Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان با بیان اینکه خرید دانه های روغنی کلزا در استان رشد ۴۹ درصدی نسبت به سال قبل را نشان می دهد، گفت: خوزستان در خرید کلزا در جایگاه دوم کشور قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، امید جهان نژادیان در گفت و گو با خبرنگاران ضمن اعلام پایان خرید تضمینی کلزا در استان اظهار کرد: در سال جاری موفق به خرید بیش از ۶۷ هزار تن کلزا از کشاورزان خوزستانی شدیم که نسبت به سال گذشته با رشد ۴۹ درصدی توانستیم به مقام دوم تولید این محصول مهم اقتصادی در کشور برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: با توجه به مشکلات موجود در زمینه تامین روغن، بیش از ۸۰ درصد از روغن خوراکی مورد نیاز داخلی از خارج تامین می شود که با تلاش و تدبیر اندیشیده شده طی سالیان گذشته میزان رشد کاشت کلزا نسبتا مناسب بوده و امیدواریم هر چه سریعتر شاهد خودکفایی در برداشت این محصوص و تولید روغن مورد نیاز کشور باشیم.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان،  این استان را سرزمین تولید خواند و افزود: تمام مردم کشور، خوزستان را نماد تولید نفت و گاز می دانند اما باید اشاره کرد خوزستان علاوه بر آن، سرزمین منابع آبی، برق، پتروشیمی، فولاد و بسیاری تولیدات دیگر است و این در حالی است که طی هشت سال گذشته توانسته عنوان بزرگترین تولید کننده گندم کشور را نیز به خود اختصاص دهد و امسال نیز با جهشی که در کشت دانه روغنی کلزا صورت گرفت، توانستیم گامی بلند در رسیدن به خودکفایی این محصول و کالای مهم استراتژِیک برداریم.

جهان نژادیان با بیان اینکه امسال دولت با افزایش مناسب نرخ خرید تضمینی محصولات کشاورزی اقدام مناسبی در راستای تولید  و ایجاد انگیزه در کشاورزان نموده است، بیان کرد: در سال جاری قیمت مصوب برای خرید کلزا ۴۶ هزار و ۶۰۲ ریال در نظر گرفته شد که نسبت به نرخ خرید سال گذشته با افزایش تقریبا ۲۷ درصدی توانست نظر کشاورزان را نسبت به افزایش سطح زیر کشت این محصول استراتژیک کسب کند.

او تولید روغن با کیفیت صنعتی و خوراکی، تولید سوخت تجزیه پذیر، خوراک دام و تولید مواد مورد نیاز در صنایع داروسازی و شیمیایی را از کاربرد های این گیاه خواند و اضافه کرد: افزایش تولید محصولات گندم و کلزا ارتباط بسیار  نزدیکی با اشتغال دارد و همان گونه که مشاهده می شود برای بهره برداری کامل از کلزا شغل های زیادی درگیر خواهند بود که در صورت افزایش همراه با پایداری در تولید این دو محصول، علاوه بر ایجاد امنیت شغلی سهم بیشتری از نیروهای جوان کشور به کارگیری خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان در پایان با بیان اینکه مبلغ سه میلیون و ۱۴ هزار و ۹۱۰ میلیون ریال برای خرید ۶۷ هزار تن کلزا در اختیار کشاورزان کلزا کار قرار گرفته استف افزود: تزریق چنین حجمی از پول در استان می تواند موجب رونق اقتصادی در سایر کسب و کارها شود و چرخ اقتصاد استان بهبود یابد.

لازم به ذکر است که خوزستان در کاشت و خرید محصول استراتژیک گندم، سال ها است در رتبه نخست کشور قرار دارد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کشاورزی خوزستان افزایش تولید برنا خوزستان کشاورزان خوزستان جهش تولید شرکت غله خوزستان خرید کلزا در خوزستان خرید کلزا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان گفت:  از ابتدای فصل خرید گندم در ۲۰ فروردین ماه تاکنون بیش از ۳۷۰  هزار تن گندم از کشاورزان استان به صورت تضمینی خریداری شده است.

امید جهان نژادیان افزود: از این میزان ۱۰۰ هزار تن گندم از مراکز خرید روباز به مراکز استاندارد ارسال شده است.

وی ادامه داد: در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به نرخ ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به نرخ ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان بیان کرد: در سال گذشته در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.

در سال زارعی جاری  در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی استان کشت گندم انجام شده است.

استان خوزستان پارسال رتبه نخست خرید گندم در کشور را کسب کرد.

دیگر خبرها

  • خرید تضمینی محصول گندم کشاورزان استان از اوایل خرداد ماه
  • آمادگی ۳۵ مرکز خرید تضمینی گندم و کلزا در لرستان
  • خرید بیش از ۳۷۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • تولید ۱۷ درصد کلزای خراسان رضوی در مشهد
  • خرید ۳۸ هزار تن کلزا در خوزستان
  • برداشت کلزا از مزارع شهرستان کرخه
  • تجلیل از نانوایان و کشاورزان نمونه در مرند
  • چالش تولید زعفران در سرزمین طلای سرخ
  • کشت ۱۵۰ هکتار کلزا در جلگه رخ تربت حیدریه
  • خرید تضمینی بیش از ۱۱ هزار تن گندم در هرمزگان