Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@15:34:18 GMT

تولید آثار فرهنگی هنری از 6 هزار شهید قم

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۲۲۹۳

تولید آثار فرهنگی هنری از 6 هزار شهید قم

فرمانده سپاه قم گفت: قم دارای 6 هزار شهید است که باید آثار مختلفی در قالب شعر، سرود، انیمیشن، داستان، فیلم و... از این بزرگواران منتشر شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، سردار محمدتقی شاهچراغی در مراسم رونمایی از نشان و سند هویت بصری کنگره ملی شهدای استان قم که در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد، اظهار کرد: شهیدان زنده هستند و نباید گمان کرد که بین ما نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به میزبانی شهدا از مهمانان این مراسم گفت: میزبانان این مراسم افتخار آفرینانی هستند که برای دفاع از وطن مدال افتخار شهادت گرفتند.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب استان قم با بیان اینکه نباید این تصور وجود داشته باشد که شهدا در بین ما نیستند، تصریح کرد: شهیدان همواره ناظر و شاهد بر اعمال ما هستند.

وی با عنوان اینکه شهدا زینت دین هستند، بیان کرد: کوتاهی و عدم شناخت ما نسبت به شهدا موجب شده کمتر به این شهدا پرداخته شود.

وی بیان کرد: برای شناخت بیشتر لازم است کنگره ملی شهدا به صورت پررنگ وارد شود و شهدا را با زبان هنر به مردم معرفی کند.

شاهچراغی با تاکید براینکه شیوه و سبک زندگی شهدا را باید احیا کرد،گفت: احیای سیره شهدا باید به شیوه هنرمندانه صورت بگیرد و از ظرفیت بی نظیر شهر قم در راستای احیای سیره شهدا بهره ببریم.

وی با بیان اینکه استان قم از ظرفیت های بسیار خوبی در حوزه نیروی انسانی برخوردار است، تصریح کرد: در حوزه نیروی انسانی قم بی نظیرترین استان است که ظرفیت خوبی در این زمینه دارد.

فرمانده سپاه علی بن ابی طالب (ع) با عنوان اینکه قم مرکز پرورش محققان و اندیشوران دینی است، گفت: می شود از ظرفیت بالای خواهران و برادران طلبه، بسیجیان و جانبازان برای احیای نام شهدا بهره برد.

وی با تاکید براینکه غنای برنامه ها در دستور کار کنگره ملی شهدا قرار دارد، بیان کرد: رهبر انقلاب نسبت به این موضوع بسیار دقت دارد و توصیه هایی نیز در ارتباط با برخی جزئیات محتوایی نیز به کنگره داشته است.

شاهچراغی اضافه کرد: این انتفاد به قم وارد است که چرا با وجود شمار بالای مولفان و آثار خوبی که در زمینه شهدا منتشر شده است، چرا نباید شاهد بازنشر این آثار ارزشمند باشیم و به سمت تالیفات و تحقیقات نسبت به سیره سایر شهدا برویم.

وی با بیان اینکه نباید تنها آثار و تالیفات به برخی شهدای شاخص محدود شود، عنوان کرد: همه شهدا باید به عنوان الگو معرفی شوند و در این راستا شهدای مدافع نیز استثنا نیستند.

فرمانده سپاه قم افزود: از رزمندگان و پیشکسوتان انتظار می رود با کنگره ملی شهدا همراه باشند تا این کنگره بتواند حق شهدا را ادا کند.

وی با اشاره به زمان برگزاری کنگره ملی شهدا، بیان کرد: این کنگره قرار بود آبان ماه برگزار شود اما با توجه به شیوع کرونا با تاخیر انجام می شود.

شاه چراغی با تاکید براینکه همه به دنبال عملی کردن نظر رهبرمعظم انقلاب هستیم، عنوان کرد: قم دارای 6 هزار شهید است که باید آثار مختلفی در قالب شعر، سرود، انیمیشن، داستان، فیلم و... از این بزرگواران منتشر شود.

وی اضافه کرد:کنگره ملی شهدا در قم تنها کنگره ای است که هم موزه انقلاب و هم موزه دفاع مقدس است و به همین دلیل دارای حساسیت های ویژه ای بوده که باید به آن توجه شود.

فرمانده سپاه استان قم تاکید و خاطرنشان کرد: اگر به سیره شهدا توجه داشته باشیم، تمام مشکلات کشور حل می شود.

انتهای پیام/78005

منبع: فارس

کلیدواژه: شهدا قم شعر فرمانده سپاه کنگره ملی شهدا فرمانده سپاه استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان

به گزارش خبرگزاری مهر، اسدالله عباسی در نشست هماهنگی ستاد برگزاری دومین کنگره ملی ۸۰۰۰ شهید گیلان که با حضور امیر حسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور برگزار شد، اظهار کرد: درخت تنومند انقلاب اسلامی با خون شهدا آبیاری شده است.

وی با بیان اینکه برگزاری این کنگره‌ها در چله دوم انقلاب ظرفیت مؤثری برای رو به رو شدن نسل نو با واقعیات فرهنگ رشادت و شهادت است، افزود: این ظرفیت مؤثر باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس ستاد کنگره ۸ هزار شهید گیلان ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری باید از ظرفیت هنر در تهیه برنامه‌های اجرایی کنگره ۸۰۰۰ شهید استان به شکل مطلوب استفاده شود.

وی اضافه کرد: برگزاری کنگره هشت هزار شهید گیلان در دوره گذشته الگویی برای دیگر استان‌ها شد و حضور سردار شهید حاج قاسم سلیمانی رنگ و بوی دیگری به آن مراسم بخشید.

عباسی تصریح کرد: سردار شهید حاج قاسم سلیمانی به دلیل مشغله زیاد قصد حضور در این کنگره را نداشت، ولی بعد از دعوت مادر شهدای گیلانی از ایشان، شهید سلیمانی در آن کنگره شرکت و سخنرانی کردند.

استاندار گیلان گفت: باید تلاش کرد تا کنگره ۸ هزار شهید گیلان در سال آینده و با بهترین کیفیت برگزار شود لذا برای انجام این امر با به مانند همیشه در انجام امور به شهدا و امام شهدا متوسل شویم.


کد خبر 6085965

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • کنگره‌های شهدا باید جریان‌ساز و هنرمندانه برگزار شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • دومین کنگره شهدا در چهارمحال و بختیاری برگزار می‌شود
  • برای شناخت شهدا باید سرگذشت پژوهی کنیم
  • نمایشگاه آثار هنرمندان تجسمی دربهشهر
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • لزوم استفاده از ظرفیت هنر در برگزاری کنگره ۸۰۰۰ شهید گیلان