Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلیویه و بویراحمد در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان گفت: شاخصه های فرهنگ عمومی استان بصورت علمی و پژوهشی بررسی و آسیب شناسی می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛ دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج و حسین کلانتری استاندار کهگیلیویه و بویراحمد برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدعلی پیرسبزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ابتدای جلسه با تقدیر از حضور پررنگ اعضای شورای فرهنگ عمومی استان گفت: این جلسه با دو دستورکار بررسی شاخص های فرهنگ عمومی استان و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری هفته قرآن و عترت استان برگزار می شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان گفت: ضرورت دارد همه دستگا های فرهنگی استان با وفاق و همدلی با رویکرد مشارکتی برای رشد و ترقی فرهنگ استان در همه شاخص ها تلاش و برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه هفته قرآن و عترت می تواند یک جریان فرهنگی و قرآنی در استان ایجاد کند افزود: 8 جشنواره تخصصی فرهنگی و هنری در رشته های مسابقات قرآنی، هنرهای تجسمی ،نمایش خیابانی، نمایش نامه نویسی، شعر و داستان، نشست های تخصصی گام دوم انقلاب، نمایشگاه آثار جشنواره های هفته قرآن و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی در سراسر شهرستان های استان برگزار می شود.

پیرسبزی با اشاره به تأثر وضعیت کرونایی بر فعالیت های فرهنگی اظهار داشت: بخشی از این جشنواره را با استفاده از فضای مجازی برگزار خواهیم کرد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: مدیرکل فرهنگ و ارشاد شورای فرهنگ عمومی استان هفته قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۸۱۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری بعدازظهر یکشنبه دوم اردیبهشت ماه در خانه هنرمندان ایران برگزار شد.

مهدی توسلی مدیر مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار در ابتدای نشست درباره چرایی برگزاری این جشنواره گفت: مرکز فرهنگ نیکوکاری خیر ماندگار از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرده است و این جشنواره را با هدف گسترش توجه عمومی به فرهنگ نیکوکاری و ترویج نگرش به فرهنگ نیکوکاری در رویدادها و جریان هنری کشور و همچنین گسترش دغدغه و همبستگی اجتماعی در سطح نخبگان، انجمن‌ها و نهادها با فرهنگ نیکوکاری برگزار خواهد کرد.

وی بیان کرد: موضوع جشنواره «نیکوکاری در جامعه ایرانی» است و بر اساس شعار هر ایرانی یک خیر ماندگار فعالیت داریم. در این موضوع با مصادیقی چون وقف، فرهنگ اهدای عضو، تکریم سالمندان، کمک به بیماران خاص، حفظ محیط‌زیست و حیات‌وحش، فعالیت‌های داوطلبانه، حمایت از سرپرستان خانوار، توانمندافزایی توان‌یابان و مدیریت بحران آب، آثار را پذیرا خواهیم بود.

توسلی درباره بخش رویدادهای نیکوکارانه این بنیاد اظهار کرد: در برنامه‌های قبلی خیریه، جشنواره شعر نیکوکاری را برگزار کردیم و در ادامه آن در بخش تجلی اراده ملی جشنواره فیلم فجر به فیلم سینمایی «دروغ‌های زیبا» که مفهوم نیکوکاری و انسان‌دوستی را ترویج می‌کرد، جایزه دادیم و با توجه به ضرورت موجود، در ادامه به سمت برگزاری جشنواره عکس نیکوکاری رفتیم.

در ادامه حسن غفاری دبیر جشنواره عکس خیر ماندگار نیز گفت: به موضوع نیکوکاری در ادبیات و تاریخ ادبیات ما خیلی جدی توجه شده است. وقتی اشعار فردوسی و حافظ را مرور می‌کنیم، می‌بینیم خیلی به این موضوع و به عنوان صفتی انسانی پرداخته شده است. یکی از بندهای اساسنامه این مرکز، ترویج فرهنگ نیکوکاری و همدلی است چیزی که در جامعه به آن کمتر پرداخته شده است.

وی بیان کرد: این بنیاد برای گسترش فرهنگ نیکوکاری از جامعه عکاسی کمک خواسته است. بخش‌های جشنواره شامل «مستند»؛ عینیت‌گرایی، واقع‌گرایی و بازنمودی، «عکاسی هنری معاصر»؛ تولید تصویر مفهومی با رویکرد عکاسی مستند یا تولیدی از عکس دست‌کاری و کارگردانی‌شده است و بخش «ویژه» که موضوعی آزاد دارد اما جهان از نگاه افراد دارای معلولیت روایت می‌شود.

غفاری گفت: شرکت در این جشنواره عکس برای همه عکاسان و هنرمندان آزاد است و آثار ارسالی باید از ۱۳۹۰ به بعد در جغرافیای ایران عکاسی شده باشند و محدودیتی در زمان و جغرافیای تولید اثر در بخش عکاسی هنری معاصر وجود ندارد. عکس‌های ارسالی می‌تواند با دوربین عکاسی یا تلفن همراه ثبت شده باشند اما باید کیفیتی مناسب چاپ داشته باشند.

دبیر جشنواره عکس نیکوکاری در پایان درباره داوران توضیح داد: گروه داوران متشکل از سیف الله صمدیان، سیدعباس میرهاشمی و فاطمه بهبودی برای بخش مستند و ویژه و مهدی وثوق‌نیا، شادی قدیریان و مهدی مقیم‌نژاد برای بخش عکاسی هنری معاصر هستند. در بخش مستند، تک عکس و مجموعه عکس مورد داوری قرار می‌گیرد.

جشنواره و مراسم اختتامیه اولین جشنواره ملی عکس نیکوکاری شهریور ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6084668

دیگر خبرها

  • برگزاری 12 ویژه برنامه به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان در منطقه 2
  • طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • رئیس شورای راهبردی بیست‌وچهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ و نشر منصوب شد
  • دکتر طهرانچی: ۸۰۰ زمینه پژوهشی در حوزه مهدویت احصا شد
  • جشنواره قرآنی «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • اجرای برنامه‌های فرهنگی-هنری در کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • جشنواره «حیات» در مشهد برگزار می‌شود
  • تشکیل شورای تأمین فرهنگی در استان قزوین
  • جزییات جشنواره عکس نیکوکاری تشریح شد
  • برنامه ملی گسترش انس عمومی با ادبیات فارسی تصویب می‌شود