Web Analytics Made Easy - Statcounter

پخش‌کننده فیلم «شنای پروانه» گفت: آماری که از تعداد مخاطبان دو فیلم جدید سینماها اعلام شده کمتر از میزان واقعی حضور مخاطبان است.

علی سرتیپی، مدیر پردیس سینمایی کورش در گفت‌وگویی با ایسنا درباره ارزیابی خود از استقبال مردم از سینما بیان کرد: در حال حاضر هنوز تمام سینماهای کشور بازگشایی نشده و مثلا در شهر شیراز تازه از دیروز عصر سینماها شروع به کار کرده‌اند و شاید نتوان خیلی دقیق بررسی کرد، اما  در همین سه روز اول بازگشایی می‌توان گفت که قطعا میزان مخاطب به یک سوم سال قبل خود رسیده است و خود ما هم در پردیس کورش با کاهش یک سوم تا یک چهارم مخاطب نسبت به گذشته روبرو بودیم، با این حال امیدوارم این روند در روزهای آینده بهتر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آمار 44 هزار نفری استقبال مردم از سینماها پس از بازگشایی افزود: ظرفیت 50 درصدی سالن‌ها بخاطر شرایط کرونا بویژه در ساعت‌های پیک مشکلاتی به همراه دارد، چون ظرفیت سالن‌ها بخصوص اگر سالن کوچک باشد زود پر می‌شود و مخاطب نمی‌تواند بلیت تهیه‌ کند. ضمن اینکه هنوز تعدادی از سالن‌ها به سامانه سمفا وصل نشده‌اند و بر همین اساس به نظرم آمار اعلام شده پایین‌تر از رقمی است که در واقعیت وجود دارد.

وی در این‌باره به نبود تبلیغ‌های شهری و تلویزیونی اشاره کرد و گفت: دو فیلم «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف 2» بدون تبلیغ، سه روز اول بازگشایی سینما را پشت سر گذاشتند و من هنوز هیچ تبلیغی از شهرداری ندیدم، هیچ تیزر پخش شده‌ای از تلویزیون ندیدم و بدون این‌ها می‌شود گفت که یک شروع خوب در سینماها داشتیم.

سرتیپی درباره برخی اعتراض‌ها به رعایت نشدن موارد بهداشتی از جمله زدن ماسک توسط تماشاگران بیان کرد: فاصله‌گذاری اجتماعی در سینماها رعایت می‌شود و تلاش بر این است که که نکات بهداشتی هم رعایت شود، اما به نظرم یک جریانی هست که اصلا علاقه ندارد سینماها راه بیفتند. این در حالی است که آمار رسمی نشان می دهد حدود 80 درصد مردم دیکر مثل قبل نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند پس باید به مردم آموزش داد که از ماسک استفاده کنند نه اینکه سینما را ببندیم.د.

او در پایان درباره کامل نبودن سامانه سمفا که آمار را بی‌واسطه در اختیار نمی‌گذارد و چه لزومی داشت وقتی آماده نیست بهره‌برداری شود؟ گفت: به دلیل آنکه سیستم بلیت فروشی و آمار مخاطبان از پایه تغییر کرده بود امکان اینکه سیستم‌های قبلی را حفظ کرد وجود نداشت، اما سمفا هم در حال تکمیل شدن است و فکر می‌کنم اگر سه روز یا یک هفته آمار دقیق نداشته باشیم بهتر است چون در نهایت با سیستم درست‌تری کار ادامه پیدا می‌کند.

روابط عمومی سازمان سینمایی اعلام کرده است: تا شب گذشته حدود 44 هزار نفر به سینماها رفته‌اند که از این تعداد حدود ۶۰ درصد به «شنای پروانه»، ۲۵ درصد به فیلم «خوب بد جلف ۲» و ۱۵ درصد به فیلم‌های دیگر اختصاص داشته‌اند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: فیلم شنای پروانه سرتیپی سامانه سمفا آمار مخاطبان فیلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۲۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تحقیقات نشان داده است که بی‌ثباتی در خانواده‌، جوانان را مجبور به ترک منزل قبل از بزرگسالی می‌کند. تجارب خانوادگی مانند کودک‌آزاری، بی‌توجهی، خشونت خانگی، مصرف مواد توسط والدین یا درگیری خانوادگی می‌تواند منجر به بی‌خانمانی جوانان شود. ۹۰ درصد از جوانانی که به پناهگاه‌ها دسترسی دارند اظهار می‌کنند که در خانه با مشکلاتی مانند دعوای مداوم مواجه بوده‌اند. در کل بی‌خانمانی مشکلی است که اگر برای جوانان حل نشود، تبدیل به مشکل کلی جمعیت کارتن‌خواب می‌شود.

