Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-23@08:43:41 GMT

واحدهای صنفی در حال تعطیلی هستند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۰۳۱۳

واحدهای صنفی در حال تعطیلی هستند

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، یوسف جعفری بیان کرد: پروتکل‌های بهداشتی به همه اصناف ابلاغ شده و رعایت آن الزامی است، ضمن اینکه اتحادیه‌ها، واحدهای صنفی را رصد می‌کنند و بازرسان اتاق اصناف نیز فعال است و دانشگاه علوم پزشکی میز واحدهای صنفی مواد غذایی را کنترل می‌کند.

وی افزود: نظارت بر واحدهای صنفی در دستور کار بوده و هست و کمرنگ نشده و اگر مورد خاصی وجود داشته باشد و مردم اطلاع بدهند، پیگیری جدی خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جعفری تصریح کرد: به واحدهای صنفی تاکید و توصیه کرده‌ایم که مسائل بهداشتی را به علت کرونا بیشتر رعایت کنند که کار به پلمب واحد نکشد و اگر رعایت نشود، واحد صنفی متخلف پلمب خواهد شد. اگر تخلفات متعدد به چند واحد مربوط به یک صنف خاص باشد، آن صنف تعطیل می‌شود.

رئیس اتاق اصناف کرمان بیان کرد: میزان خسارت وارده به اصناف بسیار زیاد است و متاسفانه دولت هم جبران این خسارت کاری نکرده است.

وی افزود: دولت اعلام کرد اگر واحد صنفی کارگرش را اخراج نکرده باشد، بیمه کارگر را می‌پردازد و آن صنف نیز تا پایان سال ۹۹ کارگر را حفظ کند. همچنین مقرر شده به ازای هر کارگر ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان تسهیلات با نرخ سود ۱۲ درصد به این واحدهای صنفی بپردازد.

جعفری تصریح کرد: برخی واحدهای صنفی در چهار ماه اخیر نتوانستند اجاره محل خود را پرداخت کنند و برخی خویش‌فرما بوده و کارگر نداشتند. وام اعلام شده از سوی دولت هم به این واحدها تعلق نگرفته است. دولت حداقل باید به این واحدهای تولیدی وام بدهد که بتوانند از این بحران خود را نجات دهند اما تا الان اتفاقی نیفتاده و عملا هیچ کاری برای اصناف انجام نشده است.

کد خبر 525852 برچسب‌ها اصناف كرونا در ايران استان‌ کرمان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: اصناف كرونا در ايران استان کرمان واحدهای صنفی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وطنی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس قانون همه مجوزها باید الکترونیکی شوند و کسب و کارهای که شناسه یکتا نداشته باشند به لحاظ قانونی فاقد مجوز محسوب می‌شوند.

وی افزود: این قانون از ابتدای سال ۱۴۰۲ ابلاغ شده است که بسیاری از واحدهای صنفی از طریق سامانه ملی و دیگر سامانه‌های مرتبط مجوزهای الکترونیکی خود را دریافت کرده‌اند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان با اشاره به اینکه واحدهای صنفی، اصناف و بازاریان تنها تا ۲۵ اردیبهشت فرصت دارند شناسه یکتا را اخذ کنند، گفت: بسیاری از واحدهای صنفی تا قبل از ۱۴۰۲ پروانه کسب گرفته‌اند و از شناسه یکتا برخوردار نیستند و به همین جهت قانون گذار فرصت داده تا از طریق سامانه ملی مجوزها این شناسه را کسب کنند.

وی یادآور شد: متقاضیان می‌توانند با گوشی همراه خود وارد سامانه شوند و با وارد کردن سه کد به صورت رایگان و غیر حضوری شناسه یکتا را دریافت کنند.

وطنی با اشاره به اینکه کسبه و بازاریان طی چند روز آینده نسبت به گرفتن شناسه یکتا خود اقدام کنند، اظهار کرد: فعالان اقتصادی در صورت نداشتن این شناسه فاقد مجوز تلقی می‌شوند که مشکلاتی برای خود به وجود خواهند آورد.

وی تاکید کرد: گرفتن شناسه یکتا برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: افراد در صورتی که برای گرفتن شناسه به سامانه مراجعه کردند و موفق نشدند می‌توانند به اتحادیه‌های مربوط خود مراجعه کنند.

کد خبر 6086248

دیگر خبرها

  • ١٠٠ هزار واحد صنفی در استان كرمان باید شناسه یکتا دریافت کنند
  • تعطیلی برخی واحدهای دانشگاه آزاد در زمان برگزاری کنکور
  • بازگشت ۴ هزار واحد تولیدی به چرخه صنعت
  • شناسه «یکتا» برای تمامی فعالان اقتصادی ضروری است
  • طرح جدید اتاق اصناف / منتظر این بازرسان باشید
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند
  • ادامه اجرای طرح «زیست شبانه» و نظارت بر فعالیت های اصناف در قم
  • نظارت مستمر بر تامین کالاهای اساسی انجام می‌شود
  • راه‌اندازی واحد کاریابی در خانه کارگر آذربایجان غربی
  • تحویل ۱۲۷ هزار و ۳۶۸ واحد مسکن مهر در دولت سیزدهم