Web Analytics Made Easy - Statcounter

جمشید بنی فری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به افزایش عرضه گوجه فرنگی در خوزستان ناشی از افزایش سطح زیرکشت این محصول پرمصرف در ماه‌های اخیر اظهار داشت:در مدت ۱۰ روز از اجرای طرح خرید حمایتی گوجه فرنگی ، حدود ۲ هزار و ۲۰۰تن از این محصول به قیمت تضمینی هرکیلوگرم ۱۰هزار ریال خریداری و به کارخانه آذین شوشتر(مجید) ارسال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه خرید حمایتی گوجه فرنگی بدون محدودیت همچنان ادامه دارد افزود: این طرح در کمک به تنظیم بازار موثر بوده است.
بر اساس اعلام سازمان جهادکشاورزی خوزستان امسال حدود ۱۰هزار هکتار از اراضی شوشتر، دزفول، رامهرمز، شوش و گتوند زیرکشت این محصول رفته و برآورد شده حدود ۷۰هزار تن گوجه فرنگی مرغوب برداشت شود.
بنی فری اظهار داشت:یکی ازدلایل عمده خرید گوجه توسط تعاون روستایی از کشاورزان ، کمبود تقاضا در بازار بود از این روی تعاون روستایی طبق رسالت خود که حمایت از کشاورزان است به خرید گوجه فرنگی به صورت حمایتی پرداخت تا کشاورزان بیش از این ضرر نکنند.
در یک ماه اخیر بسیاری از کشاورزان گوجه کار خوزستانی به علت کاهش شدید قیمت گوجه فرنگی، حتی تمایلی به برداشت محصول خود نداشتند.
با این حال قیمت نهایی این محصول پرمصرف در بازارخرده فروشی اهواز به علت دخالت دلالان و دست به دست گشتن این محصول ، کمتر از ۳۰هزار ریال نبود.
پارسال نیز با افزایش تولید بی سابقه برنج در خوزستان تعاون روستایی خوزستان موظف شد شلتوک تولیدی استان به با قیمت توافقی - حمایتی خریداری کند و در این میان شبکه‌های تعاون روستایی با دستور نماینده عالی دولت تدبیر و امید در خوزستان ، حدود ۸۶هزار تن شلتوک از شالی‌کاران خریداری کردند تا از سقوط قیمت این محصول در بازار جلوگیری کنند.
در سال‌های اخیر افت و خیز محصولات کشاورزی بخصوص صیفی ها و جالیزی خوزستان به یک تراژدی تلخ تبدیل شده است به گونه ای که بسیاری از کشاورزان به علت افت قیمت محصول خود متحمل ضررو  زیان زیادی شدند.
استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۲میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش ۲۹۰هزار میلیارد ریال ، در جایگاه نخست کشوری قرار دارد.
هم اکنون کمبود کارخانه‌های فراوری ، بسته‌بندی و تبدیلی (واحدهای پایین دستی بخش کشاورزی ) و فقدان زنجیره تولید تا مصرف ، مهمترین چالش بخش کشاورزی استان است

نمونه بارز این نقیصه و چالش ، ارسال بیش از 80درصد تولید چغندرقندپاییزی خوزستان به هفت کارخانه قند خارج از استان است که این مساله هزینه های زیادی را بر کشاورزان چغندرکار خوزستانی تحمیل می کند.

برچسب‌ها گوجه فرنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گوجه فرنگی گوجه فرنگی تعاون روستایی گوجه فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۴۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران،  بابک مومنی در حاشیه بازدید از مزارع توت فرنگی شهرستان سیمرغ با بیان اینکه استان مازندران یکی از قطب‌های اصلی تولید انواع محصولات کشاورزی است، گفت: مازندران دارای یک هزار و ۷۰۰ هکتار سطح زیرکشت و ۱۷ هزار تن تولید انواع ارقام توت فرنگی است.

وی با اشاره به اینکه مازندران رتبه دوم کشور را در سطح زیر کشت و تولید توت فرنگی دارد، افزود: کشاورزان و باغداران در سال‌های اخیر علاوه بر عرضه این محصول در فصل بهار، کشت خارج فصل آن را در دستور کار دارند.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: سیاست‌های حمایتی بخش کشاورزی مازندران در رویکرد دولت مردمی سیزدهم، نگاه حمایتی به محصولاتی است که ارزش اقتصادی بالایی دارند و کشاورزی را در سبد اقتصاد دانش بنیان حفظ می‌کنند و ارتقاء می‌دهند.

مومنی اظهار کرد: برنامه ریزی داریم بتوانیم توسعه کشت گلخانه‌ای توت فرنگی را در استان داشته باشیم و در این راستا سیاست‌های حمایتی و اعطای تسهیلات سرمایه در گردش از سوی استانداری مازندران و سازمان جهاد کشاورزی استان در دستورکار قرار گرفت.

او گفت: توسعه مکانیزاسیون و سیستم‌های نوین آبیاری و اصلاح سیستم‌های سنتی کشت در ارتقاء عملکرد محصول توت فرنگی موثر خواهد بود و حمایت جدی خواهد شد.

مومنی اضافه کرد: در بازار عرضه محصول توت فرنگی درصدد تدوین راهبرد‌هایی هستیم که بتوانیم صادرات این محصول را دنبال کنیم و به بازار کشور‌های منطقه اوراسیا و cis محصولات کشاورزی استان را عرضه کنیم.

دیگر خبرها

  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • گندم‌کاران مبارزه با آفت سن گندم را انجام دهند
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • پیاز ارزان می شود | اعلام زمان عرضه گسترده نوبرانه ها در بازار | جدیدترین قیمت ملون، طالبی، توت‌ فرنگی، سیب و موز را ببینید
  • ویسی به یاد ۹ بازیکن خوزستانی در تیم ملی
  • خرید تضمینی بیش از ۳۰۸ هزار تن گندم از کشاورزان خوزستانی
  • ۱۷ هزار تن توت فرنگی در مازندران تولید می‌شود
  • آفت واردات بر بار برنج مازندران
  • گندم‌کاران استان اردبیل در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند
  • گندم‌کاران در سامانه پهنه‌بندی جهادکشاورزی ثبت‌نام کنند