روز بی خانمانی جوانان ۲۰۲۴

روز بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters هر سال در سومین چهارشنبه ماه آوریل برگزار می‌شود تا آگاهی و بحث عمومی در مورد جوانان بی‌خانمان افزایش یابد تا بتوان راه‌حل‌های پایدار و مبتکرانه‌ای برای حمایت از نیازها و رویاهای آنها ارائه داد.

جمعیت‌های خاصی از جوانان با خطر بیشتری برای بی‌خانمانی روبرو هستند که شامل موارد زیر است:

جوانان سیاه پوست نسبت به همسالان سفیدپوست خود با ۸۳ درصد افزایش خطر مواجه هستند. جوانان اسپانیایی تبار با ۳۳ درصد افزایش خطر روبه‌رو هستند. جوانانی که تجربیاتی از سرپرستی، بازداشت یا زندان دارند. جوانانی که دبیرستان را تمام نکرده‌اند، ۳.۵ برابر بیشتر از همسالانی که دیپلم دبیرستان را دریافت کرده‌اند، در معرض بی خانمانی هستند.

آمار بی خانمانی در کشورهای جهان نیجریه و هند دو کشوری هستند که بیشترین جمعیت بی‌خانمان را دارند. در سال ۲۰۲۴، نیجریه با ۲۵ میلیون در رتبه اول و هند با ۱۸ میلیون بی‌خانمان در رتبه دوم قرار دارند. حدود ۱۵۰ میلیون نفر یا دو درصد از جمعیت جهان به طور کلی بی‌خانمان هستند. حدود ۱.۶ میلیارد نفر یا بیش از ۲۰ درصد از جمعیت جهان فاقد مسکن کافی هستند. تقریباً ۲۳۵ هزار کانادایی به طور سالانه بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند. ۳.۲ درصد از جمعیت فیلیپین بی‌خانمان هستند. در استرالیا، حدود ۱۲۰ هزار نفر در هر شب بی‌خانمان هستند. نزدیک به ۶۰ درصد از افراد بی خانمان در آفریقای جنوبی در زاغه زندگی می‌کنند.

در ژاپن تقریباً پنج هزار نفر بی خانمان هستند. در یک شب در هند، بیش از ۱.۷۷ میلیون نفر بی‌خانمان وجود دارد. حدود ۳۰ درصد از جمعیت بی‌خانمان جهان در اروپا زندگی می‌کنند. برزیل بیش از ۲۰۰ هزار بی‌خانمان دارد. در چین حدود ۲.۶ میلیون نفر بی‌خانمان محسوب می‌شوند. در آلمان، تخمین زده می‌شود که بیش از ۲۵۰ هزار نفر در سال ۲۰۲۳ بی‌خانمان بوده‌اند. شورای ملی ارزیابی سیاست توسعه اجتماعی مکزیک گزارش می‌دهد که ۵۵.۳ میلیون نفر یا تقریباً ۴۶.۲ درصد از جمعیت در فقر زندگی می‌کنند. آمار سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد که فرانسه و کره‌جنوبی به ترتیب ۳۳۰ هزار و هشت هزار بی‌خانمان در معیار یک شب را دارند.

کد خبر 745336

دیگر خبرها

  • کاهش۶ درصدی تورم سالانه در زنجان
  • تورم ماهانه قیمت ماهی بالاتر از گوشت قرمز و مرغ
  • افزایش درصد فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال گذشته
  • طرح نوروزی راهداری کردستان به روایت آمار
  • آمار مخاطبان در نوروز و رمضان ۸ درصد افزایش داشته است
  • ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا از آذربایجان‌غربی صادر شد
  • هشت فیلم کوتاه خراسان شمالی به مرحله تولید رسید
  • رژیم صهیونیستی با کمبود نیروی کار مواجه شد
  • رقابت برای رام کردن اژدهای سینما
  • روز اهمیت به بی خانمانی جوانان Youth Homelessness Matters + پوستر و آمار