Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سفارت چین در آمریکا با انتشار بیانیه‌ای پس از تصویب تحریم مقام‎های پکن در سنای آمریکا از واشنگتن خواست اقدام‌های اشتباه خود را فورا اصلاح کند. تاریخ انتشار: 16:46 - 07 تير 1399 - کد خبر: ۶۳۲۶۳۹ خبرگزاری میزان – سخنگوی سفارت چین در «واشنگتن» روز شنبه، ۷ تیر، ضمن انتقاد از اقدام آمریکا در وضع و اعمال محدودیت‌هایی برای ورود برخی از مقام‌های چینی به این کشور، به بهانه تحولات «هنگ کنگ»، از واشنگتن خواست فورا اشتباهاتش را اصلاح کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی سفارت چین در آمریکا از واشنگتن خواست تا هرچه زودتر محدودیت‌های تازه اعمال شده بر صدور ویزای برخی از مقام‌های چینی به بهانه تحولات هنگ کنگ را لغو کند.
بیانیه سفارت چین در آمریکا می‎گوید «ما از طرف آمریکایی می‌خواهیم تا اشتباهات خود را فورا اصلاح کند، تصمیمات خود را پس بگیرد و از مداخله در امور داخلی چین خودداری کند؛ ما همچنان به اقدامات جدی خود در حمایت از حاکمیت، امنیت و منافع ملی ادامه می‌دهیم.»  بیشتر بخوانید:  مداخله جویی واشنگتن در روابط هند و چین ادعای جدید پمپئو در مورد چین در این بیانیه تاکید شد «امور هنگ کنگ، امور داخلی چین است و بنابراین هیچ طرف خارجی حق مداخله در آن را ندارد.»
«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا روز گذشته از وضع و اعمال محدودیت‌هایی در صدور ویزای برخی از مقام‌های حزب حاکم چین به دلیل تحولات هنگ کنگ خبر داده بود.
از سوی دیگر، مجلس سنای آمریکا پنجشنبه گذشته، طرح تحریم چین به بهانه نقض استقلال هنگ کنگ را که براساس آن، تحریم افراد و بانک‌هایی که به چین در اجرای قانون جدید امنیت ملی این کشور کمک کنند، قانونی شود، تصویب کرد.
دلیل اعمال تحریم‌های جدید علیه چین توسط آمریکا، قانون مصوب ماه گذشته پارلمان چین است که براساس آن به کمیته دائمی حزب حاکم این کشور مسئولیت تدوین قانون امنیت ملی در مورد ممنوعیت جدایی طلبی و فعالیت‌های خرابکارانه داده شد.
انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا چین شی جین پینگ سفارت چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در بیانیه‌ای که ساعاتی پس از اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در وبسایت دولت آمریکا منتشر کرده، نوشت: «کمتر از یک هفته پیش، ایران یکی از بزرگترین حملات موشکی و پهپادی را که جهان تاکنون دیده است علیه اسرائیل انجام داد. [اما] آمریکا به همراه متحدان و شرکای خود از اسرائیل دفاع کرد». 

به گزارش وبسایت دولت آمریکا، در ادامه این بیانیه نوشته شده است که تحریم‌های جدید به همین دلیل علیه کشورمان وضع شده است.

بایدن در ادامه این بیانیه مدعی شد: «همانطور که صبح روز بعد از حمله با مقامات گروه هفت صحبت کردم، ما متعهد هستیم که به طور جمعی برای افزایش فشار اقتصادی بر ایران اقدام کنیم».

رئیس جمهور آمریکا در انتهای این بیانیه صراحتا اعلام کرد که به «امنیت اسرائیل متعهد است» و به اعمال تحریم‌های ضد ایرانی ادامه خواهد داد.

اظهارات ضد ایرانی رئیس جمهور آمریکا در حالی بیان می‌شود که وزارت خزانه‌داری این کشور ساعاتی پیش ۱۶ فرد و ۲ نهاد در ایران را هدف تحریم‌های جدید خود قرار داد. تحریم‌های جدید پس از آن اعمال می‌شود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نیمه شب ۲۵ فروردین در راستای اصل دفاع مشروع، با مجموعه‌ای از پهپاد‌ها و موشک‌ها اراضی اشغالی را هدف قرار داد. 

تحلیلگران بسیاری این اقدام را که در واکنش به حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری کشورمان در دمشق انجام شده، ستوده‌اند و آن را «تغییردهنده بازی» در منطقه خوانده‌اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید علیه نفت ایران در بسته کمک‌های مالی آمریکا به اسرائیل و اوکراین
  • کیهان: تحریم‌های جدید علیه ایران «فیک» است!
  • ایران یکی از بزرگ‌ترین حملاتی را که جهان به چشم دیده، علیه اسرائیل انجام داد
  • بیانیه بایدن درباره تحریم‌های جدید ضدایرانی از طرف آمریکا
  • بایدن: تحریم‌ها و کنترل‌های صادراتی جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • مشاور امنیت ملی آمریکا: تحریم‌های جدیدی علیه ایران اعمال می‌کنیم
  • بازی با گزینه «تحریم نفتی»/ آمریکا در تقابل با ایران روی چه گزینه‌هایی مانور می‌دهد؟
  • واشنگتن تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه برنامه موشکی و پهپادی ایران
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران اعمال می‌کند