایل ماه جاری که قیمت نفت برنت به مرز ۹۰ دلار نزدیک شده بود، صورت گرفت.

شرکت ملی نفت چین اوایل امسال پیش بینی کرد تقاضا برای محصولات نفتی در جین، تحت تاثیر پیشرفت «گذار انرژی»، ممکن است تا سال آینده به اوج برسد. تقاضا برای سوخت‌ها از سال ۲۰۳۰ رو به کاهش خواهد گذاشت. با این حال، سوخت‌های مشتق شده از نفت همچنان تا سال ۲۰۳۵، پراستفاده خواهند ماند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، تقاضای چین برای نفت در سال میلادی گذشته، رکورد دیگری را شکست و امسال هم در بحبوحه سیگنال‌هایی از سرعت گرفتن فعالیت اقتصادی، قوی مانده است. تقاضای چین برای نفت در سال ۲۰۲۳، به میزان ۱۱.۵ درصد بر مبنای سالانه رشد کرد در حالی که تقاضا برای محصولات نفتی، ۹.۵ درصد افزایش داشت.

دیگر خبرها

  • ‌زیرساخت 17 میلیون مترمکعبی CNG مازاد برای دوگانه سوز کردن خودروها بلا استفاده مانده است
  • کسری بودجه حاصل از واردات بنزین در تبصره هدفمندی یارانه های انرژی بودجه 1403
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است
  • میانگین نرخ ارز تخصیصی برای واردات ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است/ تامین ۲.۵ میلیارد دلار ارز
  • آمریکا به بهانه حمایت از مخالفان مادورو تحریم‌های نفتی ونزوئلا را تمدید می‌کند
  • افزایش قیمت بنزین در چین
  • یاداشت|متنوع سازی مبادی واردات یک ضرورت است
  • جهش واردات برخی کشور‌های اروپایی از ایران در نخستین ماه ۲۰۲۴
  • صادرات ۱۰۰ میلیون یورویی آلمان به ایران در ۱ ماه
  • مادورو دفاتر دیپلماتیک ونزوئلا در اکوادور را تعطیل کرد