Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدزاده از تشدید برخورد با تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل انزلی خبر داد و گفت: از تصرف سودجویان در حریم ساحل جلوگیری می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «سیدرحمان سیدزاده» امروز(شنبه، ۷ تیر) در جمع خبرنگاران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که مصلحت و محافظه کاری را قتلگاه انقلاب دانستند، اظهار داشت: اقدامات ریاست قوه قضائیه نشان داد که فصل شعار دادن به پایان رسیده است، اکنون مردم باید خدمات دادگستری را حس کنند، در برخورد با فساد مصلحت جایی ندارد زیرا این مردم هستند که آسیب می بینند و اعتمادشان به قوه قضائیه و نظام کم می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دادستان بندر انزلی در ادامه با بیان اینکه احیاء تالاب بین المللی انزلی به کاری جهادی نیاز دارد افزود: در حال حاضر برای جلوگیری از تصرف تالاب انزلی اقدامات خوبی صورت گرفته و ۹۴۱ هکتار از تالاب انزلی در قالب طرح های هادی اجرا شده است.


وی با اشاره به اینکه برخی شهروندان به دلیل مشکلات معیشتی در حریم تالاب به کشاورزی مشغولند، تصریح کرد: وضعیت معیشتی مردم از دغدغه‌های دادگستری است اما زمانیکه قانونی وضع می‌شود ملزم به رعایت آن هستیم.


سیدزاده سپس از آب منطقه‌ای و ادارات مربوطه خواست هرگونه واگذارای و یا اجاره حریم تالاب که مشمول کنفوانسیون بین المللی رامسر است با شرایط خاص و طبق ضوابط قانونی و با ضمانت اجرایی و مشارکت فعال شهروندان صورت گیرد.


وی استفاده از مردم برای نگهبانی از تالاب را راهگشا اعلام کرد و یادآور شد: متاسفانه گاهی شاهد آتش زدن نیزارها هستیم و یکی از راه‌های جلوگیری از تصرف سودجویان تهیه نقشه UTM است تا به این ترتیب بتوان با افراد متصرف و سودجو برخود قانونی کرد.


دادستان انزلی تاکید کرد: جهت جلوگیری از هرگونه تصرف و ساخت و ساز غیرمجاز در سواحل، بازدیدها در ایام تابستان با جدیت بیشتری دنبال می شود، به همین منظور نقشه ۴۷ کیلومتری ساحل تهیه و در اختیار دادستانی قرار گرفته است.


وی در پایان با بیان اینکه از تصرف سودجویان در حریم ساحل جلوگیری می شود خاطر نشان کرد: در حال حاضر هفته ای یک مورد سازه‌های غیرمجاز در حریم ساحل تخریب و علیه هر ساخت و سازی که مجوز قانونی نداشته باشد، اعلام جرم می‌شود.

پایان پیام/84

منبع: شبستان

کلیدواژه: حریم تالاب انزلی تصرف سواحل دادستان انزلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۴۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند

رئیس کل دادگستری مازندران با اشاره به لزوم ورود جدی قضایی به موضوع تغییر کاربری‌‌ها گفت: شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سوادکوه، عباس پوریانی رئیس کل دادگستری مازندران در حاشیه دیدار با مردم سوادکوه در محل دادگستری سوادکوه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز توفیق خدمت به مردم سوادکوه و انجام مطالبات مردمی را داشتیم.

وی با بیان اینکه سعی بر این است که‌ هر جایی نیاز به حضور باشد، بازدید میدانی داشته باشیم، گفت: مخصوصا اقدامات برخی افراد که منافات با حقوق عامه داشته باشد همچون تغییر کاربری‌ها، برداشت‌های غیر مجاز شن و ماسه که باید ورود کرد.

پوریانی تصریح کرد: این امورات متولی خاص خود را دارد، رودخانه حریم دارد و کسی نباید در حریم آن ساخت و ساز انجام دهد و متولی آب منطقه‌‌ای است که نباید اجازه ساخت و ساز در حریم رودخانه را دهد.

رئیس کل دادگستری مازندران با توجه به سیل سال 94 در سوادکوه که منجر به ایجاد خسارت چند میلیاردی و محکوم شدن شهرداری زیراب برای پرداخت بدهی شده بود، خاطرنشان کرد: بحث سیل چند سال گذشته یکی از مسائل مطرح امروز بود که همچنان این موضوع مطرح است و شهرداری محکوم شده بود و شاکیان به دنبال مطالبات خود هستند، بعضا افرادی در حریم رودخانه ساخت و ساز انجام می‌دهند که دستگاه متولی باید قبل ساخت و ساز ورود پیدا کند. 

پوریانی، ادامه داد: در بحث ساخت و ساز غیرمجاز نیز جهاد کشاورزی متولی بوده و قبل ساخت و ساز باید ورود داشته باشد.

وی تصریح کرد: در امور مختلف مدیرانی که ترک فعل کند باید پاسخگو باشند، مدیران باید به وظایف قانونی خود عمل کنند، اگر جایی نیاز به ورود دادستان و رئیس حوزه قضایی باشد باید ورود کنند.

رئیس کل دادگستری مازندران، اظهار کرد: دادستان و رئیس حوزه قضایی نباید اجازه سوء‌استفاده به افراد دهند به ویژه در بحث ساخت و ساز در سوادکوه.

وی افزود: در مواردی که محیط زیست در معرض خطر قرار می‌گیرد، دادستان و رئیس حوزه قضایی به موضوع ورود پیدا کنند .

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکید مقام‌های اروپایی بر لزوم جلوگیری از تشدید تنش‌ها در پی حادثه اصفهان
  • رفع تصرف ۵۰ هکتار از اراضی ملی در بوکان
  • شناسایی نیروی کار اتباع خارجی غیر مجاز در استان البرز 
  • مسیر رسیدن به سرزمین های بهشتی ایران از کجاست
  • عوامل ساخت و ساز غیرمجاز در شهرکرد دستگیر شدند
  • برخورد قاطع دستگاه قضایی با متخلفان حوزه منابع طبیعی و محیط زیست
  • برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید
  • شهرداری زیراب خسارت سیل سال ۹۴ را پرداخت کند
  • ساخت وساز در حریم رودخانه سوادکوه نگران کننده است
  • معرفی واحد تولید کننده آلاینده محیط زیست به دستگاه قضا در گیلان