Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، محبوب نعمتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: این مجوزها از سوی دانشگاه علوم پزشکی با رعایت تمامی موازین بهداشتی و سلامت صادر شده است و در تمامی این واحدها ماسک‌های سهلایه جراحی و استاندارد تولید و به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی ظرفیت تولید کنونی ماسک در آذربایجان شرقی را روزانه تا ۵۰۰ هزار عدد ممکن اعلام و اضافه کرد: این در حالی است که در روزهای اولیه شیوع ویروس کرونا این آمار تنها ۵ هزار عدد بود که آن نیز در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی تبریز تولید می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نعمتی با بیان اینکه در حال حاضر حتی در سوپر مارکت‌ها و فروشگاه‌های مختلف نیز ماسک به وفور یافت می‌شود، اظهار داشت: با توجه به اینکه تأمین مواد اولیه بخش مهمی از فرایند تولید ماسک است، هم اکنون ظرفیت تولید روزانه ماسک در استان ۲۰۰ هزار عدد است که در صورت تأمین مواد اولیه این عدد به راحتی تا ۵۰۰ هزار عدد ماسک افزایش می‌یابد.

وی ظرفیت تولید ماسک‌های ان ۹۵ در روزهای اول شیوع ویروس کرونا در آذربایجان شرقی را صفر اعلام و با بیان اینکه این نوع ماسک‌ها وارداتی بود، یادآور شد: تأمین این ماسک جزو سخت‌ترین کارها در حوزه معاونت غذا و داروی علوم پزشکی بود که با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون تعداد ۳۰۰ هزار ماسک n۹۵ که مجوز سازمان غذا و دارو و سازمان انرژی اتمی را دارد در استان تولید شده و حتی توان صادراتی نیز داریم.

نعمتی با اشاره به اینکه در حال حاضر در تمام داروخانه‌های آذربایجان شرقی ماسک، محلول ضدعفونی کننده و دستکش نایلونی وجود دارد، افزود: در این رابطه هیچ گونه مشکلی در استان نداریم و تمامی این اقلام به صورت عادلانه در داروخانه‌ها توزیع شده است.

به گفته وی تا پیش از شیوع ویروس کرونا تنها یک واحد تولید کننده مواد ضدعفونی در آذربایجان شرقی فعال بود، اظهار داشت: تاکنون در استان به ۶۰ واحد تولیدی محلول‌های ضدعفونی کننده مجوز صادر شده است و این محلول‌ها در تمام داروخانه‌ها، انبار شرکت‌های توزیع کننده و در واحدهای تولیدکننده وجود دارد.

نعمتی با بیان اینکه به جای دستکش لاتکس که بیشتر مورد استفاده پزشکان است، دستکش‌های نایلونی برای استفاده عموم به حد کافی تأمین شده است، افزود: از نظر اقلام بهداشتی موجود در داروخانه‌های استان در وضعیت مناسبی قرار داریم و کمبودی در این خصوص وجود ندارد.

کد خبر 4959408

منبع: مهر

کلیدواژه: ماسک طبی دانشگاه علوم پزشکی تبریز ویروس کرونا ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان مواد مخدر استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت آذربایجان شرقی داروخانه ها هزار عدد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال

این همایش با هدف همفکری و هم افزایی برای تحقق شعار سال برگزار شد و فعالان اقتصادی به بیان مشکلات در این زمینه پرداختند.

پرهیز از بخشی نگری و ارایه برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و طرح محور، تعیین ۱۰ اقدام اساسی برای عینیت بخشی به جهش تولید و مکلف بودن مدیران اجرایی به ارایه راهکار‌های عملیاتی در این زمینه و راه اندازی قرارگاه اقتصادی جهش تولید در استان از جمله محور‌های این همایش بود.

مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در این همایش از تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان خبر داد و گفت: سازوکاری که در این زمینه تعریف شده، می‌تواند یک قدم ما را به پیش ببرد، اما جهش تولید زمانی محقق می‌شود که بتوانیم الگویی را به کمک بخش خصوصی اجرا کنیم و در این زمینه نیازمند نگاه تحولی، اقدام جهادی و شبانه‌روزی و نظارت میدانی هستیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • اهدای ۱۷۹ واحد خون در مهربان
  • ۱۰۰درصد بازار شیرینی و شکلات کشور در دست صنایع آذربایجان شرقی است
  • گشایش نمایشگاه شیرینی و شکلات در تبریز
  • پیشگامی آذربایجان شرقی برای تحقق شعار سال
  • تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی جهش تولید در استان
  • اصفهان، آذربایجان شرقی و خراسان رضوی رتبه‌دار در تولید شیر
  • رتبه نخست بستان آباد در تولید قارچ دکمه‌ای در آذربایجان شرقی
  • بخش معدن آذربایجان شرقی بیشترین ارزش افزوده را دارد
  • سپاه پناه مردم و مستضعفان است