Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم شریفی پیش از ظهر شنبه در چهاردهمین جلسه کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه تمام تلاش کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد استانی مقابله با کرونا نظارت بر اجرای دقیق دستورالعمل‌های بهداشتی در مراکز مختلف اداری، آموزشی، خدماتی، تولیدی و … بوده است، اظهار داشت: بازدید از ۳۰۰ مرکز آموزشی استان در ایام امتحانات پایان‌ترم انجام‌شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در چهار ماه گذشته تمام دستگاه‌های دولتی اعم از ادارات شهرستانی و استانی حداقل یک‌بار توسط اعضای کمیته مورد بازرسی قرار گرفتند، افزود: اصحاب رسانه، شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها و گروه‌های فعال در عرصه اطلاع‌رسانی، بعضاً با مطالبه گری هوشمندانه و آگاهانه به مدیریت بر بیماری کمک شایانی کردند.

بازدید بازرسان بهداشتی

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا با تأکید بر اینکه همه موظف به رعایت حداکثر استانداردهای بهداشت فردی هستیم، خاطرنشان کرد: خودمان را موظف و به دیگران توصیه کنیم که از آخرین تحولات مربوط به کوید ۱۹ مطلع شویم.

شریفی بابیان اینکه این راه، مطمئن‌ترین و مؤثرترین روش برای قطع زنجیره‌ی بیماری و انتقال ویروس است، اضافه کرد: تاکنون دو هزار بازدید از سطح بازار صرفاً با موضوع رعایت اصول بهداشتی برای مقابله با کرونا صورت گرفته است.

وی با تأکید بر اینکه دهیاری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و فرمانداری‌های استان سمنان تلاش کردند که حداکثر همراهی را باکارکنان بهداشت و درمان داشته باشند و در این راه، اقدامات مؤثری انجام دادند، یادآور شد: همراهی و همدلی مردم و مسئولان در بخش‌های مختلف، اعم از پیشگیری، درمان، تأمین تجهیزات، تأمین ملزومات بهداشتی و ضدعفونی، کمک‌رسانی به اقشار مختلف و صنوف آسیب‌دیده مثال‌زدنی بوده است.

فرصت‌های ناشی از شیوع کرونا

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری سمنان بابیان اینکه تلاشگران عرصه امنیت در بخش‌های انتظامی و نظامی دست‌به‌دست هم دادند و با ورود جدی همراهی مؤثری در مدیریت بر بیماری داشتند، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف کمیته، ارائه تحلیل‌های کارشناسی در حوزه‌های مختلف بوده که با تدوین بیش از ۱۰ گزارش تحلیلی در این مدت تدوین‌شده و به مسئولان استانی ارائه‌شده است.

شریفی با اشاره به فرصت‌هایی که از شیوع کرونا در جامعه ایجادشده است، تصریح کرد: مدیریت پسماندها، بهره‌مندی از فضای مجازی و بسترهای سایبری و الکترونیکی در پیشبرد امور و فعالیت‌ها و آموزش‌های مجازی و توانمندسازی کارکنان از مهم‌ترین فرصت‌هایی است که در جریان شیوع کرونا ایجادشده است.

وی از ایجاد بسترهای آموزش و تربیت دانش آموزان و اثربخشی این آموزش‌ها و برنامه‌های تربیتی در فضای مجازی به‌عنوان یک فرصت مطلوب نام برد و گفت: ارائه خدمات به مردم به‌صورت الکترونیکی از دیگر فرصت‌های ایجادشده است.

پیشگیری از استفاده بی‌رویه دارو و مواد ضدعفونی‌کننده

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا بابیان اینکه افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به مسئولان کشور و حوزه بهداشت و درمان، از دیگر دستاوردهای مثبت دوران کرونا بود، خاطرنشان کرد: در ابتدای راه مقابله با این بیماری، مصرف بی‌رویه مواد ضدعفونی یکی از آسیب‌های موجود بود که خوشبختانه امروز این مهم بهتر موردتوجه قرار می‌گیرد.

شریفی با اشاره به‌ضرورت فرهنگ‌سازی برای پیشگیری از استفاده بی‌رویه دارو و مواد ضدعفونی بیان کرد: تدوین چشم‌انداز کوتاه‌مدت سه‌ماهه برای تابستان و همچنین چشم‌انداز بلندمدت تا پایان سال جاری، در دستور کار اعضای این کمیته قرار دارد.

وی گفت: در بحث خود مراقبتی و خودکنترلی نیز با نواقصی مواجه هستیم که در راستای حفظ سلامتی فردی خود و درنهایت جامعه، باید با اقدامات مؤثر، سازنده و فرهنگی برای فرهنگ‌سازی و بهبود آن گام برداریم.

