Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل اعلام کرد که مجموع زندانیان آزاد شده طالبان توسط دولت افغانستان به ۳ هزار و ۸۱۳ نفر افزایش یافته و منابع نیز آزادی ۴۰۰ زندانی دیگر این گروه در آینده نزدیک خبر می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «عادله راز» نماینده دائم افغانستان در سازمان ملل گفت که دولت این کشور تاکنون 3 هزار و 813 نفر از مجموع 5 هزار عضو طالبان را در جریان روند صلح آزاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین خبر داد که دولت افغانستان بر روی آزادی «مسئولانه» زندانیان باقیمانده طالبان نیز در حال کار است.

از سوی دیگر نیز یک منبع در دولت افغانستان به که خواست نامش فاش نشود به «رادیو آزادی» گفت که امروز یا فردا ممکن است حدود 400 زندانی دیگر طالبان آزاد خواهند شد.

«رویترز» نیز گزارش می‌دهد که مسئله آزادی زندانیان بطور عمده حل شده و قرار است به جای زندانیان خطرناک طالبان که در حملات گسترده دست داشتند جمعی از دیگر زندانیان طالبان آزاد شوند.

احتمال آغاز مذاکرات بین‌الافغانی در جولای؛ مشکل آزادی طالبان حل شده استتشدید درگیری‌ها در 15 ولایت در آستانه مذاکرات طالبان و دولت افغانستانوزارت صلح افغانستان: زمان و مکان مذاکرات بین‌الافغانی پس از آزادی زندانیان تعیین می‌شود

براساس این گزارش، انتظار می‌رود که مذاکرات بین‌الافغانی نیز تا اواسط جولای آغاز شود و دولت نیز از طالبان خواسته تا دیگر زندانیان دولت را به اسارت نگیرند.

انتهای پیام/.

R1447/P/S8,87,1413/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "افغانستان" طالبان

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان طالبان دولت افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۲۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی

«چک دادم برای کسی، برای کار، اما کارم نچرخید و افتادم زندان...»، «درگیر بیماری پدرم بودم، پول قرض کردم و حالا...»، «ضمانت پسرم رو کردم و شاکی...»، « نتوانستم مهریه پرداخت کنم ...»

خیلی‌ها یک تصویر کلیشه‌ای با شنیدن اسم زندان و زندانی در ذهنشان دارند که از دوران کودکی این تصور در باورشان نقش بسته است این که همه زندانیان، آدم‌های خطاکاری هستند و زندان هم مکانی است که تا چشم کار می‌کند، میله است و دیوار و روزهایش با فریاد و دعوا به شب می‌رسد.

در میان افرادی که در زندان حبس می‌گذرانند، کسانی هستند که ناخواسته و با دلایل مختلف غیرعمد گرفتار شده‌اند و روز‌های دور از خانواده و انتظار در پشت میله‌های زندان کام آنها را تلخ کرده است، آن سوی میله‌ها، فرزندان و خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد نیز گرفتار درد دوری و مشکلات گرفتاری سرپرست خانواده شده‌اند.

زندانیان چشم به دستان نیکوکاران دوخته‌اند تا در روز‌های پایانی سال نزد خانواده خویش بازگردند و فرزندانشان پدر یا مادر خود را پس از مدت‌ها بر سر سفره ببینند.

زندانیان جرایم غیرعمد عمدتا افرادی هستند که به علت ناتوانی در پرداخت دیه حوادث رانندگی منجر به فوت یا جرح، ناتوانی در پرداخت مهریه و نفقه، چک‌های برگشتی غیرکلاهبرداری، حوادث کارگاهی و دیگر جرایم مشابه ناخواسته گرفتار میله‌های زندان شده‌اند.

چشم انتظاری ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد برای کمک خیران

محمد صیادی مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری گفت: ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد استان چشم انتظار کمک و گلریزان خیران هستند.

وی اظهار کرد: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۵۳ زندانی از محکومان مالی، ۱۵ زندانی در بحث مهریه و دو زندانی نیز در موضوع دیه غیرعمد هستند.

صیادی افزود: مجموع بدهی و محکومیت مالی این محکومان مالی ۳۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که تلاش شده با استفاده از اعسار، جلب رضایت شاکیان مبلغ پرداختی کاهش داده و با پرداخت تسهیلات و کمک بلاعوض خیرین شرایط آزادی این زندانیان جرایم غیرعمد در استان فراهم شود.

وی اضافه کرد: خیرین و مردم پولی که به عنوان نذر برای آزادی زندانیان پرداخت می‌کنند یک خیر ماندگار است و با این اقدام خداپسندانه ضمن سروسامان گرفتن خانواده‌ها و فرزندان آن ها از آسیب‌های اجتماعی مترتب به این خانواده‌ها کاسته می‌شود.

فعالیت‌های هنری در زندان‌ها رونق خواهد گرفت

حمیدرضا حیدری مدیرکل زندان‌های چهارمحال و بختیاری گفت: با همکاری دو جانبه حوزه هنری استان و اداره کل امور زندان‌های استان فعالیت‌های هنری در زندان‌ها بیشتر خواهد شد و رونق بسیاری خواهد گرفت.

وی افزود: اکنون اداره‌کل زندان‌ها کشور جشنواره‌های مختلف هنری برگزار می‌کنند و تفاهم مشترک حوزه هنری و اداره کل زندان‌های استان باعث حضور زندانیان استان در این جشنواره‌های هنری خواهد شد.

