Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی دفتر سیاسی طالبان که هدف این گروه خارج کردن نیروهای خارجی و پایان دادن به «اِشغال» این کشور است. تاریخ انتشار: 12:20 - 07 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۳۸۹

خبرگزاری میزان -«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت که سیاست این گروه واضح است و تاکید کرد که طالبان برای پایان دادن به «اِشغال» افغانستان تلاش می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاهین در پرسشی درباره ربوده شدن یکی از رهبران سیک‌ها افغانستان نیز ضمن رد دست داشتن طالبان در این رویداد گفت که این گروه آدم‌ربایان را مجازات خواهد کرد.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان به «د هندو» گفت: ما آدم‌ربایی نمی‌کنیم و در ربوده شدن این فرد نیز نقشی نداشته‌ایم؛ هدف ما مشخص است، ما برای پایان دادن به اشغال تلاش می‌کنیم.

وی افزود: اگر آدم‌ربایان را پیدا کنیم مطابق قانون آن‌ها را برای مجازات به دادگاه می‌فرستیم.

شاهین پیش از این نیز گفته بود که طالبان به رعایت حقوق اقلیت‌ها متعهد است و پیش از این نیز حمله داعش به عبادتگاه هندوها در کابل را محکوم کرده بود.

بیشتر بخوانید:  طالبان خشونت ها را کاهش دهد توافق «اشرف غنی»و«عبدالله عبدالله»
طالبان و سنایوری جدید جنگ اطلاعاتی در افغانستان زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی زندانیان تعیین می‌شود

طالبان همچنین تاکید کرده که تا زمان خروج آمریکایی‌ها به جنگ در افغانستان ادامه می‌دهد و برخی گزارش‌ها نیز حاکی از آن است که باوجود توافق صلح آمریکا و طالبان، اگر واشنگتن نیروهایش را از افغانستان خارج نکند زندانیان آزاد شده طالبان به میدان جنگ بازخواهند گشت.

انتهای پیام/

تسنیم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: طالبان افغانستان پایان دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۲۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم های آمریکا ظالمانه است

امیر خان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان محدودیت‌‌های وضع‌شده بانکی از سوی آمریکا را یک عمل انتقام‌جویانه و ظالمانه خواند و گفت این عمل توجیه اخلاقی و قانونی ندارد.

وی همچنین افزود برخی کشورها به پناهگاه، آموزش‌گاه و تمویل‌گاه داعشیان تبدیل شده است.

‏متقی افزود: «در یک کشور به داعش نیروی انسانی زمینه‌سازی می‌شود، کشور دیگر مسیری شده که داعشیان از آنجا عبور می‌کنند و کشور سومی هم پناه‌گاه، مراکز تمویل‌ و محلات برنامه‌ریزی در اختیار داعشیان قرار داده است.»

وی تأکید کرد درصورتی که این سه کشور مسئولیت خود را ادا کنند، در افغانستان و منطقه هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

وزیر خارجه کشور همچنین گفت که در نتیجه سیاست خارجی متوازن و اقتصادمحور طالبان، افغانستان در ۳۸ کشور جهان نمایندگی سیاسی دارد.

وی با تأکید بر اینکه افغانستان به‌عنوان یک کشور امن و پیشرفته، در حال مبدل شدن به مرکز اقتصاد و ترانزیت است؛ از کشورهای منطقه و جهان خواست تا از این فرصت‌ها در افغانستان استفاده خوب کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • اظهارنظر مجاهد درباره سفرهای مقامات متعدد سیاسی به کابل
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • تحریم های آمریکا ظالمانه است
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • جابجایی بیش از ۷۴ هزار تن کالا از طریق خطوط آهن افغانستان
  • طالبان از سلاح جنگی جدید "ساخت افغانستان" رونمایی کرد (فیلم)
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • ادامه گشت زنی پهپادهای ناشناس در آسمان افغانستان