Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، محمد امید صبح روز شنبه در نشست قرارگاه بازسازی شهرستان هلیلان در محل استانداری ایلام اظهار کرد: در دو سال گذشته اقدامات بسیار خوبی در حوزه اشتغال روستایی استان صورت گرفته است.

وی افزود: ۳۰۰ میلیارد تومان برای اشتغال استان در دو سال گذشته اختصاص یافته بود که ۲۹۲ میلیارد تومان آن در استان ایلام جذب شده است و این استان یکی از استان‌های اول در جذب این اعتبارات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: امسال نیز حدود ۱۵۰ میلیارد تومان بیشتر از سهم تعیین شده برای توسعه اشتغال مناطق روستایی به استان ایلام اختصاص می‌یابد.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری اضافه کرد: در حال حاضر در کشور شاهد محدودیت‌های منابع به صورت جدی هستیم اما باید این منابع محدود را به صورت بهینه صرف و با عدالت در سراسر استان و کشور توزیع شود.

امید بیان کرد: راه حل مشکلات هلیلان توسعه اشتغال است، باید زیرساخت‌هایی در منطقه ایجاد کنیم که منجر به کار و اشتغال برای مردم شود.

وی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در معاونت توسعه روستایی وجود دارد و از طریق نهادها و ارگان‌های ملی کمک‌های بسیار خوبی برای استان جذب خواهیم کرد، افزود: علاوه بر اعتبارهایی که برای محرومیت‌زدایی در هلیلان تخصیص داده می‌شود، کمک این نهادها نیز جذب می‌شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری با اشاره به تصویب تمرکز فعالیت تمامی دستگاه‌هایی که در روستاها فعالیت می‌کنند، افزود: بر اساس آن شورای عالی توسعه روستایی به ریاست معاون اول رییس جمهوری تشکیل شد که فرصت مناسبی برای توسعه روستاها ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: بیشترین مشکلات در زمینه توسعه روستاها عدم هماهنگی دستگاه‌هایی است که در روستاها فعالیت می‌کنند زیرا به عنوان مثال چهار هزار کلاس درس در روستاهایی ایجاد شده است که اکنون خالی از سکنه هستند و این سرمایه‌های کشور را تلف می‌کند.

کد خبر 4959473

منبع: مهر

کلیدواژه: محمد امید مناطق محروم اشتغال ویروس کرونا شیراز بوشهر شهرکرد قزوین شیوع کرونا گرگان مواد مخدر استانداری سمنان خطبه های نماز جمعه ایلام سازمان تبلیغات اسلامی بیرجند دهه کرامت میلیارد تومان توسعه روستایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا افلاطونی، رئیس سازمان امور اراضی کشور در چهل و هشتمین نشست قرارگاه مرکزی صدور اسناد، حفظ کاربری و یکپارچگی اراضی کشاورزی بیان کرد: هرگونه الحاق زمین به طرح هادی روستایی مستلزم دریافت مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها است.

وی افزود: دفاتر مختلف سازمان باید نشست‌هایی با بخش‌های متناظر خود در مدیریت‌های امور اراضی استان برگزار و بر فعالیت آنان نظارت کنند و ایرادهای کار رفع شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: نظارت بر طرح‌های معاف از عوارض مانند گلخانه‌ها با دقت و حساسیت زیاد انجام شود تا انحراف از طرح‌ها صورت نگیرد.

وی افزود: تخصیص اراضی کشاورزی درجه یک و دو برای هر فعالیتی جز کشاورزی ممنوع است و همه استان‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشند.

افلاطونی اعلام کرد: هماهنگی‌ها انجام شده است تا برای ۳۴ شهرستان حساس در کشور نیز فرمانده یگان حفاظت از اراضی کشاورزی منصوب شود تا بتوانیم با تغییر کاربری‌های غیرمجاز برخورد کنیم.

کد خبر 6086844

دیگر خبرها

  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بیش از ۳۲ هزار نفر کارمند در نظام اداری ایلام اشتغال دارند
  • اختصاص ۴۲۰ میلیارد ریال برای زیرساخت‌های بازارچه های مرزی ایلام
  • ۱۴ هزار میلیارد برای زیرساخت‌های اربعین اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • اختصاص ۳۵ میلیارد تومان برای زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • اختصاص ۵ میلیارد تومان به بنیاد شهید ایلام در سفر اول رییس جمهوری
  • اختصاص ۲۰۰ میلیاردتومان تسهیلات اشتغال مددجویان مازندران