Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیراز- با قطع برق و خاموشی شیراز در آخرین روز هفته گذشته عملاً و به‌طورجدی زنگ صرفه‌جویی برای مردم این شهر و از طرفی مسئولان به صدا درآمد.

قدس آنلاین-گروه استان ها: متأسفانه شامگاه پنجشنبه درحالی‌که بسیاری از مردم شیراز برای تفریح و فرار از گرمابه اماکن تفریحی و بوستان‌ها پناه برده بودند به‌یک‌باره بسیاری از مناطق مانند دروازه قرآن، بلوار امیرکبیر، بخش‌هایی از مرکز شهر و شهرک والفجر به خاموشی فرورفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاموشی برق البته تنها موجب ناراحتی و آزار و اذیت مردم در مکان‌های تفریحی نشد بلکه این موضوع موجب شد تا عده‌ای از شهروندان در آسانسورهای منازل محبوس شوند و پوشش شبکه تلفن همراه و اینترنت با اختلال روبرو شود.

قطع برق در این شهر که تا بامداد روز جمعه ادامه داشت موجب اعتراض بسیاری از مردم که دغدغه فسادپذیری محتویات یخچال‌ها و خاموشی سیستم‌های خنک‌کننده در دمای گرم شیراز را  داشتند به همراه داشت.

آتش‌سوزی شیراز را به خاموشی فروبرد

در همین راستا مدیر سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در لحظات اولیه بامداد روز جمعه با حضور در جمع مجازی خبرنگاران، گفت: آتش‌سوزی پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر شیراز در شامگاه پنجشنبه پنجم تیرماه جاری، موجب خاموشی گسترده در این کلان‌شهر شد.

محمدهادی قانع افزود: پست‌های برق اصلی که دچار آتش‌سوزی شده در خیابان توانیر در بلوار امیرکبیر شیراز واقع‌شده است که با اقدام سریع نیروهای امدادی و آتش‌نشان این آتش‌سوزی پس از ساعتی تلاش در حوالی ساعت یک بامداد امروز (جمعه) مهار شد.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: علت این آتش‌سوزی در حال بررسی است و کارشناسان در تلاش برای رفع خاموشی هستند.

افزایش بار، دلیل قطعی برق اعلام شد

اما در این راستا معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس بامداد جمعه اعلام کرد: افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور علت اصلی بروز حادثه آتش‌سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک‌ مکان شیراز و قطع گسترده برق در مناطقی از شیراز بود که با اقدام به‌موقع نیروهای عملیاتی این آتش‌سوزی خاموش و برق مناطق وصل شد.

حمزه روغنیان اظهار داشت: این حادثه در ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنجشنبه‌شب رخ داد و موجب شد برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود ، علت اصلی آتش‌سوزی افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور در ایستگاه ملک مکان غرب شیراز و بروز آتش‌سوزی بوده است .

وی اضافه کرد: با ایجاد آتش‌سوزی در این ترانسفورماتور، و ایجاد اختلال در تأمین برق، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج و موجب شد تا دامنه خاموشی گسترده‌تر شود، پس‌ازاین حادثه مسئولان و همکاران عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای فارس و گروه‌های تعمیراتی از لحظات نخست بروز حادثه در محل ایستگاه حضور یافتند و بعد از مهار آتش‌سوزی، عملیات راه‌اندازی ایستگاه و تأمین برق با مدیریت بار شبکه انجام شد.

صرفه‌جویی نکنیم خاموشی درراه است

وی اضافه کرد: از همه شهروندان شیرازی درخواست می‌کنیم که مصرف برق را مدیریت کنند زیرا در غیر این صورت ناچار به اعمال خاموشی نوبتی در این شهر هستیم.

روغنیان ادامه داد: در پی آتش‌سوزی شامگاه پنجشنبه، این پست برق اصلی در شیراز و ۲ ترانسفورماتور از این ایستگاه آسیب جدی دیده و از مدار خارج شد که یکی از این ترانسفورماتورها با تلاش نیروهای تخصصی، بامداد جمعه، به مدار بازگشته است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شیراز خاموشی آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال

فرزان عباسیان قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز از برقراری بیش از ۲۷۹ هزار تماس طی یکسال گذشته از سوی مشترکین آبفا اهواز با واحد ارتباط با مشتریان (۱۲۲) خبر داد.

او می‌گوید: طی یکسال گذشته مجموعا ۲۷۹ هزار و ۸۲۲ تماس با واحد ۱۲۲ برقرار شده که از این تعداد ۳۵ هزار و ۵۰۰ تماس مربوط به مشکلات آب و ۹۱ هزار و ۷۰۸ تماس مربوط به مشکلات فاضلاب بوده است.

عباسیان ادامه داد: بخش دیگری از تماس ها نیز مربوط به ، قبوض، پیگیری ، انتقادات و پیشنهادات و سایر موارد نیز بوده است.

قائم مقام شرکت آبفا کلانشهر اهواز با بیان این مطلب که همزمان با فرا رسیدن فصول گرم آب و هوایی و افزایش سرانه مصرف آب گفت: برای عبور از تنش آبی باید مدیریت مصرف آب و صرفه جویی را بعنوان یک الگو و اصل مد نظر قرار داد.

عباسیان گفت: افزایش سرانه مصرف آب منجر به افت و یا هدر رفت آب نیز می شود که از شهروندان تقاضا می شود نسبت به رعایت الگوی مصرف با حساسیت بیشتر عمل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • ۲۹۱ میلیون لیتر بنزین در استان کرمانشاه صرفه‌جویی شد
  • صرفه جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتر بنزین در ایلام
  • صرفه جویی ۲ میلیارد دلاری سوخت با تکمیل راه آهن شلمچه بصره
  • مدیریت مصرف آب و صرفه جویی در فصل گرم سال
  • صرفه‌جویی بیش از ۴۷ میلیون لیتری مصرف بنزین در منطقه ایلام
  • هشدار به مصرف کنندگان | هوای برق را داشته باش
  • صرفه جویی سه میلیون متر مکعبی در مصرف آب‌های زیرزمینی اردبیل
  • ۲۲ میلیون مترمکعب آب در تایباد و باخرز خراسان رضوی صرفه‌جویی شد
  • صرفه‌جویی۴۶۰ هزار مترمکعبی مشترکان آب در آذربایجان‌غربی
  • سه میلیون متر مکعب در مصرف آب‌های زیرزمینی استان اردبیل صرفه‌جویی شد