Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، حاتمی با اشاره به مطالبات بحقی که در این زمینه مطرح می‌شود، گفت: اینکه امروز مردم نسبت به ثبت‌نام در سهام‌ عدالت مطالبات و یا احیانا انتقاداتی دارند به دلیل کوتاهی و کم کاری متولیان اجرایی وقت در زمان اجرای این طرح است. معلوم است وقتی طرحی در مرحله اجرا قرار می‌گیرد، نباید محدود به یک بازه زمانی خاص شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این یک امتیاز علی‌الدوام است که باید هم به نسل امروز و هم به نسل‌های آینده تعلق بگیرد.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در ادامه صحبتهایش با اشاره به دلایلی که باعث شده تا برخی از اقشار و گروه‌ها در این طرح ثبت‌نام نکنند، گفت: ما در استان آذربایجان‌شرقی و سایر استان‌ها، مناطق و روستاهایی داریم که دسترسی به اینترنت و سامانه و ثبت‌نام در آن مقطع خاص نداشتند و یا تبلیغاتی که امروز در خصوص سهام‌عدالت می‌شود در آن زمان مطرح نشده بود و اساسا روستائیان از جزئیات موضوع خبر نداشتند. مجموعه این عوامل باعث شد تا بخشی از مردم و خانواده ها نتوانند در این سامانه ثبت نام کنند.

او تاکید می کند: حتی اگر تمام ایرانیان هم در این سامانه ثبت نام می‌کردند باز هم این سامانه، سیستم و ساختار برای اصلاح داده‌ها و افزایش تعداد عائله‌های خانواده‌ها باید پیش‌بینی‌های لازم را صورت می‌داد، این یک حق غیرقابل‌انکار و مستتر است. من تعجب می‌کنم از برخی توجیه‌ها در این زمینه که اعلام می‌کنند این مردم هستند که مقصر عدم ثبت‌نام در سامانه هستند و چون در یک زمان مشخص ثبت‌نام نکرده‌اند، پس دیگر حقی در این زمینه ندارند.

حاتمی در پاسخ به این پرسش که آیا برای ثبت‌نام جاماندگان سهام عدالت به قانون جدیدی نیاز داریم؟ گفت: معتقدم که برای اصلاح این وضعیت حتی نیاز به قانون جدید هم نداریم و بر اساس اصول اولیه مدیریت می‌توان همان ساختار قبلی را اصلاح کرد و اقدام به ثبت‌نام از افراد کرد. برای هر روش جاری و عادی که نمی‌توان قانون وضع کرد؛ مشکل عدم ثبت‌نام افراد یک مشکل در شیوه‌نامه‌های اجرایی است و چنانچه این شیوه‌نامه‌ها اعمال شود، مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

این نماینده در خصوص این مطلب که مسئولان اجرایی اعلام کرده‌اند امکان ثبت‌نام برای جاماندگان از این طرح وجود ندارد، اشاره کرد: اگر دولت از زیر بار اجرای این مصوبه شانه خالی کند، مجلس هم از طریق دستورالعمل‌های الزام‌آور و هشدارهای قانونی تلاش می‌کند تا از حقوق مردم در این زمینه دفاع کند. اما واکنش‌ها به همین مصوبه و دستورالعمل الزام آور نشان می‌دهد که تا چه اندازه در کشورمان در زمینه انجام امور روشن مشکل اداری وجود دارد.

