Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا دکتر سید محمد علوی شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: ازدست دادن عزیز با واکنش‌های متفاوتی همراه است که به طورطبیعی بعد ازفقدان رخ می‌دهند، بعضی از مردم قادرند که با این رویداد کنار بیایند و با انجام عزاداری و سوگواری به سازگاری برسند، اما بعضی دیگر درجه بالایی از پریشانی را بدنبال سوگ تجربه می‌کنند که نیاز به مشاوره روان شناختی پیدا می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: دربحران جهانی بیماری کووید – ۱۹ باتوجه به شرایط خاصی که جهانیان با آن درگیرند، متاسفانه افراد زیادی عزیزان خود را از دست داده‌اند و خود و سایر افراد خانواده نیز، درمعرض خطر بیمارشدن هستند.

علوی گفت: این وضعیت خطر ایجاد سوگ پیچیده یا عارضه‌دار را مهیا می‌کند و در این صورت نیاز به مداخله درمانی در سوگ وجود دارد و مشاوره سوگ می‌تواند به عنوان اقدام پیشگیری و مداخله زودهنگام برای این سوگواران که درخطر ایجاد سوگ پیچیده هستند، انجام گیرد.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور توضیح داد: نشست‌های مشاوره سوگ بین سه تا پنج نشست برای افراد یا فرد خانواده که نیازمند این مداخله باشند، صورت می‌پذیرد.

وی اضافه کرد: این برنامه تا کنون در چهارمرحله در سطح مراکز خدمات جامع سلامت عملیاتی شده است و تاکنون ۷۳ درصد گروه هدف که تمایل خود را اعلام کرده اند تحت این مداخله (مشاوره سوگ ) قرارگرفتند.

علوی ادامه داد: همزمان با انجام مشاوره سوگ از اختلالاتی نظیر وجود افکار خودکشی و مصرف الکل یا مواد به پیروی از دستورالعمل‌های تشخیص و مداخله درمانی ارجاع به مرکز یا ویزیت تخصصی روان پزشک پیشگیری و مدیریت می‌شود.

سرپرست مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین تماس با خانواده متوفی توسط کارشناسان روان شناسی شاغل در مراکز خدمات جامع سلامت به صورت تلفنی، جهت همدلی و دعوت به مشاوره انجام می‌پذیرد.

وی اظهار داشت: همچنین دراین برنامه به صورت تلفنی به گروه هدف مثبت کرونا، حداقل ۲ بار در طول قرنطینه تماس گرفته می‌شود و محتوای این مشاوره در زمینه مدیریت استرس، کنترل خشم، مقابله با خلق منفی و اضطرابی و ارائه روش‌های آرام سازی و راهنمایی جهت سبک زندگی جدید در دوران قرنطینه و یاد آوری رعایت مسایل بهداشتی به عنوان یک مسئولیت فردی واجتماعی است.

علوی افزود: در این برنامه چنانچه  شخص از قبل مشکل روان پزشکی داشته باشد به انجام مشاوره تلفنی برای رفع اعتیاد مصرف مواد یا الکل و یا زدودن افکار خودکشی مبادرت می‌شود.

خوزستان دربحث شیوع بیماری کرونا  از یک ماه پیش در وضعیت قرمز قرار گرفته است و در روزهای اخیر تعداد مبتلایان این استان به نحو چشمگیری افزایش یافته است.

مسوولان دانشگاه علوم پزشکی اهواز بالا رفتن آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خوزستان را ناشی از رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف، مردم و ادارات و همچنین افزایش بیماریابی بیان کرده‌اند.

به گفته دکتر فرهاد ابول نژادیان سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز مطابق برآوردها و در نتیجه‌ی بررسی نرخ موارد بستری مبتلایان به کرونا تا ۳۰ خرداد ۹۹ شهرهای آبادان، امیدیه ، اندیمشک، ماهشهر، دزفول، رامهرمز، شوش، شوشتر و مسجدسلیمان در وضعیت قرمز قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا اهواز بهداشت و سلامت پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا اهواز بهداشت و سلامت کرونا اهواز بهداشت و سلامت مشاوره سوگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۷۸۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر مرکز فرآوری پیوند و نسوج پیوندی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت:با رضایت خانواده‌ها و تلاش تیم پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، ۶ پیوند اعضا امسال انجام شده است.

دکتر شریعتی افزود: در چهار روز گذشته نیز با تلاش تیم پیوند اعضا و رضایت خانواده‌ها، چهار پیوند عضو در  خوزستان انجام شده است که یک اقدام بی سابقه بوده است.

وی ادامه داد: امروز نیز اعضای یک خانم ۵۰ ساله اهل باغملک با رضایت خانواده، کبد این مرحومه در بیمارستان گلستان به یک بیمار نیازمند پیوند اهدا شد.

 

 

 

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات رایگان به روستائیان به همت پزشکان
  • انجام ۶ عمل پیوند اعضا در خوزستان
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • شایع‌ترین اختلالات روانی در مبتلایان به کرونا را بشناسید
  • پلمب یک مرکز غیرمجاز خدمات زیبایی در سمنان
  • عملیات آبرسانی به روستاهای محروم خرمشهر
  • انجام ۱۸۰ هزار عمل جراحی در تعطیلات نوروز
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • حرفه آموزی معتادان در حال بهبود برای ورود به بازار کار