Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - کمیته ای با حضور نماینده پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار ،مدیر کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کرمانشاه در محل اداره کل منابع طبیعی برای مهار آتش سوزی در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل تشکیل و در خصوص پشتیبانی و تقسیم کار در این بحران تصمیم گیری شد.
به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه آتش سوزی که در منطقه حفاظت شده بوزین مرخیل از بامداد پنجشنبه پنجم تیرماه جاری به وقوع پیوست که به دلیل اهمیت حادثه، کمیته اضطراری با حضور ِلهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مشاور استاندار، مدیر کل حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کرمانشاه و هلال احمر در ساعت 12 شب جمعه در محل اداره کل منابع طبیعی استان تشکیل و در خصوص تقسیم کار و پشتیبانی عملیات مهار آتش سوزی تصمیم گیری بعمل آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


یاوری مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه با توجه به گستردگی بحران، در زمینه تصمیمات این کمیته گفت: مدیریت عملیات مهار آتش سوزی در اطراف باینگان به اداره کل منابع طبیعی و در داخل منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل به مدیرکل حفاظت محیط زیست محول شد.
وی افزود: همچنین پشتیبانی و امداد رسانی به همه نیروها را جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه انجام می دهد. مدیر کل محیط محیط زیست استان کرمانشاه که هم اکنون در منطقه بوزین مرخیل حضور دارد ،گفت: شرایط سخت کوهستانی و مرزی بودن و همچنین پوشش گیاهی و جنگلی منطقه، عملیات کنترل و مهار آتش سوزی را بسیار دشوار کرده بطوری که پس از چند مرحله خاموش شدن آتش بوسیله نیروهای مردمی، یگان منابع طبیعی و محیط زیست، دوباره آتش سوزی گسترش یافت و همچنان ادامه دارد.
منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه با 25000 هکتار وسعت زیستگاه گونه های متنوع گیاهی و جانوری از جمله شوکا، پلنگ، کل و بز و... می باشد که در مرز با کشور عراق و حاشیه رودخانه سیروان واقع شده است.
لازم به ذکر است که یک ماه پیش نیز آتش سوزی مشابهی در این منطقه رخ داد که 370 هکتار از عرصه های طبیعی در آتش سوخت و پاسدار احسان عزیزی از نیروهای جان برکف تیپ تکاور انصارالرسول(ص) در عملیات مهار وکنترل آتش سوزی دچار سوختگی شد وبرای حفاظت از طبیعت و محیط زیست جان خود را نثار و به درجه رفیع شهادت رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: منطقه حفاظت شده بوزین کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه مهار آتش سوزی بوزین مرخیل منابع طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۱۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین

به گزارش خبرنگار مهر، سعید یوسف‌پور در نشست رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با مدیران کل و اعضای شورای عالی استان‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد اظهار کرد: محیط زیست این استان به لحاظ طبیعی دارای ارزش‌های زیاد از جمله ۳۲ منطقه حفاظت شده، چهار پارک ملی، ۳۶ منطقه شکار ممنوع، ۵۰ تالاب و بیش از ۱۱ هزار واحد صنعتی، تولیدی و کشاورزی است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری گفت: صنایع آسفالت و کشتارگاه‌های که در اختیار شهرداری‌ها قرار دارد، سگ‌های بدون صاحب به عنوان چالش جدی برای سلامت، بهداشت عمومی، مدیریت پسماند، ترافیک و همچنین ساماندهی صنوف آلاینده در هسته مرکزی شهرها از مهمترین چالش‌های زیست محیطی در سطح استان است.

یوسف پور با اشاره به اینکه شکار و صید غیرمجاز، حریق جنگل و مراتع، تعارض به باغات و تعارض بین انسان و حیات وحش، تخریب جنگل از مهمترین تهدیدها در حوزه محیط‌زیست است گفت: برای رفع و کاهش این مشکلات به همکاری بیشتر بین اداره کل حفاظت محیط‌زیست و شوراها و همچنین مردم و سایر ارگان‌ها نیاز است.

وی اظهار داشت: برای افزایش تعامل با شورای‌عالی استان مهرماه پارسال تفاهمنامه همکاری منعقد شد که این تفاهم‌نامه امروز در سراسر کشور با هدف حفظ کاربری، ارتقای سرانه فضای سبز در شهرها، راه‌اندازی ایستگاه‌های سنجش آلودگی هوا، و توانمندسازی تشکل‌ها و سمن‌های محیط زیست منعقد شده است.

یوسف پور تشریح کرد: مدیریت و سامان‌دهی پسماندها در مرحله نخست با همکاری دفتر امور روستایی استانداری و اداره کل حفاظت محیط‌زیست پیش‌بینی شده که این طرح در ۱۰ روستا و پنج شهر استان به صورت آزمایشی، اجرا و در صورت موفقیت، در تمام مناطق روستایی و شهری عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این طرح دهیاران و شوراها می‌توانند به ما کمک کنند تصریح کرد: این طرح با آموزش دهیاران و شوراها در روستاها، مراحل بازیافت پسماند و تهیه کود کمپوست در یک محل کوچک در حاشیه روستا اجرا می‌شود.

یوسف‌پور با اشاره به اینکه تسهیل برای پرداخت تسهیلات از محل صندوق ملی محیط‌زیست در راستای اجرای طرح مدیریت پسماند یک ضرورت است گفت: در راستای مدیریت پسماندها هر کمکی لازم باشد انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین معضلات استان‌های زاگرس‌نشین موضوع پسماند است گفت: این استان با توجه به توپوگرافی و کوهستانی بودن و همچنین قرار گرفتن در مسیر رودخانه‌ها و چشمه‌ها، پسماندهای بیشتری را تولید می‌کند، اما متأسفانه مکان دفن اصولی برای آن وجود ندارد و اجرای هر چه سریع‌تر طرح‌های مدیریت پسماند از ضروریات است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: منطقه پنج در حوزه محیط‌زیست استان‌ها همدان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری را شامل می‌شود که بخش عمده زاگرس را شکل داده‌اند، زاگرس با تولید ۴۰ درصد منابع آب شیرین کشور، نقش بی‌بدیلی در تمدن ایرانی و همچنین زیست بسیاری از استان‌ها و کلان شهرهای کشور دارد.

کد خبر 6086707

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اجتماعی پسماند در ۵ شهر و ۱۰ روستای چهارمحال‌ و بختیاری
  • پسماند معضل استان‌های زاگرس نشین
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • ضرورت آموزش حفاظت و نگهداری از طبیعت به دانش آموزان
  • افزایش اعتبارات محیط زیستی در راستای رفع چالش‌ها
  • ممنوعیت چیدن لاله واژگون
  • مجمع خیران مشارکتی طرح‌های محیط زیستی در ۳۱ استان کشور تشکیل می‌شود
  • حضور آفرود سواران در عرصه های منابع طبیعی ممنوع می باشد
  • محیط زیست روی مدار "رهاورد"
  • چهارمحال‌وبختیاری رتبه اول کشور در عملکرد محیط طبیعی و تالاب‌ها را کسب کرد