Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@21:27:49 GMT

حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی در خلخال تشدید شد

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۲۹۲۰۰

حفاظت از عرصه‌های زیست محیطی در خلخال تشدید شد

به گزارش ایرنا ، سعید شهند روز شنبه در نشستی با رییس دادگستری خلخال افزود: با افزایش شدت برخورد با متهمان و متخلفان جرایم محیط زیستی از جمله شکار غیرمجاز و یا تجاوز به عرصه‌های طبیعی ضمن کاهش سطح این گونه جرایم در مناطق حفاظت شده منطقه ، مراقبت از حیات وحش منطقه نیز برای محیط‌بانان تسهیل شده است.

وی با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و با اشاره به حساسیت موضوع محیط زیست از مساعدت رییس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب خلخال و همچنین جدیت قضات دستگاه قضایی این شهرستان در حمایت از مجموعه محیط زیست قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: با توجه به اهمیت منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال در حال حاضر به همت یگان حفاظت شهرستان خلخال پاسگاه‌های محیط‌بانی لرد، سوسهاب و برندق به صورت شبانه‌روزی دایر است، ضمن اینکه گشت‌های سیار یگان حفاظت نیز در منطقه انجام می‌شود.  

شهند با اشاره با اقدامات اخیر یگان حفاظت محیط زیست و محیط‌بانان منطقه در اطفای حریق و جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده آق‌داغ خلخال افزود: بمنظور جلوگیری از حریق‌های احتمالی در منطقه، تیم واکنش سریع یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال تشکیل و پایش و بررسی مناطق جهت جلوگیری از آتش‌سوزی در اولویت قرار داده شده است.   

علی رمضان‌پور ، رییس دادگستری خلخال نیز در این دیدار با اشاره به اهمیت و حساسیت حفاظت از محیط زیست بر ضرورت توجه بیشتر به مسائل زیست محیطی این شهرستان و افزایش سطح مراقبت از حیات وحش و عرصه‌های طبیعی تاکید کرد.

علی نباتی ، دادستان عمومی و انقلاب خلخال نیز در این نشست با اشاره به حساسیت منطقه در راستای حفاظت از حیات وحش با توجه به وجود گونه‌های کمیاب و نادر در منطقه حفاظت شده آق‌داغ  از جمله کل و بز و پلنگ ایرانی از تلاش‌های مجموعه حفاظت محیط زیست استان در برخورد با متخلفان شکار و متجاوزین به عرصه‌های طبیعی با افزایش پرونده‌های قضایی در این رابطه تقدیر کرد.

دادستان خلخال اظهارداشت: به منظور حفاظت بهتر منطقه، تقویت یگان حفاظت محیط زیست شهرستان جهت حضور مستمر در مناطق در راستای جلوگیری از وقوع شکار و صید و وپیشگیری از آلودگی‌های زیست محیطی ضرورت دارد.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال سازمان حفاظت محیط زیست شکارچیان غیرمجاز خلخال حفاظت محیط زیست یگان حفاظت حفاظت شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل صاحبعلی اصغری در مراسم نواختن زنگ «زمین پاک» در مدارس شهرستان بیله‌سوار گفت: آشناکردن کودکان و نوجوانان با بایدها و نبایدهای زیست‌محیطی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که باید با جدیت پیگیری شود.
وی افزود: برای رهایی از معضل زباله، مدیریت و تفکیک زباله از مبدأ باید از خانه آغاز شود تا محیط‌زیست سالمی داشته باشیم.
فرماندار شهرستان بیله‌سوار با بیان اینکه بحران‌های زیست‌محیطی و تغییر اقلیم، بیشترین تأثیر را بر روی کودکان خواهد گذاشت، عنوان کرد: تخریب محیط‌زیست آینده کودکانمان را سرد و تاریک می‌کند و شاید راه بازگشت به شرایط مطلوب برای همیشه از بین برود.
وی تصریح کرد: استفاده‌نکردن از پلاستیک یکی از راه‌های نجات زمین از آلودگی زیست‌محیطی است که همه باید در این حرکت بزرگ سهیم باشیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی زنگ زمین پاک در مدارس بیله سوار

دیگر خبرها

  • آشنایی دانش آموزان مهابادی با آموزه های زیست محیطی
  • دستگیری صیادان غیر مجاز ماهی در باغملک
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان 
  • معرفی ۳۶۷ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی آذربایجان غربی
  • استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها
  • تجهیز محیط بانان با به‌روزترین فناوری‌های دنیا
  • مناطق حفاظت شده در استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • ٢۵ خودروی عملیاتی محیط‌بانی رونمایی شد
  • ترویج فرهنگ حفاظت از زمین پاک در بین دانش آموزان