ضرورت ترویج فرهنگ خود مراقبتی و خودکنترلی

رئیس کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا بابیان اینکه خود مراقبتی و خودکنترلی امروز باید بیش از هر زمان دیگری در آحاد اقشار مردم رواج پیدا کند، افزود: در بحث مقابله با شیوع کرونا و قطع زنجیره انتقال و درنهایت کنترل و مهار این بیماری، خود مراقبتی با محوریت افراد جامعه کلید موفقیت در این امر است.

شریفی با تأکید بر اینکه الگوسازی و نهادینه کردن فرهنگ خود مراقبتی در تمامی حوزه‌های مختلف زندگی اجتماعی و بهداشت فردی، باکار رسانه‌ای و اقدامات فرهنگی میسر می‌شود، ابراز کرد: در این راستا ضروری است کمیته بازرسی و ارزیابی شهرستانی با مدیریت شخص فرماندار، فعال‌تر و به‌صورت مستمر بر رعایت اصول بهداشتی و پروتکل‌ها برای حفظ سلامت عمومی جامعه، فعالیت کنند.

کد خبر 4959345

منبع: مهر

کلیدواژه: قاسم شریفی شیوع کرونا ستاد مقابله با کرونا استانداری سمنان ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان مواد مخدر استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت کمیته بازرسی و ارزیابی ستاد مقابله با کرونا خود مراقبتی شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است

به گزارش خبرنگار مهر، حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام روز چهارشنبه ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳، در نشست کمیته بهره‌وری استان، با بیان این‌که از رشد ۸.۶ درصدی استان، ۳.۵ درصد مربوط به بهره‌وری دستگاه‌های اجرایی است، گفت: جمع جبری عملکرد ارزیابی دستگاه‌های اجرایی از نظر بهره‌وری، مشخص‌کننده عملکرد بهره‌وری استان در کشور است. بنابراین دستگاه‌های اجرایی باید در این راستا اهتمام داشته باشند.

وی افزود: دستگاه‌ها از نظر میزان بهره‌وری به‌صورت ماهانه ارزیابی شوند و پس از ارسال گزارش بهره‌وری، مستندات توسط دبیرخانه کمیته بهره‌وری استان یعنی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام شود.

بهرام‌نیا میزان بهره‌وری را از معیارهای مهم برای ارزیابی مدیران ذکر کرد و گفت: عملکرد بهره‌وری هر اداره‌کل، ماهانه صحت‌سنجی و راستی‌آزمایی می‌شود و مستندات بهره‌وری هر دستگاه مورد پایش قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: میانگین عملکرد دستگاه‌های مشمول بهره‌وری، میانگین بهره‌وری استان است و هر ماه کمیته بهره‌وری تشکیل و دستگاه‌ها میزان بهره‌وری را ارایه دهند.

وی عنوان کرد: شیلات یکی از ظرفیت‌های مهم استان است که با توجه به ظرفیت رودخانه سیمره، باید از این ظرفیت استفاده کنیم.

استاندار ایلام بیان داشت: کمیته بهره‌وری یکی از نشست‌های حائز اهمیت کمیته بهره‌وری است که باعث تحول در همه حوزه‌های استان است همه به این جلسه عنایت ویژه داشته باشند و گزارشات خود را حول این محورها تعیین شده اعلام کنند.

وی تصریح کرد: چهار حوزه بسیار مهم در بهره‌وری؛ تنش آبی، گردشگری، کشاورزی و صنعت است که ۱۸ دستگاه با این چهار حوزه هم‌افزایی دارند.

در این نشست مصوب شد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ظرف یک‌ماه کلیه اقدامات دستگاه‌های اجرایی در حوزه بهره‌وری را صحت‌سنجی و در نشست بعدی ارایه دهد.

همچنین مصوب شد دستگاه‌های اجرایی ۱۸ گانه مشمول بهره‌وری، در نشست بعدی کمیته بهره‌وری کارنامه رسمی و نمره تحقق بهره‌وری و جایگاه خود را در کشور از حیث بهره‌وری اعلام کنند.

کد خبر 6088085

دیگر خبرها

  • ۳.۵ درصد از رشد اقتصادی ایلام مربوط به بهره وری است
  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • بازدید میدانی استاندار کرمان از مناطق سیل‌زده شهرستان زرند
  • بازرسی از نانوایی های سمنان
  • ضرورت توجه به افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • مدارس تا فرارسیدن ایام امتحانات باید دایر باشند
  • معدوم‌سازی یک میلیون و ۵۰۰ هزار کیلوگرم موادغذایی فاسد در تعطیلات نوروز
  • صدور و تمدید ۱۸۸ فقره پروانه استاندارد در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۱۰ هزار کالای دارویی قاچاق در لرستان