Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن هاشمی روز شنبه در آئین امضای تفاهم نامه بین شهرداری تهران و شرکت ابفای تهران برای ایجاد تصفیه خانه آب در منطقه ۲۲ پایتخت گفت: همان قدری که موضوع مترو برای ما اهمیت دارد موضوع شبکه فاضلاب و تصفیه خانه ها هم اهمیت ویژه ای دارد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما توسعه زیرساخت ها از جمله مترو در زمان جنگ بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته هاشمی، اهمیت آب بر همه مشخص است و از برق و گاز هم اهمیتش بالاتر است و در این خصوص غربی ها می گویند برای شروع هر کاری باید ابتدا به موضوع آب توجه شود.

وی ادامه داد: سد طالقان، امیرکبیر، لار، ماملو و لتیان پنج مخزن آبی شهر تهران است و اولین نکته در خصوص آب، روی آوردن به کاهش مصرف آن به ویژه در حوزه آبیاری فضای سبز است.

به گفته رئیس شورای شهر تهران، باید از آبیاری تحت فشار برای سیراب کردن فضای سبز شهری بهره برد.

وی افزود: شهردار منطقه ۲۲ گفته برای فضای سبز این منطقه تهران به ۵۰ میلیون مترمکعب آب نیاز دارد در حالی که اگر از آبیاری تحت فشار استفاده شود این عدد به ۲۵ میلیون مترمکعب کاهش خواهد یافت.

هاشمی با بیان اینکه به خاطر بدهکاری شهرداری به شرکت آب و فاضلاب، آب پارک چیتگر را قطع کرده بودند و برخی درختان این منطقه خشک شد، گفت: در حالی که ما وقتی حساب کردیم دیدیم اگر نصف آن هزینه‌ را برای آبیاری تحت فشار مصرف می کردیم، به صرفه تر بود.

وی خطاب به مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران یادآور شد: آب و فاضلاب هم باید آب مناسب توزیع کند و هم باید فاضلاب و پساب را کنترل کند.

هاشمی در بخص دیگری از سخنانش با بیان اینکه تفاهم نامه خوبی میان آب و فاضلاب و شهرداری بسته شده است، گفت: اما کاش استفاده رایگان از پساب را مادام العمر می کردید نه فقط ۲۵ سال، چراکه نگرانم ۲۵ سال بعد به یک باره پول زیادی برای پساب بپردازیم.

وی ادامه داد: معلوم نیست پس از ۲۵ سال استفاده رایگان از پساب مجبور باشیم چقدر پول به آب و فاضلاب بپردازیم و باید مراقب باشیم ۲۵ سال دیگر برای مردم آن زمان تهران ایجاد نگرانی نشود.

هاشمی افزود: می شود این قرارداد و تفاهم نامه را با همه مناطق شهر تهران منعقد کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران همچنین از شرکت برق و گاز شهر تهران هم خواست تا درموضوع تاب آوری شهر تهران به تامین برق و گاز اضطراری بپردازند.

پیشرفت ۹۰ درصدی شبکه فاضلاب پایتخت

معاون خدمات شهری شهرداری تهران نیز در آئین گفت که احداث شبکه فاضلاب در شهر تهران بالای ۹۰ درصد پیشرفت داشته است.

مجتبی یزدانی افزود: از سال ۹۰ به بعد موضوع احداث تصفیه خانه‌های فاضلاب در شهر تهران پیگیری شد و در ادامه نیز با شرکت آبفا تفاهم نامه‌ای امضا شد تا مشکلات دوجانبه حل و فصل شود.

برچسب‌ها شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی شورای شهر شهر تهران محسن هاشمی آب و فاضلاب تصفیه خانه تفاهم نامه شهر تهران ۲۵ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، مدیرعامل ، سرپرست معاونت بهره برداری و توسعه آب و رئیس اداره بهره بردای آب شرکت آب و فاضلاب شهرستان خوی در سمینار توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در تبریز حضور یافتند

این سمینار با هدف ترغیب فعالان عرصه صنعت برای ایجاد نیروگاه های تجدیدپذیر به استناد ماده 16 قانون جهش تولید دانش بنیان در محل هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد.

در این سمینار عنوان شد، صنایع با قدرت قراردادی بیش از یک مگا وات موظفند معادل یک درصد از برق مصرفی سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه های تجدیدپذیر تامین نمایند.

در حاشیه این سمینار یداله سلطانی مدیر آب و فاضلاب شهرستان خوی با بیان اینکه ظرفیت اسمی تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی بیش از یک مگا وات است، اظهار داشت: باید برنامه ریزی لازم برای احداث نیروگاه تجدید پذیر جهت تولید حداقل یک درصد از مصرف سالیانه خود انجام شود.

دیگر خبرها

  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • بهره‌برداری از اولین تصفیه‌خانه مدرن فاضلاب روستایی در قزوین
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • توسعه ۱۷ کیلومتری شبکه و خط انتقال فاضلاب در استان قزوین
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس
  • پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی تصفیه خانه شرقی بندرانزلی