حاتمی در پایان تاکید کرد: دولت در جایگاه حاکمیت نشسته و باید بداند که هر تصمیمی که اخذ می‌کند به نام کل حاکمیت نوشته خواهد شد. موضوع سهام‌ عدالت با ثبت‌نام‌های موردی و پروژه‌ای فرق می‌کند؛ این حق مشارکتی شهروندان در امور حاکمیتی است و کسی نمی‌تواند جلوی این حق قانونی را بگیرد. اینکه بخواهیم وقت مجلس را برای این کارهای عادی و ضروری بگیریم و برای امور واضح و روشن قانون بگذاریم نتیجه‌بخش نیست. ما در فرآیند اجرای قوانین است که مشکلات عدیده‌ای داریم، به طوری که امروز با حجم انبوهی از قوانینی روبه‌رو هستیم که به دلیل عدم اجرای درست مشکل‌ساز شده‌اند. معتقدم نگاه نمایندگان باید بیشتر معطوف به نظارت بر حسن اجرای قوانین باشد که متاسفانه در کشور ما اجرا نمی شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: سهام عدالت آزاد سازی سهام عدالت فروش سهام عدالت سهام عدالت فوت شدگان سامانه سهام عدالت متوفی تغییر شماره شبا سهام عدالت قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت سهام عدالت ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۵۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است

مرتضی موصلی در آئین نکوداشت و تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری با بیان اینکه یکی از جهت‌گیری‌های کمیته امداد، توسعه انفاق و نیکوکاری و گسترش سنت‌های حسنه اسلامی است، گفت: یکی از بزرگترین برجستگی‌های استان فارس، نیکوکار بودن مردم استان و بی‌تفاوت نبودن نسبت به حال یکدیگر است و ما باید زمینه هم‌افزایی مردم و خیرین در این راه را فراهم کنیم.

او یکی از اهداف کمیته امداد در سال جاری را حرکت جمعی در مسیر تحقق منویات مقام معظم رهبری به ویژه در راستای شعار سال عنوان کرد و افزود: استفاده از ظرفیت مردم در راستای جهش تولید یکی از مهم‌ترین راهبرد‌های ما در سال ۱۴۰۳ خواهد بود.

موصلی با بیان اینکه شناسایی و معرفی الگو‌های موفق در میان خیرین، یکی از کار‌هایی است که می‌تواند در زمینه ترویج کمک به نیازمندان موثر باشد، گفت: به‌عنوان مثال مجموعه‌ای را می‌شناسیم که بیش از ۴۰۰ مسکن را برای خانواده‌های نیازمند در دست احداث دارند، برخی موسسات از ظرفیت‌های خیرین استان فارسی خارج از کشور استفاده می‌کنند و بعضی دیگر هم در عرصه بین‌المللی فعالیت دارند که ما در تلاش هستیم تا از این الگو‌ها استفاده کنیم.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان فارس با تاکید بر اینکه نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی، انقلابی و حاکمیتی است، گفت: کمیته امداد امام راحل بیش از چهار دهه است که در عرصه خدمتگزاری و فراهم کردن زمینه خدمت شایسته به خانواده‌هایی که از نظر اقتصادی ضعیف هستند تلاش می‌کند و هدف اصلی کمیته بر توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه‌های مختلفِ اقتصادی، فکری، فرهنگی و اجتماعی است.

موصلی در پایان به محور‌های پیشنهادی خود در جهت هم‌افزایی ظرفیت‌ها پرداخت و گفت: ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار، توسعه کارکرد‌های کارآفرینی، احداث و یا خرید مسکن نیازمندان به خصوص با بهره‌گیری از ظرفیت نهضت ملی مسکن، کمک به تامین جهیزیه و تسهیل ازدواج، کمک به درمان بیماران صعب العلاج و زمین گیر، فراهم کردن زمینه تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و هم‌افزایی در تامین منابع قرض الحسنه، از جمله مهمترین مسائلی هستند که آنها را در کمیته امداد دنبال می‌کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • با اصلاح اطلاعات حساب بانکی خود سود سهام عدالت را دریافت کنید
  • زیرساخت‌های لازم در ۳ بازارچه مرزی چیلات، چنگوله و مهران فراهم شد
  • نهاد مقدس کمیته امداد، یک نهاد دینی و انقلابی است
  • زمینه لازم برای حمایت از تولید در استان اردبیل فراهم شد
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان فراهم شد
  • فراهم شدن تمهیدات لازم برای برگزاری دور دوم انتخابات در خوزستان