Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@22:32:29 GMT

ضرورت توجه به بازچرخانی آب در تهران

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۷۶۲۶

ضرورت توجه به بازچرخانی آب در تهران

شهردار تهران گفت: در کشورهای پیشرفته تا 70 درصد بازچرخانی آب انجام می گیرد و در تهران هم باید به این موضوع توجه کنیم.

به گزارش مشرق، پیروز حناچی شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم نامه میان مدیریت شهری و شرکت آب و فاضلاب برای ساخت تصفیه خانه منطقه ۲۲ گفت: ایده اولیه این بود که فاضلاب تهران جمع شود و در جنوب تهران و برای کشاورزی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این نکته محقق شدنی نبود و ایده ایجاد تصفیه خانه های محلی جایگزین این ایده و طرح شد و مقرر شد مدیریت شهری با آب و فاضلاب همکاری کند.

حناچی ادامه داد: موضوع نگاه زیست محیطی مدیریت پنجم شهری در همه ابعاد شهر به خصوص در موضوع آب و فاضلاب قابل رویت است و امیدواریم این بازچرخانی آب و استفاده مجدد آن موفق شویم کاهش برداشت ها را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: حمل و نقل عمومی تهران نفس تازه می‌کند بخش اعظم پادگان ۰۶ به بوستان ارتش تبدیل می‌شود

شهردار تهران گفت: در سال حدود یک میلیارد متر مکعب آب مصرف می کنیم که حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب آن از ارتفاعات البرز برداشت می شود که البته این هم درست مورد استفاده قرار نمیگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تهران حدود ۶۰۰ قنات داشته است که از آنها درست استفاده نکردیم و امروز تنها ۱۶۰ موردش فعال بوده و می توانیم از آن استفاده کنیم.

حناچی گفت: در کشورهای دنیا ادعاهای زیادی برای بازچرخانی آب دارند و می گویند بین ۶۰ تا ۷۰ درصد آب را به چرخه استفاده مجدد باز می‌گردانند.

شهردار تهران افزود: ما تا رسیدن به این نقطه فاصله زیادی داریم اما باید برای جلوگیری از قطعی آب به این سمت حرکت کنیم. زیرا در غیر این صورت حتی در زیر سطحی های خودمان هم دچار مشکل می شویم.

وی ادامه داد: در غرب تهران رودخانه کن را داریم که یک رودخانه خروشان محسوب می شود البته همه اش آب های کوهپایه ای نیست بلکه بخشی از آن فاضلاب است و شاید بوی نامطبوعی در بخش فشافویه از همین منبع باشد.

حناچی تصریح کرد: امیدواریم با پیگیری آب و فاضلاب و احیای شبکه قنوات شاهد کاهش خطرات ناشی از سیل و آب گرفتگی باشیم.

شهردار تهران به موضوع شبکه جمع آوری آبهای سطحی هم اشاره کرد و گفت: باید پایش های محیط زیستی هم در حوزه آبهای سطحی انجام دهیم تا سلامت و بهداشت شهروندان هم مورد توجه قرار گیرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم شهردار تهران آب تهران مدیریت شهری پیروز حناچی شهردار تهران بازچرخانی آب آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۶۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود

شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز هیات دولت، خبر داد:  امسال واردات واگن های مترو از چین انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه جلسه امروز (‌چهارشنبه ۲۹ فروردین ماه) هیات دولت، گفت: امسال واردات واگن های مترو از چین انجام خواهد شد و در مدت چهار سال واردات به اتمام می‌رسد.

وی همچنین با اشاره به خصوصی سازی فروشگاه شهروند، گفت: فروشگاه شهروند برای خصوصی‌سازی در بورس عرضه می‌شود.

شهردار تهران تاکید کرد: سال گذشته ۶۰ دستگاه پله برقی تولید داخل برای مترو خریداری و نصب آنها آغاز شده است.

شهردار تهران همچنین طی سخنانی در پاسخ به سوالی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه این امر در تهران به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از داوطلبان در این مرحله اهمیت خاصی دارد،گفت: موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است.

وی افزود: در شهرداری هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم.

زاکانی تاکید کرد: ظرفیت‌های خودمان را برای حضور فعال در دور اول به کار گرفتیم و قطعا در دور دوم انتخابات هم این کار را خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • ضرورت توجه شاعران به ایثارگران تاریخ ایران
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • توجه ویژه دولت برای رفع عقب ماندگی های بخش آب در مازندران
  • تجهیز ۴۰ بیمارستان خوزستان به سامانه بی‌خطرساز پسماند
  • ضرورت سرعت‌بخشی به اجرای پروژه بیمارستان ۱۰۰۰ تخت‌خوابی تبریز
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • پله‌های برقی تهران نونوار می‌شود
  • توضیح شهردار تهران درخصوص نصب دوربین روی لباس حریم‌بانان + عکس
  • ضرورت تأمین اعتبار بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی تبریز
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس