Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد گفت: شورای حل اختلاف استان در مورد مصوبه شورای اسلامی این شهر مبنی بر افزایش میانگین۲۱درصدی کرایه تاکسی ها تصمیم گیری خواهد کرد.

مجتبی بهاروند در گفتگو باقدس آنلاین اظهار کرد: مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد مبنی بر افزایش میانگین  ۲۱درصدی کرایه تاکسی در این کلانشهر  که با مخالفت هیئت تطبیق فرمانداری مواجه شد به دلیل اصرار شورا بر اجرا به  شورای حل اختلاف استان ارسال گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی تصریح کرد: این شورا در بازه زمانی ۲۰روز ه درباره این مصوبه تصمیم گیری و هر نتیجه ای  را که  اعلام کند اجرا خواهد شد  اما در صورتی که پس از گذشت این بازه زمانی، اعلام نظر نکند به معنی قانونی بودن مصوبه شورای اسلامی شهر مشهد بوده و افزایش به طور میانگین  ۲۱ درصدی در کرایه تاکسی ها اعمال خواهد شد. رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر مشهد افزود: برخلاف مترو و اتوبوس ، تاکسی ها هیچ یارانه ای از سوی دولت دریافت نمی کنند از این رو افزایش هزینه های تاکسی از جمله  قیمت سوخت و وسایل خودرو به طور کامل باید توسط تاکسیران ها جبران و پرداخت شود. بهاروند ادامه داد: از طرفی در سایر کلانشهرهای کشور قیمت کرایه تاکسی بیشتر از ۲۱درصد افزایش داشته است و شهر مقدس مشهد در این زمینه کمترین افزایش را لحاظ کرده است. وی همچنین تصریح کرد: شورای اسلامی شهر مشهد به دلایلی نظیر شرایط خاص کشور در حال حاضر برنامه ای برای کاهش رفع ترافیک خیابان های اطراف حرم مطهر رضوی ندارد و برنامه هایی که در شورا و کمیسیون حمل و نقل در باره این مساله مطرح شده بود فعلا مسکوت مانده است. عضو شورای اسلامی شهر مشهد درباره ساخت پارکینگ در این محدوده نیز  اظهار کرد: مدیریت شهری در این باره تعهدات و قول هایی ارائه کرده است  که اگرچه زمان بر است اما باید به آنها عمل کنند.    انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: تاکسی مشهد شورای اسلامی شهر مشهد کرایه تاکسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !

به گزارش پارس نیوز ، شادی مالکی سرپرست سازمان تاکسیرانی شهر تهران با اشاره به ماده ۱۵ لایحه نرخ تاکسی ۱۴۰۳ گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در خصوص نرخ کرایه تاکسی‌ها به سامانه ۱۳۷ پلاس گزارش دهند.

وی در ادامه افزود: بهتر است شهروندان عزیز برای حصول نتیجه موردنظر و همچنین سهولت کار، پرداخت‌ها را الکترونیکی انجام دهند و با اسکن QR کد روی شیشه تاکسی‌ها و اطلاع از نرخ کرایه‌ها، از طریق اپلیکیشن شهرزاد، کرایه را پرداخت کنند.

وی تاکید کرد: بر اساس مصوبه امسال میانگین افزایش نرخ کرایه‌ها ۴۵ درصد است. این رقم در سال ۱۴۰۲ نیز نسبت به سال ۱۴۰۱ همین مقدار افزایش داشت.

سرپرست سازمان تاکسیرانی در خصوص روند نوسازی‌ها هم گفت: امسال هم تسهیلات نوسازی ناوگان شرایط مناسبی دارد و درصدد افزایش سقف تسهیلات از طریق صندوق کارآفرینی امید هستیم تا تاکسیرانان کارمزد پایین‌تر و اقساط با زمان بیشتر داشته باشند و خیال‌شان از جایگزینی راحت باشد. همچنین برقی‌سازی ناوگان هم در دست اقدام است و به‌زودی فراخوان‌هایش اعلام خواهد شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • اضافه کردن کرایه تاکسی‌فعلا تخلف است ؛ متخلفان را معرفی کنید !
  • نرخ کرایه تاکسی‌ها تا پیش از اردیبهشت‌ماه تغییر نمی‌کند
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه؛ از ۱۶ تا ۴۵ درصد!
  • حمل و نقل عمومی از شنبه گران می شود | افزایش ۱۶ درصدی نرخ ورودیه مترو
  • جزئیات گران شدن کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس
  • افزایش کرایه‌ مترو، اتوبوس و تاکسی‌
  • گران شدن کرایه های مترو ، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • گران شدن کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه های مترو، اتوبوس و تاکسی ها از شنبه
  • افزایش ۱۶ تا ۴۵ درصدی کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی‌ها از شنبه