Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری روز شنبه در مراسم راه اندازی مرکز نوآوری رسانه های تصویری و صوتی در ایستگاه نوآوری شریف افزود: دانشگاه ها اگر می خواهند اثرگذار باشند باید منابع مالی خود را از فروش دستاوردهای شرکت های دانش بنیان و دانش فنی خودکسب کنند ، دانشگاه‌ها باید تکیه منابع مالی خود را بر فروش محصولات دانش‌بنیان و ارتباط با صنعت قرار دهند، دانشگاه‌های بزرگ دنیا تنها ۱۵ تا ۱۶ درصد از منابع خود را از طریق شهریه‌ها دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بزرگ‌ترین دستاورد این معاونت در هفت سال گذشته ، ایجاد وحدت در شکل‌گیری فرهنگ دانش بنیان در کشور دانست.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری افزود: امروز همه دستگاه ها ازجمله مجلس، دانشگاه، دولت ، شهرداری در حوزه فناوری و نوآری یک حرف را می زنیم و آن دانش بنیان بودن است، روزهای نخست اینطور نبود، تا این فرهنگ در کشور ایجاد شود بسیار زمان برد اما این کار انجام شد.

ستاری تصریح کرد: در حال حاضر همه می‌خواهند اقتصاد دانش‌بنیان در کشور شکل بگیرد؛ این همدلی و وحدت  از هر قانونی بالاتر است، اگر قانونی بنویسیم  اما فرهنگ آن در کشور نباشد، آن قانون  کارایی ندارد.

وی ادامه داد: یک اکوسیستم نوآوری در اطراف دانشگاه شریف در حال شکل گیری است و بسیاری از دانشگاه ها از قبیل امیرکبیر، تربیت مدرس، تهران و در استان ها دانشگاه بوشهر این  مدل را پیاده سازی کردند، در این مدل دانشگاه‌ها نباید اعتبارات خود را، تنها از دولت طلب کنند، چرا که منابع دولت کافی نیست و دانشگاه‌ها برای اثرگذاری بیشتر باید علاوه بر همکاری با بخش خصوصی نیازهای خود را از طریق فروش محصولات فناورانه و همکاری با بخش صنعت تامین کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری با بیان این که بارها گفته شد دانشگاهی که نتواند کوچه پشتی خود را اصلاح کند، چگونه می‌تواند صنعت و کشور را اصلاح کند، افزود: دانشگاه نسل سوم وچهارم، دانشگاهی است که باید قادر باشند تحولات زیادی را در اطراف خود ایجاد کنند، باید در صنعت وجامعه تاثیر گذار باشد.

ستاری به ایجاد پارک‌ها و مراکز نوآوری در کشور اشاره کرد و گفت: پارک دانشگاه شریف از جمله نوپاترین پارک‌های کشور است؛ در عین حال که سه سال است مجوز فعالیت دارد ۵۰۰ شرکت در آن مستقر است و ۲۵۰ هکتار طرح توسعه‌ای دارد.

وی یادآور شد: ایده های جدید است که می تواند جامعه را متحول کند.

مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و عبدالعلی علی عسگری رییس سازمان صدا و سیما در مرکز نوآوری شریف گشایش یافت.

این مرکز گامی دیگر از سوی مرکز نوآوری سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر (ساترا) برای ایجاد تنظیم گری موثر در فضای مجازی کشور است.
مرکز نوآوری رسانه‌های صوت و تصویر با استقرار استارتاپ ها و شتاب دهنده ها تلاش دارد ارتباط دو سویه با دانش بنیان ها برقرار کند و ظرفیت‌های بالقوه مراکز علمی برای حضور فعال در صنعت رسانه های صوت و تصویر فراگیر را بالفعل کند، در حال حاضر ۶ استارت و یک شتاب دهنده و آزمایشگاه نوآوری رسانه در این مرکز مستقر و فعال هستند. 
مرکز فناوری های مالکیت فکری یکی دیگر از زیرساخت های مرکز نوآوری صوت و تصویر است، حقوق مالکیت فکری، حلقه مفقوده شکل گیری یک زنجیره قدرتمند در تولید محتوای داخلی است با توجه به سرعت تحولات حوزه فناوری اطلاعات، مواجهه با این فناوری نیز باید با این فناوری صورت گیرد.
این مرکز با هدف حفظ حقوق مالکیت فکری بنیان گذاری شده که ابعاد آن ثبت محتوا و قابلیت استناد زمانی یا فناوری بلاکچین، تشخیص محتوای دارای حقوق مالکیت فکری با استفاده از هوش مصنوعی و تشخیص اصالت اثر با تاکید توسعه تبلیغات است.

برچسب‌ها سورنا ستاری ناحیه نوآوری دانشگاه شریف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری ناحیه نوآوری دانشگاه شریف سورنا ستاری ناحیه نوآوری دانشگاه شریف نوآوری رسانه مرکز نوآوری مالکیت فکری صوت و تصویر دانش بنیان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا،‌ برنامه «راهیان پیشرفت»، توسط خانه نوآوری و فناوری ایران با هدف ترویج دستاوردها و توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان و آگاهی جامعه استعدادهای برتر و نخبگان، برگزار می‎شود.

این فصل از رویداد راهیان پیشرفت با حضور جمعی از مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیئت امنایی با بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران (IHIT) زمینه را برای اطلاع‌رسانی و آشناسازی جامعه مخاطب با دستاوردهای فناورانه و دانش‌بنیان فراهم می‌کند.

گام اول این برنامه با نقش آفرینی اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها برای آشنایی دستاوردها و پیشرفت‌های فناورانه و نوآورانه شرکت‌های دانش‌بنیان از زمستان 1402 و در قالب برگزاری هفت برنامه بازدید از کنسرسیوم دیالیز ایران، نخستین شتاب‌دهنده زیست‌فناوری کشور، بزرگترین پارک فناوری غرب آسیا، شرکت دانش‌بنیان فعال در حوزه تبلیغات و برندینگ، منطقه ویژه اقتصادی و فرودگاه پیام و یک شرکت دانش‌بنیان تولیدکننده تجهیزات پزشکی برگزار شد.

در خانه نوآوری و فناوری ایران با حمایت معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، دستاوردهای دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف مانند مواد پیشرفته، صنایع خلاق، زیست‌فناوری و سایر محصولات و خدماتی که از ظرفیت صادراتی برخوردار هستند به نمایش درآمده است.

این رویداد، مسیر ارتباط و تعامل هرچه بهتر اقشار دانش آموز و دانشگاهی را با  توانمندی‌های فناورانه و نوآورانه کشور و نیز دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان هموار کرده و در ترسیم افق پیش روی نقش آفرینان اقتصاد کشور گام برمی‌دارد.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، در جریان این بازدید، مدیران عامل و موسسان مدارس مجتمعی غیردولتی و مدیران مدارس هیات امنایی حاضر ضمن بازدید از غرفه‌های حاضر در نمایشگاه، با توانمندی‌ها و دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان آشنا شدند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • برنامه «راهیان پیشرفت» با هدف ترویج دستاوردهای دانش‌بنیان‌های کشور برگزار می‌شود
  • نقش آفرینی مراکز نوآوری در حفظ و ترویج قانون جهش تولید دانش‌بنیان
  • نقش‌آفرینی مراکز نوآوری در حفظ قانون جهش دانش‌بنیان
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • گردهمایی مدیران مراکز نوآوری در کارخانه نوآوری امیدینو