Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-25@17:34:44 GMT

پروانه هیچ مرکزمشاوره‌ای باطل نشده است

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۰۲۰۰

پروانه هیچ مرکزمشاوره‌ای باطل نشده است

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایسکانیوز، مجید رضازاده معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور درباره اخطار سازمان بهزستی به برخی مشاوران بخش خصوصی گفت: سازمان بهزیستی هیچ فشاری بر همکاران خود در مراکز مشاوره نداشته است و هیچ پروانه‌‌ای را باطل نکرده است حتی آموزش‌های لازم را به همکاران در بخش غیردولتی دادیم که بتوانند در مواردی که نیاز به مداخلات روان‌شناسی هست،خدماتی را ارائه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بخش غیردولتی همکار و کمک‌کار سازمان بهزیستی است گفت: مشاوران در بخش غیر دولتی مهارت‌های زندگی و مشاوره‌های لازم را ارائه می‌دهند.

رضا زاده با بیان اینکه خط 1480 را فعال‌تر کردیم گفت:خط 1480 به طور رایگان به خانواده‌ها در مواقعی که لازم دارند، مشاوره ارائه می‌کند تا بتوانند بهترین تصمیم را در مسائل و مشکلات خانوادگی خودشان بگیرند که مهمترین آن اقداماتی برای پیشگیری از خشونت و مشکلات خانوادگی است.

به گفته معاون توسعه و پیشگیری و درمان بهزیستی کشور، سازمان بهزیستی، یک سازمان حمایتی است که مسئول سلامت اجتماعی در کشور است و خدمات روانی ـ اجتماعی به مردم ارائه می‌کند و از هیچ خدمتی دریغ نمی کند.

رضا زاده تأکید کرد: بخش غیردولتی شریک ماست و سازمان بهزیستی هیچ فشاری روی بخش غیردولتی ندارد حتی به آنها کمک می کنیم و به افرادی که نمی توانند هزینه‌های مراکز مشاوره رابپردازند، یارانه می‌دهیم.

به گفته رضا زاده اخیراً دستورالعمل مشاوره غیرحضوری در بخش غیردولتی را ابلاغ شده تا بتوانیم این خدمات را گسترش دهیم.

وی افزود: خط 1480 از ساعت 8 صبح تا 12 شب به صورت رایگانفعالیت می کند و خانواده‌ها می‌توانند از این خط مشاوره بگیرند.

رضازاده گفت: توصیه من به خانواده این است که قبل از تصمیم گیری در مورد مشکلات شان از اقدامات مشاوره‌ای استفاده کنند و اگر نیاز به مشاوره حضوری بود به 3 هزار مرکز مشاوره مجوز دار غیر دولتی مراجعه کنند و مشاوره بگیرند.

انتهای پیام/

20 / 20 مجید رضا زاده سازمان بهزیستی مشاوره مراکز مشاوره مراکز غیر دولتی مشاوره معاون توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی کشور

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مجید رضا زاده سازمان بهزیستی مشاوره مراکز مشاوره سازمان بهزیستی بخش غیردولتی رضا زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۲۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور

گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، گردهمایی سه روزه مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی و مدیران مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های سراسر کشور امروز _چهارشنبه ۵ اردیبهشت_ در تالار امام رضا (ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز به کار کرد.

ابراهیم نعیمی مدیرکل دفتر مشاوره، سلامت و سبک زندگی سازمان امور دانشجویان در آئین افتتاحیه این همایش اظهار کرد: مدیران مراکز مشاوره و مراکز بهداشت و درمان دانشگاه‌های کشور گرد هم جمع شدند تا نظام مسائل جسمانی و روانی و اجتماعی جامعه دانشجویی را بحث و بررسی کنند، زیرا جنس مسائل هر دانشگاه متفاوت و در حال تغییر است.

وی ادامه داد: لازم است مدیران هم‌اندیشی داشته باشند و این تغییرات را در نظام مسائل بررسی و چالش‌ها را در جلسات و کمیسیون‌ها مطرح کنند و برای برون‌رفت از این چالش‌ها به راهکارهای اجرایی و محکم برسند.

نعیمی بیان کرد: قطعاً دانشجویانی که وارد دانشگاه می‌شوند، متولدین دهه ۸۰ هستند که سن نوجوانی را به تازگی پشت سر گذاشته‌اند و چالش‌هایی را پیش رو دارند که همکاران مشاوره دانشگاه‌ها هم، نوع برخوردشان و هم تلاش آنها برای حل نظام مسائل دانشجویان متفاوت است که امیدواریم در این جلسات با استفاده از تجربیات و آخرین پژوهش‌ها و یافته‌هایی که به اشتراک می‌گذارند، به شرایط بهتر دست پیدا کنیم.

غلامرضا رضایی رئیس دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش ضمن بیان ظرفیت‌های دانشگاه سیستان و بلوچستان، دستاوردهای انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها را تشریح کرد.

وی افزود: قبل از انقلاب سیستان و بلوچستان کمترین بهره را از مراکز آموزش عالی داشت اما به برکت انقلاب اسلامی اکنون بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو در مراکز آموزش عالی این استان در حال تحصیل هستند و سرانه مراکز آموز عالی در این منطقه افزایش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه سیستان و بلوچستان ۱۱ هزار دانشجو دارد، گفت: این دانشگاه در تمام شاخص‌های وزارت علوم در طول عمر انقلاب اسلامی رشد داشته است.

رضایی با اشاره به عملکرد مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان افزود: مرکز بهداشت و مشاوره این دانشگاه نسبت به سال‌های قبل بسیار متحول شده است.

حجت‌الاسلام عبدالواحد بامری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه سیستان و بلوچستان نیز در این همایش اظهار کرد: این استان در میان افکار عمومی به عنوان رنگین‌کمان فرق و مذاهب به شمار می‌آید، شهدای شاخصی همچون شهید میرحسینی دارد و کوچک‌ترین شهید کشور شهید سبیل اخلاقی در نیک‌شهر است.

وی ادامه داد: یکی از رویش‌های ارزشمند انقلاب اسلامی در استان، وجود این دانشگاه است که ۴۲۰ نفر هیئت علمی و ۵۰ استاد تمام دارد و در سال گذشته در میان رتبه‌بندی کشور رتبه ۱۲ را از لحاظ علمی و آموزشی کسب کرد.

زهرا نیکبخت، مدیر مرکز مشاوره، سلامت و سبک زندگی دانشگاه سیستان و بلوچستان، نیز در این همایش اظهار کرد: رویکرد دفتر مشاوره در ابتدا پیشگیرانه است که با استفاده از مشاوران و کارشناسان مربوطه در این راستا اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۱۲ مشاور و روانشناس در دانشگاه سیستان و بلوچستان در راستای کمک به دانشجویان تلاش می‌کنند تا در ارائه خدمات به دانشجویان اقدامات ارزنده‌ای انجام شود.

کد خبر 747515

دیگر خبرها

  • بررسی علل مهاجرت و پیامدهای آن در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی
  • بررسی علل مهاجرت در همایش ملی مراکز مشاوره و سبک زندگی در سیستان و بلوچستان
  • فعالیت روانشناسان بدون پروانه اشتغال حرفه‌ای تخلف تلقی می‌شود + فیلم
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • نشست مدیران مراکز مشاوره ومراکزبهداشت ودرمان کشور درزاهدان
  • زاهدان میزبان گردهمایی مدیران مراکز مشاوره و سبک زندگی دانشگاه‌های کشور
  • پیام رئیس سازمان بهزیستی کشور به مناسبت روز روانشناس
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • روز ملی کارآفرینی روز مردمان خالق ارزش است