Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسول جلالی روز شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار داشت: خوشبختانه ۵۰۰ پرونده بجا مانده از سال‌های قبل نیز در دادگاه‌های شهرستان ری بررسی شد که همین امر موجب کسب رتبه برتر دادگستری شهرستان در میان دادگستری سایر شهرستان های استان تهران شد.

وی با بیان اینکه ۹ هزار پرونده در اجرای احکام و ۱۵ هزار پرونده در شورای حل اختلاف شهرستان ری طی سال ۹۸ بررسی شده است، خاطرنشان کرد: مابقی پرونده های نیز به دلیل پایین بودن جرایم و سبک بودن پرونده ها در مراکز شورای حل اختلاف بررسی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جلالی اضافه کرد: سرقت های خرد مانند سرقت از خانه، ماشین، کیف قاپی و موبایل در کنار تخلف های رانندگی بیشترین ورودی پرونده های دادگستری این شهرستان تشکیل داده اند.

وی یادآور شد: پرونده های کیفری ایراد و صدمه بدنی غیر عمد(جرایم رانندگی)، ایراد و صدمات عمدی، توهین، مواد مخدر، طلاق توافقی، مطالبه مهریه و تمکین از دیگر پروندهایی هستند که بیشترین میزان فروانی را در دادگستری شهرستان ری دارند.

جلالی با بیان اینکه سرعت رسیدگی به پرونده های کیفری و حقوقی در دستگاه قضایی شهرستان ری نسبت به سایر شهرستان های همتراز استان تهران ۲ برابر سریعتر انجام می شود، افزود: هم اکنون میانگین سرعت رسیدگی به پرونده های حقوقی ۱۲۰ روز، کیفری ۱۳۰ روز و خانواده ۶۸ روز است.

وی یادآور شد: تعداد پرونده های ورودی به مراکز قضایی شهرستان ری هم اکنون با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد که امیدواریم با انجام کارهای فرهنگی و پیشگیری از وقوع جرم آمار ورودی پرونده به محاکم قضایی کاهش چشمگیر یابد.

به گزارش ایرنا، نشست خبری رسول جلالی رییس دادگستری شهرستان ری و علامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان امروز شنبه به مناسب هفته قوه قضاییه در دادستانی شهرستان ری برگزار شد.

از یکم تا هفتم تیرماه بمناسبت سالروز شهادت آیت الله دکتر شهید بهشتی (ره) و جمعی از یاران انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) به عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها شهرستان ری هفته قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان ری هفته قوه قضاییه شهرستان ری هفته قوه قضاییه هفته قوه قضاییه شهرستان ری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۲۹۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد

معاون قضایی دادگستری خوزستان و رئیس توسعه حل اختلاف این استان گفت: پرونده اختلاف خانوادگی منجر به قتل با تلاش اعضای شعبه ویژه قتل شورای حل اختلاف دزفول و با رضایت اولیای دم به صلح و سازش ختم شد. - اخبار استانها -

به گزارش  خبرگزاری تسنیم ازدزفول، حجت الاسلام عبدالحمید امانت بهبهانی بیان کرد: چهار ماه پیش درگیری و نزاع خانوادگی در مسجد سلیمان منجر به قتل یک خانم و تشدید اختلاف بین اعضای خانواده شد.

وی ادامه داد: درخواست مکرر بستگان این خانواده از رییس دادگستری دزفول برای ورود به موضوع موجب شد تا این پرونده در دستور کار شعبه 12 شورای حل اختلاف این شهرستان قرار گیرد.

رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد اعضای شعبه حل اختلاف دزفول با اعضای این خانواده گفت: خوشبختانه با تلاش‌های جهادی و خداپسندانه، اولیای دم با رضایت ثبتی و بدون هیچگونه دریافت دیه، قاتل را بخشیدند.

وی ادامه داد: بین اعضای این خانواده برادری، صمیمیت و رفع کدورت ایجاد و این پرونده و چندین پرونده مرتبط با صلح و سازش مختومه شد.

حجت الاسلام بهبهانی گفت: شورای حل اختلاف خوزستان با ایجاد مراکز صلح یار در استان تلاش دارد تا با ایجاد صلح و سازش در پرونده‌های قضایی در کاهش جمعیت زندانیان، توسعه آرامش و امنیت در استان گام بردارد.

به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رییس کل دادگستری خوزستان، 235 پرونده قصاص نفس در این استان، سال گذشته به صلح و سازش ختم شد که این رقم نسبت به سال 1401 با 90 فقره پرونده، 161 درصد پیشرفت داشته است. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رعایت نشدن قانون بکارگیری نیرو در بخشی از شعبه‌های دادگستری
  • متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در شعب تجدید نظر کرمان ۸۴ روز است
  • رهایی ۶۱۳ نفر از قصاص در سال گذشته
  • دادگاه های برخط گامی برای شفاف سازی است
  • متوسط زمان رسیدگی پرونده‌ها در شعب تجدیدنظر کرمان ۸۴ روز است
  • پرونده قتل و اختلاف خانوادگی در دزفول به صلح و سازش ختم شد
  • رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه: ۸۵ پرونده قصاص در کشور به سازش انجامید
  • ساخت و ساز غیرمجاز در زیارت گرگان پس از ۲۰ سال متوقف شد
  • ارمنستان از دیوان لاهه خواست پرونده تبعیض نژادی باکو علیه ایروان را رد کند
  • ستاره استقلال، مهندس تراکتور را تهدید کرد!