Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا تکلو  شنبه ۷ تیر اظهار کرد: اسناد باارزشی از اواخر دوره قاجار، پهلوی اول و دوم و سال‌های نخست انقلاب در بایگانی راکد شهرداری وجود دارد و علاوه بر آن پرونده‌ها و مکاتبات اداری قابل‌توجهی نیز در بایگانی‌ها جمع‌آوری‌شده که لازم است با حضور کارشناسان مرکز اسناد همدان ارزشیابی و تعیین تکلیف شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور اضافه کرد: این اسناد پس از انتقال به مرکز اسناد، میکروب‌زدایی و مرمت‌شده و پس از طبقه‌بندی و فهرست‌نویسی از طریق سایت کتابخانه ملی ایران در اختیار محققان و تاریخ‌پژوهان ایران و جهان قرار می‌گیرد.

تکلو گفت: در پی توافق سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و استقبال شورای اسلامی و شهرداری همدان از اجرای آن در همدان، بررسی کارشناسی و تعیین تکلیف اوراق راکد شهرداری همدان با همکاری مرکز اسناد غرب کشور در دستور کار قرارگرفته است.

رئیس اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور از اقدام ارزنده شورای اسلامی و شهرداری در راستای حفاظت از میراث مکتوب و اسناد هویت مردم همدان قدردانی کرد و افزود: رفتار فرهنگی و دغدغه مندانه این نهاد می‌تواند الگویی برای سایر نهادهای دولتی و خصوصی برای حفاظت از میراث مکتوب استان باشد که بخشی از هویت ملی کشور محسوب می‌شود.

وی از همکاری اسناد و کتابخانه ملی منطقه غرب کشور با شهرداری همدان در توسعه محتوایی موزه مردم‌شناسی همدان خبر داد و گفت: شهرداری همدان تصمیم به راه‌اندازی موزه و مرکز مطالعات مردم‌شناسی شهر همدان گرفته و زیرساخت لازم آماده‌شده که از منابع عظیم آرشیو ملی ایران برای غنی‌تر شدن این موزه استفاده می‌شود.

کد خبر 525997 برچسب‌ها استان همدان تاریخ - اسناد شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان همدان تاریخ اسناد شورای شهر اسناد و کتابخانه ملی شهرداری همدان غرب کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، در این نمایشگاه انواع ماشین آلات چاپ و نوآوری‌های این حوزه در این نمایشگاه ارائه می‌شود و علاقه‌مندان برای نام نویسی و کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی toranjgroup.com مراجعه کنند.

در خبر دیگر این بسته، آغاز عملیات اجرایی آماده‌سازی نمایشگاه کتاب تهران اعلام شد که نقشه اولیه جانمایی بخش‌های مختلف از جمله ناشران داخلی و خارجی و نیز فعالیت‌های فرهنگی در اختیار برگزارکنندگان قرار گرفته است و به زودی عملیات انتقال تجهیزات برای چیدمان نمایشگاه به مصلی آغاز می‌شود.

سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ۱۹ تا ۲۹ اردیبهشت امسال در مصلی امام خمینی برگزار می‌شود.

همچنین مجنتبی اخلاقی مدیر انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس از انتشار بیش از صد عنوان کتاب در این مرکز اسناد و در یک سال گذشته خبر داد. کتاب‌هایی تحقیقی و پژوهشی که براساس اسناد واقعی این مرکز منتشر شده است.

این هفته فراخوان سی و یکمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی هم اعلام شد که دانشجویان تا ۱۵ اردیبهشت فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی www.isba.ir ارسال کنند و از آخرین اطلاعات شرکت در جشنواره مطلع شوند.

در بخش پرفروش‌های ورزشی این هفته، کتاب «من زلاتان هستم» برای دوازدهمین بار وارد بازار نشر شده است که این کتاب خودنوشت «زلاتان ابراهیموویچ» بهترین بازیکن تاریخ فوتبال سوئد و باشگاه‌های پاریسن ژرمن، منچستر یونایتد و آث میلان است.

کتاب «ظهور یک برنده» درباره زندگی شخصی و حرفه‌ای «کریستیانو رونالدو» برنده توپ طلا و یکی از اسطوره‌های دنیای فوتبال که به چاپ دهم رسیده است، معرفی شد. این کتاب نوشته «مایکل پارت» و ترجمه ماشاله صفری در نشر گلگشت است.

انسیه بحری گزاری می‌دهد:

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • انتشار صد عنوان کتاب در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس
  • تازه‌ترین اخبار کتاب معرفی شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد و نیمه فعال پرورش ماهی همدان به تولید
  • ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی در همدان وارد چرخه تولید شد
  • بازگشت ۲۰ واحد راکد پرورش ماهی به چرخه تولید
  • توصیه‌های امیرعبداللهیان برای پیگیری اسناد و تفاهمات بین ایران و ترکیه
  • بازگشایی کارخانه ریسباف همزمان با هفته فرهنگی اصفهان
  • ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • 94 هزار نسخه نشریه ادواری طی یک سال جذب آرشیو مطبوعات رضوی شد
  • جذب ۹۴ هزار نسخه نشریه ادواری در آرشیو مطبوعات رضوی