Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-25@16:15:36 GMT

آغاز معاملات صندوق های ETF در بورس

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۲۳۰۷

آغاز معاملات صندوق های ETF در بورس

بورس اوراق بهادار تهران در اطلاعیه‌ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

به گزارش مشرق، همان گونه که قبلا عباس معمارنژاد معاون بیمه و بانک و شرکتهای دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی گفته بود، واحدهای صندوق قابل معامله بورسی به نام صندوق واسطه‌گری مالی یکم در نماد «دارا یکم» از امروز در بورس تهران قابل معامله شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: دستور وزیر اقتصاد درباره مجوز کارگزاری‌های بورس سهام‌داران اجباری برای استفاده از خدمات کارگزاری ندارند

هر واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم که مردم به نرخ 100 هزار ریال خریده‌اند، اکنون به قیمت 232 هزار و 400 ریال خریده و فروش می‌شود. یعنی اگر کسی 200 واحد صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارایکم) را به قیمت دو میلیون تومان خریده ، ارزش پرتفوی وی امروز 4 میلیون 648 هزار تومان شده است. 

آغاز رسمی معاملات صندوق سرمایه‌گذاری ETF دولت در بورس

بورس اوراق بهادار تهران با صدور اطلاعیه‌ای از آغاز معاملات ثانویه صندوق سرمایه‌گذاری در سهام واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران خبر داد.

در اطلاعیه بورس اوراق بهادار تهران آمده است که معاملات ثانویه صندوق سرمایه گذاری در سهام واسطه گری مالی یکم (دارا یکم) از امروز شنبه ۷ تیر ماه ۹۹ در بازار صندوق های قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران آغاز می‌شود.

در ادامه این اطلاعیه ذکر شده است که تمامی اشخاص دارنده واحدهای صندوق، برای انجام معاملات ثانویه باید با طی فرایندهای مربوطه، اقدام به اخذ کد بورسی کنند و سرمایه‌گذاران در صورت عدم مشاهده واحدهای صندوق مذکور در پرتفوی خود نزد کارگزاری، باید درخواست تغییر کارگزار ناظر را به کارگزار خود اعلام کنند.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا سهام عدالت مجلس یازدهم بورس اوراق بهادار تهران معاملات بورس بورس اوراق بهادار تهران صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم معاملات ثانویه قابل معامله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی

شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ با رشد ۱۰۷۱ واحدی به ۲,۳۰۴,۴۴۸ واحد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۴۶۵۰.۴۳ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

همچنین حجم معاملات امروز ۱۱.۲۳۸ میلیارد سهم بود که طی ۳۴۳,۱۶۸ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۶۵,۸۵۵.۴۰۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۰۹,۵۸۵.۲۱۵ میلیارد ریال شد.

نمادهای «پارسان»، «فولاد» و «فملی» بیشترین تأثیر منفی را بر شاخص کل گذاشتند.

کد خبر 746308

دیگر خبرها

  • شاخص بورس یک‌هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۱۰۶۹ واحدی شاخص کل بورس
  • شاخص بورس امروز ۵ اردیبهشت/رشد۱۰۷۱ واحدی
  • محرک جدید بورس
  • افزایش کیفیت و حذف واسطه‌ها با عرضه زعفران در بورس کالا
  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله
  • تکلیف مجلس به سازمان امور مالیاتی برای قبول هزینه‌های دارای صورتحساب الکترونیکی
  • تکالیف سازمان امور مالیاتی در باره صورتحساب الکترونیکی
  • سازوکار تعیین هزینه‌های قابل قبول مالیاتی مشخص شد