Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی کثرت انتقادها از حوزه آب و برق را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر چند خدمات بسیار ارزشمندی در این حوزه در حال انجام است اما چالش‌های این حوزه از جمله قطعی‌ها و خاموشی‌های مکرر، مسائل زیست محیطی ناشی از فرسودگی شبکه توزیع و افزایش مصرف بی رویه با توجه به شیوع بیماری کرونا و آغاز فصل گرم سال، بیش از پیش باید از سوی مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم امروز در دیدار با مسئولان آب و برق استان با بیان اینکه وزارت نیرو فعالیت های چشمگیری در سال های اخیر داشته استف اظهار داشت: برق دار کردن روستاها و آبرسانی به این مناطق، احداث سدها، شبکه های آبیاری، زهکشی، مهندسی رودخانه ها و مدیریت سیلاب ها، حفاظت از آب زیرزمینی، فعال سازی کارگروه سازگاری با کم آبی و همچنین توجه به سیستم های آب شیرین کن بخشی از اقدامات موثر وزارت نیرو در حوزه تامین و توزیع آب و برق بین مردم بوده است.

امام جمعه تبریز، تولید، انتقال و توزیع برق، افزایش نیروگاه ها، تولید بیش از یک چهارم برق کشور بدون استفاده از سوخت های فسیلی، تامین برق مطمئن و پایدار، کاهش تلفات برق، توسعه ظرفیت های انرژی های تجدیدپذیر، فعالیت های برون مرزی را بخش دیگری از این اقدامات عنوان کرد.

وی از وزارتخانه نیرو به عنوان مجموعه ای حیاتی یادکرد و گفت: چالش های پیش روی این وزارتخانه بسیار زیاد است که انتظار می رود دولت در فرصت باقی مانده از عمر خود برای حل آن راهکارهای عملی ارائه کند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با تاکید براینکه برنامه ریزی بدون توجه به اجرا موفقیت آمیز نخواهد بود گفت: برای حل مشکلات این بخش نیازمند بسیج همگانی تمام سازمان ها و مشترکان هستیم.

 صنعت آب و برق نباید از خطوط کلی اقتصاد مقاومتی جدا باشد 

امام جمعه تبریز با بیان اینکه صنعت آب و برق نباید از خطوط کلی اقتصاد مقاومتی جدا باشد گفت: عدالت بنیانی، مردمی بودن، دانش بنیان بودن درون زایی و برون گرایی پنج محور اصلی سیاست‌های اقتصادمقاومتی در حوزه آب و برق است که باید مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین آل‌هاشم کثرت انتقادها از این حوزه را مورد اشاره قرار داد و گفت: هر چند خدمات بسیار ارزشمندی در این حوزه در حال انجام است اما چالش‌های این حوزه از جمله قطعی‌ها و خاموشی‌های مکرر، مسائل زیست محیطی ناشی از فرسودگی شبکه توزیع  و افزایش مصرف بی رویه با توجه به شیوع بیماری کرونا و آغاز فصل گرم سال، بیش از پیش باید از سوی مسئولان و مردم مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر مصرف درست و بهینه حامل‌های انرژی گفت: بعنوان مثال از مردم عزیز می‌خواهیم در فصل گرم سال به جای تنظیم دمای کلرها به 18 درجه، میزان دمای وسایل گرمایشی روی 24 درجه تنظیم کنیم.

 

افزایش 40 درصدی مصرف آب

نماینده ولی فقیه در استان با یادآوری اینکه مصرف آب مشترکان در این ایام 40 درصد افزایش یافته است، گفت: همه ما باید بدانیم که با توجه به ضرورت رعایت بهداشت فردی، مدیریت مصرف آب و تغییر الگوی زندگی مردم در زمان شیوع بیماری کرونا بسیار ضروری و مهم است.

امام جمعه تبریز با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از مصرف بی رویه آب و برق متاثر از شرایط روحی و ذهنی جامعه است، گفت: تغییر سبک زندگی و اصلاح الگوی مصرف گامی مهم برای مصرف بهینه آب و برق است.

 مصرف بهینه آب و برق باید به فرهنگ تبدیل شود

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم تاکید کرد: برای عبور از شرایط فعلی و جلوگیری از بروز بحران آب و برق باید مصرف بهینه به یک فرهنگ تبدیل شود.

 روشن میلانی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان، غفارزاده مدیرعامل آب منطقه ای استان ،  عادل کاظمی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز ، ایمانلو مدیرعامل آب و فاضلاب استان ، فرج نیا مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ، معینی مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی به بیان نکته نظرات ، چالش ها و موفقیت ها و مشکلات حوزه کاری خود پرداختند.

انتهای پیام/60027

منبع: فارس

کلیدواژه: آب تبریز برق وزارت نیرو نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی کرونا ویروس صنعت برق فسیل اقتصاد مقاومتی نیروگاه خبرگزاری فارس فارس تبریز سیلاب آب های زیرزمینی آبیاری زهکشی کولر گازی مدیرعامل شرکت آب و برق چالش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۱۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر سیستان و بلوچستان از امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در آب‌گرفتگی جنوب استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال‌احمر استان، سیدمحمد مهدی سجادی با اشاره به ادامه عملیات امدادرسانی در سیلاب جنوب استان اظهار کرد: از ۲۸ فروردین ماه تا کنون، ۱۱ شهرستان سراوان، سیب و سوران، ایرانشهر، نیکشهر، چابهار، سرباز، کنارک، میرجاوه، زاهدان، خاش و مهرستان شامل ۶۷ روستا تحت تأثیر آب‌گرفتگی قرار گرفتند.

وی افزود: در این مدت ۳۰۸ نیروی عملیاتی کادر و داوطلب در قالب ۶۰ تیم با بکارگیری ۶۰ خودروی امدادی در عملیات‌ها مشارکت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: امدادگران به هزار و ۲۱۲ خانوار شامل ۵ هزار و ۱۲۰ نفر امدادرسانی کردند و هزار و ۳۹ نفر اسکان داده شدند.

سجادی با اشاره به توزیع اقلام اضطراری میان خانواده‌های تحت تأثیر آب‌گرفتگی تصریح کرد: ۴۴۲ بسته غذایی ۷۲ ساعته، ۱۴۵۸ تخته پتو، ۷۵۸ تخته موکت، ۲۱۶ دستگاه چادر امدادی، ۱۳ شعله والور و دو هزار و ۴۹۰ کیلو نایلون پوششی توزیع شده است.

کد خبر 745889

دیگر خبرها

  • واگذاری ۳۷ هزار و ۵۲۸ مورد انشعاب برق در خراسان رضوی
  • جامعه نخبگان مورد توجه مسئولان قرار گیرد
  • مسئولان به جامعه نخبگان توجه داشته باشند
  • امدادرسانی به بیش از ۵۰۰۰ نفر در سیلاب سیستان و بلوچستان
  • برق ۳۶۶ روستای ‌سیل‌زده بلوچستان وصل شد
  • هشدار استاندار گیلان به مسئولان مانع تراش در مسیر سرمایه گذاری
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • برق ۲۸ روستا مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان پایدار شد
  • بیش از ۴۴ هزار کنتور برق در خراسان رضوی هوشمند شد
  • مسئولان به جای صندلی «مداخله‌جویی» روی صندلی «حکمرانی» بنشینند