Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بقاع متبرکه و امامزادگان سازمان اوقاف گفت: مردم ایران نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهرش احترام ویژه‌ای داشته و دارند و از امامزادگان برای تببین احکام دین دعوت می‌کردند تا به ایران سفر کنند. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام محمد نوروزپور مدیرکل بقاع متبرکه و امامزادگان سازمان اوقاف و امور خیریه در برنامه صبح بخیر ایران حضور یافت و درباره چرایی حضور امامزادگان در کشور ایران گفت: امامزادگان واجب‌التعظیم در چند دوره وارد ایران شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که دین اسلام جهانی شد، مردم ایران از جمله کسانی بودند که به دین اسلام گرویدند. مردم ایران نسبت به پیامبر اسلام (ص) و خاندان مطهرش احترام ویژه‌ای داشته و دارند و همواره از امامزادگان به‌عنوان مبلغان دین دعوت می‌کردند.

وی ادامه داد: در قضیه امامزاده علی ابن باقر (ع) که در کاشان مدفون است اینگونه بود که مردم کاشان خدمت امام باقر (ع) رسیدند و از امام درخواست کردند که برای آشنایی دین و احکام اسلام، فردی را به منطقه کاشان اعزام کنند. امام باقر (ع) فرزندشان، علی ابن باقر (ع) را که مفسر و عالمی وارسته بود همراه آنها به کاشان فرستاد و پس از اینکه ایشان به شهادت رسیدند، مضجع و مزارشان، محل حضور زائران شد.

نوروزپور، حفظ جان و فرار از دست حاکمان سفاک را دلیل دیگری برای مهاجرت امامزادگان به ایران دانست و گفت: زمانی که حضرت اباعبدالله الحسین (ع) به شهادت رسیدند، خیلی از سادات و امامزادگان به سمت ایران حرکت کردند. در زمان حکومت حجاج‌ابن یوسف سقفی که در طول 20 سال حکومت، حدود 120 هزار نفر از شیعیان و محبان اهل بیت را گردن زدند، بیشتر سادات و امامزادگان به کشور ایران مهاجرت کردند، چراکه اغلب مردم ایران از شیعیان و محبان اهل‌بیت و پذیرای امامزادگان بودند.

وی افزود: حضور بخش دیگری از امامزادگان، پس از حضور حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) به ایران بود. امام رضا (ع) وقتی در ایران مستقر شدند، دو نامه نوشتند. یک نامه برای جمیع خاندان و اصحاب بود و یک نامه اختصاصی برای حضرت فاطمه معصومه (س) نوشتند و از ایشان درخواست کردند به ایران تشریف بیاورند. حکومت علویان در این منطقه زیاد بود و امامزادگان می‌دانستند که مردم این منطقه پذیرای آنها خواهند بود. بیش از 40 هزار امامزاده وارد ایران شدند و این نبوده که ما برای هر کدامشان نیز حرم بسیازیم، بلکه آنهایی که در عمر مبارکشان منشأ اثر بودند صاحب حرم و مزار شدند.

تولید 10 میلیون ماسک در بقاع متبرکه

وی درباره فعالیت‌های اجتماعی بقاع متبرکه در زمان کرونا گفت: بیماری منحوس کرونا که در کشورمان فراگیر شد، بنابر تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا و برای جلوگیری از شیوع ویروس، در‌های بقاع متبرکه نیز بسته شد. البته این به این معنا نبود که فعالیت‌های بقاع هم تعطیل شوند بلکه فعالیت خدام و هیئت‌امنای بقاع در زمینه‌ تولید ماسک ورود پیدا کردند. 217 بقعه در کشور به تولید ماسک و گان پرداختند. آخرین آمار این است که حدود 10 میلیون ماسک در بقاع تولید شده است. 47 هزار دست لباس ویژه کادر درمانی از طرف بقاع متبرکه به بیمارستان‌ها اهدا شد. آشپزخانه‌هایی در بقاع متبرکه وجود داشتند که در زمان کرونا، به طبخ غذای گرم می‌پرداختند.

