Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، روز گذشته احمد کیارستمی فرزند زنده‌یاد عباس کیارستمی در پی انتشار کتاب «من خانه‌م» که دربرگیرنده مجموعه‌ای از نامه‌های خصوصی عباس کیارستمی به همسر سابقش است، ضمن اعتراض به این اتفاق اعلام کرد که این موضوع را از لحاظ قانونی پیگیری می‌کند. این در حالی است که گفته می‌شود نشر نظر کتاب «من خانه‌م» را به خواسته بهمن کیارستمی فرزند دیگر زنده‌یاد عباس کیارستمی منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن کیارستمی درباره اعتراضی که از سوی احمد کیارستمی نسبت به انتشار کتاب «من خانه‌م» مطرح شده است، به ایلنا گفت: باتوجه به اینکه در این موضوع مسائل پیچیده‌ی حقوقی مطرح است، نمی‌توان پیش از طرح مسئله در دادگاه اظهارنظر کرد، در عین حال امیدوارم این حواشی، بر اصل موضوع یعنی کتاب «من خانه‌م» اثر نگذارند، حاشیه‌هایی که فراموش می‌شوند و کتابی که می‌ماند.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اختلاف دیدگاهی که با برادر خود (احمد کیارستمی) در چاپ این کتاب وجود دارد، سبب شده تا جلوی انتشار کتاب گرفته شود، بیان کرد: اینطور نیست. احمد یک مسئله‌ی قانونی و حقوقی را نه فقط درباره‌ی این کتاب، بلکه دو کتاب دیگر مطرح کرده که مسیر و روند قضایی خود را طی خواهد کرد. حتما این روند پس از  نتیجه بر روی ادامه‌ی انتشار این کتاب‌ها موثر خواهد بود.

کیارستمی همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برای جلوگیری از اختلاف نظرهایی به این صورت، تاسیس بنیادی برای زنده‌یاد عباس کیارستمی در ایران را درنظر دارند، اظهار داشت: به پیشنهاد برادرم بنیادی در آمریکا تاسیس شده که به هر ترتیب پیگیر کارهای مختلفی بوده که ازجمله آنها می‌توان به بازسازی فیلم‌های قدیمی، انتشار تعدادی از فیلم‌ها و مواردی از این دست اشاره کرد. با وجود اینکه این بنیاد تاکنون کارهای مفیدی در اروپا و امریکا انجام داده، در ایران تاثیرگذار نبوده و فعالیتی نداشته است. این یکی دو روز از میان یادداشت‌ها و نظرهای گوناگونی که می‌خواندم پیشنهاد آقای پرویز جاهد برای تاسیس بنیادی در ایران که مسئولیت حفظ و انتشار آثار را برعهده بگیرد، به نظرم پیشنهاد قابل تاملی است.

بهمن کیارستمی ادامه داد: به هر حال به دلیل اختلاف نظری که بین من و برادرم وجود دارد، انتشار آثار که حجم زیادی هم دارند با مشکل مواجه شده و به همین دلیل عملا در چهار سالی که از فوت کیارستمی گذشته همه‌چیز در خانه‌اش در حال خاک خوردن است. تا جایی که می‌دانیم بخش عمده‌ای از این آثار هم پیش دوستان و شاگردانش است که اختلاف نظر ما راه را بر جمع‌آوری آنها نیز بسته و در مقطع کنونی به نظر می‌‌رسد بهترین راه‌حل، تاسیس بنیادی کارآمد باشد. بنده خودم عضو هیئات امنای بنیاد منیر فرمان‌فرمایان هستم که پس از مرگ او همین مسئولیت را برعهده دارد، موزه‌ای در باغ نگارستان را می‌گرداند و وظیفه‌اش حفظ و نگهداری و انتشار آثار ایشان است. وارثان هم در ایران نیستند و از دور بر فعالیت‌های بنیاد نظارت دارند و در جریان موضوعات قرار می‌گیرند. حالا به نظرم باید با همین شیوه به آثار عباس کیارستمی هم رسیدگی شود.

این مستندساز در ادامه اظهار داشت: امیدوارم نتیجه‌ی این حواشی، تاسیس بنیادی باشد که حضور وارثان در آن موثر باشد اما بازدارنده نباشد و به جای سنگ‌اندازی، راه را برای انتشار آثار هموار کند.

