Web Analytics Made Easy - Statcounter

اگر چه آب آشامیدنی بهترین راه برای هیدراته کردن است، شما می‌توانید بدن خود را با خوردن غذا‌های خاص هیدراته کنید.

ماست: یک بسته ماست ساده حاوی ۸۵ تا ۸۸ درصد آب است. بعلاوه این که مصرف آن نیاز به کلسیم و برخی از ویتامین‌های گروه ب مانند ویتامین ب ۱۲ و ریبوفلاوین را برطرف می‌کند. برای خرید ماست، مطمئن باشید که نوع پروبیوتیک آن را برای حفظ سلامت گوارش و تقویت سیستم ایمنی بدن انتخاب می‌کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالاد سبز: دو فنجان سالاد حاوی سبزیجات سبز، حاوی ۱۵ کالری و ۹۰ درصد آب است. این سبزیجات غنی از مواد مغذی مانند فولات، ویتامین ث، فیبر و آنتی اکسیدان‌ها هستند و به حفظ سلامت چشم و پوست نیز کمک می‌کنند.

توت فرنگی: غنی از ویتامین ث، فولات و ویتامین ب برای رشد سالم سلول‌های جدید است. توت فرنگی ۹۱ درصد آب، زغال اخته ۸۵ درصد آب و تمشک نیز ۸۵ درصد آب در هر فنجان دارد.

هندوانه: تقریبا ۹۲ درصد از یک هندوانه را آب تشکیل می‌دهد. هندوانه منبع خوبی از ویتامین ث است و لیکوپن و آنتی اکسیدان موجود در آن به محافظت در برابر سرطان و بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

اسفناج: اسفناج غنی از فیبر است. همچنین ۹۲ درصد آب دارد. اسفناج شامل آنتی اکسیدان بوده و مصرف یک فنجان از آن در روز، ۱۵ درصد از میزان نیاز به ویتامین‌ای را برطرف می‌کند.

گوجه فرنگی: در هر زمان از سال وجود دارد. یک کاسه گوجه فرنگی را می‌توانید همراه با پنیر، و ریجان به عنوان میان وعده مصرف کنید. گوجه فرنگی ۹۴ درصد آب دارد و بهترین انتخاب برای رفع تشنگی در طول روز است.

خیار: ۹۵ درصد از یک فنجان خیار خرد شده را آب تشکیل می‌دهد. خیار حاوی فیبر و برخی از ویتامین‌ها از جمله ویتامین ث است و مصرف یک فنجان از آن، ۶ درصد از میزان نیاز به این ویتامین را در روز برطرف می‌کند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کم آبی بدن آب آشامیدنی هیدراته سبک زندگی پارسی خبر کاهش وزن ویتامین ث درصد آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۳۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود

به گزارش خبرآنلاین ،مصرف مکمل اینولین، مکمل ویتامین D و نوشیدن شیر کم چرب هر کدام به‌طور مکرر با کاهش وزن مرتبط هستند.

ایسنا در خبری نوشت:نتایج تحقیق نشان داده است که اینولین، فیبر طبیعی موجود به‌عنوان مکمل، می‌تواند کاهش وزن را چهار برابر کند. اینولین فیبری است که به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله تره فرنگی، گندم، پیاز، موز و مارچوبه یافت می‌شود.

تاکنون نتایج تحقیقات به‌طور مکرر نشان دادند که مصرف مکمل ویتامین D با کاهش وزن مرتبط است. افرادی که ویتامین D مصرف می‌کنند بدون رژیم غذایی یا تغییر سبک زندگی وزن خود را کاهش می‌دهند.

همچنین با افزودن رژیم غذایی و ورزش به سبک زندگی خود می‌توانید به افزایش بیشتر کاهش وزن کمک کنید.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن روزانه سه فنجان شیر کم چرب نیز می‌تواند کاهش وزن را دو برابر کند.

زنان چاق و دارای اضافه وزن در این مطالعه زمانی که هر روز یک و نیم پیمانه شیر کم‌چرب می‌نوشیدند، در مدت هشت هفته ۱۰ پوند وزن کم کردند.

پروفسور گری فراست، یکی از محققان این تحقیق در مورد اینولین و کاهش وزن گفت: این نتایج از این جهت دلگرم‌کننده هستند که نشان می‌دهند این مکمل غذایی بالقوه، زمانی که با ورزش ترکیب شود، می‌تواند به افراد کمک کند تا ذخایر چربی خود را سریع‌تر بسوزانند، اشتها را کاهش دهند و در درازمدت به رسیدن به وزن سالم کمک کنند.

علاوه بر این، اینولین به‌طور طبیعی در بسیاری از غذاها از جمله گندم، تره فرنگی، موز و مارچوبه یافت می‌شود. فیبر به بدن کمک می‌کند تا سریعتر چربی بسوزاند و هوس خوردن غذاهای پرکالری را کاهش می‌دهد.

محققان در مورد ارتباط بین کاهش وزن و شیر کم چرب اظهار کردند: نتایج ما نشان داد که مصرف شیر کم‌چرب تاثیر مفید رژیم غذایی با محدودیت انرژی را بر چاقی مرکزی و عمومی افزایش می‌دهد بنابراین می‌توان رژیم غذایی غنی از کلسیم لبنی را در افراد چاق امتحان کرد.

محققان در مورد ویتامین توضیح دادند که یافته‌های این تحقیق کارآزمایی بالینی دوسوکور در زنان چاق و دارای اضافه وزن ۲۰ تا ۴۰ ساله نشان داد، مکمل ویتامین D با دوز ۵۰هزار IU/w به مدت ۶ هفته به‌طور قابل توجهی میانگین شاخص توده بدنی (BMI) و وزن را کاهش داد، از طرفی سطح ویتامین D این افراد را در مقایسه با گروه کنترل به‌طور قابل توجهی افزایش داد.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897003

دیگر خبرها

  • مصرف این ویتامین سبب کاهش وزن می‌شود
  • خواص زیره: ۹ خاصیت علمی اثبات شده
  • دم‌کرده این گیاه مثل یک خواب‌آور قوی عمل می‌کند
  • عوارض مصرف بیش از اندازه میوه
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • این موجودات دوست داشتنی را بخورید!
  • از سیر تا پیاز درباره قهوه
  • غذا‌های مناسب برای پرکاری تیروئید
  • کدام خوردنی‌ها حاوی مواد شیمیایی ماندگارند؟