Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - اخبار متعددی در حوزه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و شهری از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی به چشم می‌خورد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، از گوشه و کنار استان خراسان جنوبی اخبار متعددی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و شهری به چشم می‌خورد که بخشی از آنها به شرح زیر است:

فعالیت دستفروشان در بیرجند ممنوع شد

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند گفت: فعالیت دستفروشان در هر نقطه‌ای از شهر به لحاظ پیشگیری از شیوع ویروس کرونا ممنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد لطایفی افزود: استقرار سبزی‌فروشان در چهارراه‌ها تخلف است و درصدد هستیم با ایجاد کانکس‌هایی در نقاط مختلف این افراد را هم ساماندهی کنیم.

وی گفت: بساط کردن در بازار اصلی شهر و حاشیه خیابان جمهوری نیز ممنوع است که اداره رفع تخلفات شهرداری بر این موضوع نظارت می‌کند.

تهیه پروتکل بهداشتی برای فعالیت دستفروشان در بازارچه‌های محلی/ جانمایی 4 بازارچه در منطقه 17برنامه برای احداث دیوارهای شیشه‌ای در 35 ایستگاه مترو تهران/ ارتباط برخی از دستفروشان مترو با فروشگاه‌های خاصراه‌ حل شهردار تهران برای فعالیت دستفروشان در پایتخت

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری بیرجند به اجرای طرح ساماندهی دستفروشان در شهر بیرجند اشاره و عنوان کرد: از دی ماه سال گذشته دستفروشان سه راه اسدی به روز بازار بلوار مسافر منتقل شدند که همچنان به صورت رایگان از خدمات این مکان برای عرضه محصولات خود استفاده می‌کنند.

وی از راه‌اندازی 2 روز بازار جدید تا شهریور ماه خبر داد و افزود: این روزبازارها در خیابان اجتهاد مهرشهر و خیابان انقلاب پیش بینی شده و در مرحله جانمایی سازه‌ها است.

پرداخت 6 میلیارد تومان تسهیلات به عشایر استان

مدیرکل امور عشایر خراسان جنوبی اظهار داشت: این مقدار تسهیلات به 147 نفر از عشایر استان برای پروار بندی 13 هزار رأس دام پرداخت شد.

عصمتی‌پور افزود: این تسهیلات با کارمزد 10 درصد و بازپرداخت یک ساله در راستای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز برای افزایش تولید گوشت به عشایر پرداخت می‌شود.

صادرات 2 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از آغاز امسال تاکنون 8 هزار و 343 تن محصولات کشاورزی شامل تخم‌مرغ، گوجه فرنگی، جوجه یک روزه، خرما، خوراک آماده طیور و مرغ منجمد گوشتی از استان صادر شد.

غلامرضا قوسی افزود: بیشترین صادرات به محصول گوجه فرنگی با 7 هزار تن، تخم مرغ خوراکی با 568 تن و خوراک آماده طیور با اختصاص دارد.

وی ارزش محصولات صادر شده را 358 میلیارد و 260 میلیون و 480 هزار و 411 ریال اعلام کرد و گفت: این محصولات به کشور‌های عراق و افغانستان صادر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی همچنین به تولید گیاهان دارویی در خراسان‌جنوبی اشاره کرد و گفت: این استان در بحث پرورش و دارا بودن گیاهان دارویی جزو استان‌های برتر است.

قوسی از شناسایی 18 گونه مزیت‌دار گیاهان دارویی در استان خبر داد و افزود: به دلیل برداشت نامناسب گیاه دارویی آنغوزه این گیاه در حال انقراض است که به جهت جلوگیری از انقراض، یک تن بذر آنغوزه در سطح 300 هکتار و در 7 شهرستان استان کشت شده است.

وی بیان کرد: 30 درصد اعتبارات حوزه کشاورزی مربوط به بخش گیاهان دارویی است که امسال میزان تولیدات گیاهان دارویی در استان از دو به سه هزار تن افزایش یافته است.

انتهای پیام/ 252/ ع

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: فعالیت دستفروشان گیاهان دارویی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، منصور امیریان گفت: این همایش با هدف ارتقای شاخص سلامت، پیشگیری و کاهش مخاطرات و آلودگی‌های تهدید کننده سلامت، در زنجیره مواد غذایی با منشا گیاهی و لزوم و اهمیت تولید و عرضه محصولات تولیدی شناسه دار با حضور تولیدکنندگان محصولات کشاورزی و مسئولین شهرستانی و استانی در سالن اجتماعات فرهنگیان شهرستان مرودشت شد.

او افزود: با توجه به اهمیت موضوع سلامت و امنیت غذایی جامعه و اولویت موضوع در سازمان جهاد کشاورزی فارس، مقرر شد محصولاتی که شناسه محصول را دریافت کنند، اجازه صادرات به خارج از کشور و فروش در بازار داخلی را خواهند داشت.

 مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: محصولات باغی شامل کیوی، انگور، سیب، پسته، انار، خرما و مرکبات و محصولات مزرعه‌ای و گلخانه‌ای شامل خیار، گوجه، فلفل دلمه ای، بادمجان و کرفس برای صادرات به خارج از کشور و محصولات بازار داخلی شامل گوجه و خیار گلخانه‌ای و مزرعه ای، پیاز، سیب زمینی، پرتقال و سیب، ملزم به دریافت کد شناسه محصول هستند.

امیریان تصریح کرد: تولید کنندگان محصولات برای ثبت نام و دریافت کد شناسه محصول برای صادرات، قبل از کاشت و بازار داخلی یک ماه قبل از برداشت، به دفاتر نظام مهندسی کشاورزی و مراکز جهاد کشاورزی شهرستان مراجعه کنند.

دیگر خبرها

  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • صادرات محصولات کشاورزی مراغه به ۲۰ کشور جهان
  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • هدفگذاری صادرات ۶۵۸ میلیون دلاری از زنجان
  • تدابیر جمهوری اسلامی، مانع مهندسی‌های دشمن است