وی درباره اختلاف نظر با برادر خود نیز توضیح داد: شاید اختلاف نظر نیست، برادر من بیشتر عمر خود را در آمریکا سپری کرده و به عبارتی یک آمریکایی است و نگاهش با من که همیشه در ایران زندگی کرده‌ام متفاوت است. همین اختلافی فرهنگی بین ما به وجود آورده که باعث شده نتوانیم باهم کار کنیم. به همین دلیل پیشنهاد تاسیس بنیاد در چنین شرایطی می‌تواند راه‌گشا باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران موزه اختلاف کیارستمی باغ نگارستان بهمن کیارستمی عباس کیارستمی تاسیس بنیادی انتشار کتاب انتشار آثار تاسیس بنیاد اختلاف نظر من خانه م ی انتشار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، دکتر جوکار در این نشست، با اشاره به لزوم ارسال پیوست‌های مرتبط با شورای برنامه‌ریزی استان یزد، گفت: بدون شک با وجود این پیوست‌ها و آشنایی قبلی نسبت به موضوعات شورای برنامه ریزی، خروجی بهتری در جلسات خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه نوسانات ارز و طلا به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: دولت در زمینه کنترل بازار ارز و طلا باید برنامه ریزی داشته باشد و این وضعیت اصلا زیبنده نیست.

نماینده مردم، اضافه کرد: گلایه های مردم را در خصوص نوسانات بازار ارز و طلا و اثرات منفی آن بر زندگی آنها را به مسئولان ارشد دولت اعلام کردم و امیدوارم که شاهد تغییرات مثبتی در این زمینه باشیم.

وی عنوان کرد: حقوق کارگران و کارمندان پایین است و با این نوسانات، با مشکلات زیادی مواجه می شوند که می‌طلبد دولت نظارت و برنامه‌ریزی بیشتری داشته باشد و کمترین نوسانات را شاهد باشیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد نیز در ابتدای نشست، از خدمات و پیگیری های دکتر جوکار جهت رفع مشکلات استان یزد تقدیر کرد و گفت: در سفر سال گذشته معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به استان یزد، دستورات بسیار خوبی از سوی جنابعالی در بخش های مختلف و حتی خارج از حوزه انتخابیه (یزد، اشکذر، زارچ و بخش ندوشن) برای رفع مشکلات استان از ایشان (دکتر منظور) اخذ شد.

دهقانی زاده با بیان اینکه همراهی و همکاری دکتر جوکار با دولت کم‌نظیر است، اضافه کرد: دیگر نمایندگان استان نیز همکاری خوبی با دولت داشته اند؛ ولی تعامل، پیگیری ها و نگاه همه جانبه دکتر جوکار برای رفع مشکلات استان، بی‌نظیر است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد به کمک‌های تاریخی جوکار در زمینه معادن اشاره کرد و اظهار داشت: شاید برخی از مجموعه ها متوجه این پیگیری ها نباشند؛ اما من به عنوان رئیس سازمان برنامه و بودجه استان متوجه این پیگیری‌ها هستم.

 

دیگر خبرها

  • بدگویی‌های پدرم تحریکم کرد، مادرم را کشتم!
  • نمایش فیلم‌های درام و فانتزی در فصل نهم ششمین پاتوق فیلم کوتاه
  • توجه به راه‌ها برای توسعه سواحل مکران جدی گرفته شود
  • برخی گوشی‌های سری گلکسی S۲۱ سامسونگ با مشکل نمایشگر مواجه شده‌اند
  • وزیر کشور: مشکلات سیل‌زدگان براساس اولویت پیگیری و رفع خواهد شد
  • رقیب جدی الهلال ظهور کرد/ تیمی که از زمان تاسیس پیروز شده است
  • تاسیس بنیاد مسکن بر مبنای محرومیت زدایی بوده است
  • توقف بلیت فروشی نمایش گالیله تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یکی از بازیگران
  • اجرای «گالیله» تحت تاثیر ممنوع‌الکاری یک هنرمند
  • نوسانات بازار ارز و طلا زندگی مردم را با مشکل مواجه می‌کند