Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-25@08:32:09 GMT

هجوم آفت ملخ به مزارع و مراتع هوراند

تاریخ انتشار: ۷ تیر ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۸۴۳۴۵۲۹

هجوم آفت ملخ به مزارع و مراتع هوراند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان هوراند از هجوم ملخ‌ها به مزارع برخی از روستاهای این شهرستان خبر داد.

احد طایری روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تاکنون برای مبارزه با این آفت در ۱۰ روستای هوراند حدود ۳۰۰ لیتر سموم از جمله پلاتین و والاترین به روش‌های مختلف سمپاشی میکرونر، معمولی و طعمه پاشی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی، طغیان آفت ملخ را در ۶۰۰ هکتار اراضی زراعی و مرتعی روستاهای تابستانق، آقبراز، خویسرق، ارمک، آوالان، میدانلار، دهرود ذکر کرد و افزود: این مناطق دوبار توسط اکیپ سمپاشی سازمان جهادکشاورزی استان و شهرستان و کشاورزان به صورت سمپاشی میکرونر و طعمه باشی انجام شده است.

به گزارش ایسنا، مدیر جهاد کشاورزی هوراند گفت: برای مبارزه بیشتر با این آفت، سم در اختیار کشاورزان قرار گرفت تا اقدام به سمپاشی مزارع و مراتع کنند.

وی در پایان از روستائیان و کشاورزان خواست در صورت تمایل برای دریافت سم و سبوس با کارشناسان جهاد کشاورزی با شماره تماس ۴۴۲۶۲۰۰۳ داخلی ۱۰۵ تماس حاصل کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هجوم ملخ ها مزارع کشاورزی سمپاشي مزارع کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: برداشت گندم و جو از مزارع دشت دژگاه بخش دهرم آغاز شده است و تا اوایل خرداد  در بخش مرکزی ادامه دارد.
سید حسن موسوی افزود: در سال زراعی جاری در شهرستان فراشبند ، ۱۰ هزار و ۳۱۰ هکتار گندم دیم، پنج هزار هکتار گندم آبی، ۱۵۰ هکتار جو آبی و هزار هکتار جو دیم کشت شده است.
به گفته وی، پیش‌بینی می‌شود ۲۰ هزار تن گندم و ۴۰۰ تن جو از مزارع این شهرستان برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان فراشبند گفت: در حال حاضر با توجه به اقدامات و پیگیری‌های انجام شده سه مرکز خرید فعال در این شهرستان آماده خرید گندم از کشاورزان منطقه است.

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت چغندرقند از مزارع دزفول
  • برداشت چغندر قند در دزفول
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • هشدار به کشاورزان، برای مبارزه با آفات علیه سن گندم
  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • آغاز برداشت غلات از مزارع فراشبند
  • فعالیت ۴۰دستگاه انواع پهپاد در عرصه‌های کشاورزی استان قزوین
  • طلایی شدن مزارع کلزا در شهرستان میاندوآب 
  • استفاده از پهپاد برای سمپاشی در قم ۵۰ درصد افزایش یافت