حیدری اضافه کرد: فعالیت فرهنگی و هنری در زندان‌ها تاثیرات بسیار مثبتی بر این عزیزان گذاشته و بسیار از آن ها دارای استعداد‌های بسیار خوبی در زمینه‌های مختلف هنری می‌باشند.

وی ادامه داد: آمادگی زندانیان برای ورود به جامعه پس از آزادی اهمیت فراوانی دارد و هنر می‌تواند در این آماده‌سازی و کمک به این عزیزان تاثیر بسیاری داشته باشد.

خانه هنر در زندان‌های چهارمحال و بختیاری راه‌اندازی شد

احسان قائدی رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: راه‌اندازی خانه هنر در زندان‌های استان نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و هم چنین توانمندسازی افراد برای استفاده از ظرفیت اقتصاد هنر دارد.

وی اظهار کرد: هنر نقش بسزایی در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم و آگاه‌سازی و همچنین توانمندسازی افراد دارد و ما می‌توانیم با راه‌اندازی خانه هنر در زندان‌ها علاوه بر افزایش ارتباط‌گیری هنرمندان با ظرفیت هنری زندانیان، اقتصاد هنر را برای این قشر از جامعه رونق دهیم.

قائدی افزود: تقویت اصول اخلاقی، اجتماعی از جمله مسئولیت‌پذیری، ایثارگری، رضایت‌مندی، وجدان کار، انضباط اجتماعی، روحیه تعاون و رشد آگاهی‌های عمومی که در نهایت منجر به افزایش تعهد اجتماعی و نیز کاهش بزه در جامعه شود از جمله اهداف کلانی است که هم اداره کل زندان‌ها و هم حوزه هنری انقلاب اسلامی به دنبال تحقق آن هستند و از این رو باید همکاری‌های دو جانبه این از قبل بیشتر شود.

وی اضافه کرد: رشد آگاهی‌های عمومی در زمینه‌های مختلف می‌تواند باعث شود که شهروندان قانون‌مداری داشته باشیم که به حقوق و تکالیف شهروندی آشنایی بیشتر و عمیق‌تری داشته باشند و برای دستیابی به این هدف، هنر یکی از کارآمدترین ابزار‌ها است.

۱۱ فقره پرونده قتل عمد منجر به صلح و سازش شده است

کرم شیخ پور معاون قضایی دادگستری و رئیس مرکز توسعه شورای حل اختلاف چهارمحال و بختیاری گفت: پارسال تعداد ۱۱ فقره پرونده قتل عمد با تلاش اعضا و دبیران شورا‌های حل اختلاف به صلح و سازش منجر شده است.

رئیس مرکز توسعه حل اختلاف چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تعداد ۸۰ هزار و ۱۰۱ پرونده به شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع که از این تعداد ۷۹ هزار و ۱۳۱ فقره آن مختومه شده است.

وی افزود: پارسال ۳۲ درصد پرونده‌های وارد شده به شورا با ۱۵ هزار و ۳۶۰ فقره پرونده منجر به صلح و سازش شده است.

شیخ پور اضافه کرد: همچنین در سال ۱۴۰۲ با رضایت اولیا دم، ۱۱ محکوم به قصاص بخشیده شدند.

وی ادامه داد: شورای حل اختلاف استان، ۵۰۴ عضو دارد که برای کاهش پرونده‌های ورودی به دادگاه‌ها تلاش می‌کنند.

شیخ پور گفت:  مردم برای حل مشکلات حقوقی و قضائی به شورا‌ها مراجعه می‌کنند تا کمتر از یک ماه به شکایت آن‌ها رسیدگی شود.

چهارمحال و بختیاری پیشرو در صلح و سازش پرونده‌های خانواده

سید محمد موسوی معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: ورودی پرونده به محاکم قضایی هزینه بسیاری را برای دستگاه قضا و دولت به دنبال دارد و می‌توان با اجرای کار‌های فرهنگی ورودی پرونده‌ها را کاهش داد.

وی افزود: رسانه‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و آموزش و پرورش نقش مهمی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارند و می‌توان با توسعه کار‌های پیشگیرانه از ورودی پرونده به محاکم قضایی جلوگیری کرد.

موسوی با اشاره به فعالیت طرح تحکیم خانواده و همچنین اجرای طرح‌ها و برنامه‌های مختلف برای همه افراد به خصوص زوجین در شرف طلاق گفت: استان سه سال متوالی در صلح و سازش پرونده‌های خانواده در کشور پیشرو بوده است.

گزارش از نگار شیخ پور

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • دستان پر مهر خیران قفل گشای آزادی
  • انتقاد دیپلمات طالبان در کراچی از عدم همکاری دولت پاکستان
  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • ‌آزادی ۱۴۰ زندانی و صلح و سازش در ۳۶۶ پرونده محکوم به حبس در پویش نذر رهایی
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • جشنی برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد
  • ارایه خدمات به خانواده زندانیان تا ۳ ماه پس از آزادی
  • کمک ۵۰ میلیون تومانی خیر بافقی به آزادی زندانیان غیر عمد
  • آزادی ۲۵ زندانی جرائم غیرعمد لرستان توسط محسن چاووشی