Web Analytics Made Easy - Statcounter

دادستان شهرستان ری گفت: در سال جاری ۳کیلو هرویین، ۵۱۹کیلو تریاک، ۲۶۶کیلو حشیش، ۳ونیم کیلو شیشه و مقداری سایر مواد که در مجموع ۸۶۶ کیلو مواد مخدر و روانگردان کشف و هزار و ۵۶۲ نفر در این زمینه دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرری، غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت هفته قوه قضائیه در دادسرای ری برگزار شد، اظهار کرد: بهترین راه کاهش جرائم پیشگیری از وقوع جرم است و در همین راستا اقدامات متعددی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۱۴هزار پرونده در کل شعب موجود است، افزود: سالانه بین ۴۲ تا ۴۴هزار پرونده وارد دادسرا می‌شود که سال گذشته تعداد ۵۰۰پرونده کاهش ورودی داشتیم که از این لحاظ در استان تهران به عنوان شهرستان برتر انتخاب شدیم.

دادستان شهرستان ری با اشاره به موقعیت خاص این شهرستان گفت: وضعیت کودکان کار و خیابانی بسیار نامناسب بوده که به دلیل فضای معنوی ری این فضا برای برخی افراد مهیا شده است. 

نوفرستی با بیان اینکه ۸۰درصد کودکان کار در شهرری از اتباع خارجی هستند، اضافه کرد: ۱۱ دستگاه مختلف از جمله نیروی انتظامی، دادگستری، بهزیستی، شهرداری، آموزش و پرورش و صداوسیما متولی ساماندهی کودکان کار هستند که باید به صورت جدی به این موضوع ورود کنند. 

وی با اشاره به رهاسازی معتادان متجاهر در زمان شیوع کرونا بیان کرد: معتادانی که با اختیار خود اقدام به ترک می‌کنند با مراجعه به کمپ‌های ماده ۱۵ گواهی ترک دریافت می‌کنند اما سایر معتادان متجاهر را نیروی انتظامی به کمپ‌های ماده ۱۶ منتقل می‌کند که سه ماه در این محل‌ها نگهداری می شوند اما ۸۰درصد آن‌ها دوباره به سمت اعتیاد باز می‌گردند. 

دادستان شهرستان ری با اشاره به افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز در سطح شهرستان تصریح کرد: در سال ۹۸ در کل ۳۷ فقره اخطاریه برای ساخت و سازهای غیرمجاز صادر شد که این آمار در سال جاری از ابتدای سال تا کنون ۸۱ فقره بوده همچنین میزان تخریب در سال گذشته ۲۸۱ مورد و در سه ماهه اول امسال ۱۳۳ مورد شامل بیش از ۲۲ هکتار از اراضی کشاورزی بوده است. 

نوفرستی با اشاره به افزایش ۵۸درصدی کشفیات مواد مخدر تصریح کرد: پایگاه نهم فاتب در سال ۹۸ بیش از یک هزار و ۸۰۰ کیلو انواع مواد مخدر و روان گردان کشف کرده است که شامل ۲۳۰کیلو هروئین، ۱۳۰۰ کیلو تریاک، ۲۰۰ کیلو حشیش و ۲۵ کیلو شیشه بوده است. 

وی با اشاره به افزایش ۴۴درصدی دستگیری‌ها ادامه داد: در همین زمینه ۴۳قاچاقچی، ۱۰۵ حمل کننده، ۱۲۴۱ توزیع کننده، ۲نفر نگهدارنده و بیش از ۴۵۰۰ معتاد دستگیر شده که در مجموع تعداد دستگیری‌ها بیش از ۶هزار نفر بوده است. 

دادستان شهرستان ری گفت: در سال جاری ۳کیلو هروئین، ۵۱۹کیلو تریاک، ۲۶۶کیلو حشیش و ۳ونیم کیلو شیشه که در مجموع ۸۶۶ کیلو مواد مخدر و روانگردان کشف و هزار و ۵۶۲ نفر در این زمینه دستگیر شده است‌. 

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/پ/س

منبع: فارس

کلیدواژه: مواد مخدر تریاک ری کشف دادستان شهرستان ری مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر بردسکن حین کنترل خودرو‌های عبوری محور بردسکن- سبزوار به یک دستگاه سواری سمند به سرنشینی سه مرد جوان که عازم استان‌های شمالی کشور بود مشکوک و برای بررسی بیشتر خودرو را به مقر انتظامی هدایت کردند.

سرهنگ محمود مختاری افزود: ماموران انتظامی در بررسی‌های به عمل آمده از وضعیت ۳ متهم جوان، از معده این متهمان یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک کشف کردند 

وی با اشاره به اینکه متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند از شهروندان خواست: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک، مراتب را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • کشف مواد مخدر صنعتی در گمرک دوغارون تایباد
  • بیش از ۱۳ کیلو مواد مخدر در رشت کشف شد
  • کشف بیش از ۱۰۰ کیلو تریاک جاسازی شده در بار خیار
  • ثبت نام کشاورزان در سامانه پهنه بندی، شرط خرید گندم
  • کشف حدود۶۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در گمرکات خراسان رضوی
  • کشف ۱۰۰ کیلو تریاک و دستگیری دو قاچاقچی در نایین
  • بزرگ‌ترین محموله شیشه کشور چطور در تهران کشف شد؟
  • بلع یک کیلو و ۶۹۰ گرم تریاک توسط سه سوداگر مرگ در بردسکن
  • کشف بیش از یک کیلو گرم مواد مخدر بلعی از سه قاچاقچی در بردسکن
  • چهره شهر تهران از اعتیاد و توزیع مواد مخدر پاک شده است