مدیرکل بقاع متبرکه سازمان اوقاف درباره ویژه‌برنامه‌های فرهنگی بقاع در دهه کرامت گفت: برنامه‌های فرهنگی بسیاری خوبی در ایام دهه کرامت برنامه‌ریزی شده است. امروز که سالروز نکوداشت امامزادگان است، هر ساله همایش‌های ملی برگزار می‌کردیم که امسال بدون حضور مردم و با هدف تقدیر از خدام برگزار خواهد شد. قرار است برنامه‌های فرهنگی از بلندگوهای حرم و نمایشگرهایی که در بقاع متبرکه وجود دارد، پخش شود.

انتهای پیام/

R1444/P/S4,37/CT11 واژه های کاربردی مرتبط امام رضا (ع) حضرت معصومه (س) سازمان اوقاف

منبع: تسنیم

کلیدواژه: امام رضا ع حضرت معصومه س سازمان اوقاف امام رضا ع حضرت معصومه س سازمان اوقاف بقاع متبرکه سازمان اوقاف مردم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان

وزیر امور خارجه کشورمان با «شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت امور خارجه، حسین امیرعبداللهیان با «شیخ علی الخطیب» نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.

امیرعبداللهیان در این دیدار با ابلاغ سلام‌های خود به مردم مقاوم لبنان از طوایف مختلف، به روح شهدای مقاومت به خصوص شهدای اخیر مقاومت لبنان در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی که مایه دلگرمی مردم ‎فلسطین هستند، درود فرستاد و حمایت مقاومت لبنان از مردم فلسطین را مایه افتخار و سربلندی دانست.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از نقش و تلاش‌ها و مواضع شیخ علی الخطیب در حمایت از مقاومت و تقویت وحدت بین طوایف مختلف لبنان و مقابله با فتنه انگیزی دشمنان قدردانی کرد و بر نقش مهم لبنان و مقاومت مردم لبنان در روند تحولات اخیر منطقه تاکید کرد.

نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان عملیات مقتدرانه و مشروع نیروهای مسلح ایران اسلامی علیه اهداف نظامی رژیم متجاوز صهیونیستی را به رهبری، دولت و مردم ‎ایران تبریک گفت و آن را موجب خوشحالی و تقویت روحیه ملت‌های مسلمان به خصوص مردم فلسطین و جبهه مقاومت و تضعیف روحیه نظامیان و مقامات نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی و همچنین موجب وحدت جهان اسلام علیه اشغالگران صهیونیست دانست.

وی افزود: خوشبختانه فلسطین بار دیگر به مساله نخست آحاد ملت‌ها و نخبگان دنیای اسلام و سراسر جهان از طوایف و مذاهب مختلف تبدیل شده و تحولات اخیر حقانیت موضع اصولی ایران در مقابل رژیم صهیونیستی را ثابت کرد و جمهوری اسلامی ایران علیرغم همه فشارها بر موضع اصولی و مقتدرانه خود در دفاع از فلسطین پابرجا و استوار است.

الخطیب با تشریح آخرین تحولات لبنان و روحیه بالای مقاومت در برابر رژیم صهیونیستی، تاکید کرد: علیرغم تلاش دشمنان، مردم لبنان به خوبی بر حقایق و واقعیت‌ها آگاهی دارند و حامی و پشتیبان مقاومت هستند و حمایت از مقاومت در لبنان بعد از جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین و تجاوزات این رژیم در منطقه به شدت افزایش یافته و برهه کنونی فرصتی برای تقویت وحدت بیش از پیش جهان اسلام در مقابل فتنه انگیزی دشمنان است.

کد خبر 745303

دیگر خبرها

  • اسکان ۳۵ هزار گردشگر در زائر سرا‌های بقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد
  • بقاع متبرکه همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • نیشابور میزبان کنگره ملی امامزادگان محمد محروق و ابراهیم(ع) می شود
  • ۳۵۰۰۰زائردربقاع متبرکه کهگیلویه و بویراحمد میهمان طرح آرامش بهاری
  • همدلی مقاومت لبنان برابر رژیم صهیونیستی مایه مباهات است
  • بقاع متبرکه انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • بقاع متبرک انرژی مثبت تولید و همچون مساجد انسان‌سازی می کنند
  • دیدار و گفت‌وگوی امیرعبداللهیان با نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان ‎لبنان
  • استفاده از تمامی ظرفیتها برای میزبانی از بزرگترین پیاده روی جهان
  • میزبانی از زائران ۲۷ کشور در آستان مقدس امامزادگان ناصر و یاسر (ع)شهرستان طرقبه شاندیز