Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایسنا، رضا عسگری، با بیان اینکه نگران رفتارهای پرخطر مردم مانند برگزاری مراسم در منازل شخصی خودشان هستیم، اظهار کرد: اکنون مراسم‌ در مراکز رسمی برگزار نمی‌شود و در منازل و باغ‌های شخصی افراد برگزار می‌شود که نگرانی‌ها را از شیوع ویروس کرونا در استان دوچندان می‌کند.

وی با بیان اینکه تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها، باغ رستوران‌های دارای مجوز که تحت نظارت اصناف و اداره اماکن در حال فعالیت هستند، مدام در حال رصد بوده و اکنون هیچ‌گونه مراسمی در تالارهای دارای مجوز شهر زنجان برگزار نمی‌شود، افزود: در مواردی که مردم اقدام به گرفتن مراسم می‌کردند، متولیان امر با حضور به موقع خود و صحبت با آنان اجازه برگزاری مراسم را ندادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول با بیان اینکه هیچ مراسمی در مساجد سطح شهر زنجان برگزار نمی‌شود، تصریح کرد: در استان چند مورد اطلاعیه در خصوص برگزاری مراسم ترحیم داده شده بود که با خانواده‌های برگزارکنندگان صحبت شد و با رایزنی‌های انجام شده با هیات امنای مسجد، مراسم لغو شد.

فرماندار زنجان با بیان اینکه اکنون نگرانی موجود به رفتار خود شهروندان (برگزاری مراسم در منازل شخصی) باز می‌گردد، ادامه داد: همشهریان اگر به سلامتی خود توجه می‌کنند، نباید در مراسم حضور پیدا کنند، زیرا در حال حاضر دومین عامل ابتلا به بیماری کرونا متاسفانه شرکت در مراسم ترحیم و عروسی است.

عسگری با بیان اینکه برای افرادی که اقدام به برگزاری مراسم می‌کنند اعلام جرم خواهیم کرد و این افراد باید نسبت به اقدامات پرخطر خود و تهدید کردن سلامت مردم پاسخ‌گوی قانون باشند، اظهار کرد: از شهروندان زنجانی درخواست می‌کنم اگر همسایه‌ای در پارکینگ خانه خود و یا مجاورت خانه‌ آنان مراسمی برگزار می‌کنند، سریعا اطلاع دهند و اگر افراد قبل از برگزاری مراسم مطلع شوند، دستگاه‌های متولی حتما اقدامات لازم را برای برگزار نشدن مراسم انجام خواهند داد.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان گسترده بوده و ممکن است فردی در گوشه‌ای مراسمی را برگزار کند که در صورت اطلاع از آن باید این افراد پاسخ‌گوی قانون باشند، زیرا جان مردم را به خطر می‌اندازند، افزود: برگزاری مراسم چه در داخل شهر، چه در داخل باغ‌های شهری و اطراف شهر و باغ‌شهر خصوصی مورد رصد قرار می‌گیرد و افراد نسبت به مجموعه اقدامات خود باید پاسخ‌گو باشند.

این مسئول با اشاره به اینکه زنجان در بحث پویش‌های مردمی برای مبارزه با کرونا جزو شهرهای پیشرو بوده است، خاطرنشان کرد: اگر باز هم دانشگاه علوم‌پزشکی استان اعلام کمک کند و خواستار فعالیت این پویش‌ها باشد، پویش‌های مردمی دوباره به فعالیت خود نظیر ضدعفونی کردن معابر سطح شهر و غیره کمک خواهند کرد.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: برگزاری مراسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم

یکی از سنت‌هایی که از دیرباز به‌عنوان آیینی نوروزی در میان قزوینی‌ها مرسوم است و هنوز هم در جای جای این شهر تاریخی اجرا می‌شود رسم "سمنوپزان" است.

این سنت زیبا و قدیمی مردم قزوین که با محوریت بانوان انجام می‌شود، از گذشته‌های دور جنبه اعتقادی و مذهبی دارد و بیشتر به صورت نذری پخته می‌شود.

مراسم سمنوپزان در سال ۸۹ در فهرست میراث معنوی کشور به ثبت رسید و از آن زمان این مراسم در نوروز برگزار می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در ۱۴۰۰ مسجد لرستان
  • برگزاری مراسم شب قدر در ۶۸ مکان محوری خراسان شمالی
  • نشست هماهنگی راهپیمایی روز قدس در مهریز
  • برگزاری مراسم شب های قدر در کنار شهدای تهران
  • برگزاری آیین سنتی سمنوپزان در قزوین+ فیلم
  • برگزاری مراسم شب‌های قدر در جوار گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع) مشهد
  • برگزاری اولین مراسم افطاری در قلعه وینزر در انگلیس
  • تقدیررییسی از برگزارکنندگان جشن محفل امام حسنی‌هادراستادیوم آزادی
  • سخنگوی شهرداری تهران : مردم به شادی جمعی نیاز دارند | هر شب ۲۰ هزار کاسه آش تقدیم روزه‌داران می‌ شود
  • امروز برگزار می شود؛ جشنی با کیک ۲۰۰ متری برای تهرانی ها | ادامه مراسم افطارخونه تا پایان ماه رمضان