Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در نشست بررسی عملکرد یک ساله معین‌های اقتصادی شهرستان کاشمر افزود: همه مسوولان باید بدون دادن شعار به صورت عملیاتی وقت خود را وقف حوزه اقتصاد، اشتغال، آبادانی و خدمت کنند تا آثار آن را در سایر عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی با کاهش آسیب‌های اجتماعی و کم شدن پرونده‌های دستگاه قضایی ببینیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: مشکلات کشور مربوط به نظام‌های اداری است و بوروکراسی امروز ارتباطی به این دولت و آن دولت ندارد بلکه ساختار موجود فسادزاست و انگیزه را در مدیران از بین می‌برد.

استاندار خراسان رضوی گفت: در حال حاضر سالانه ۷۰۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی پرداخت می‌شود که ۹۰ درصد این تسهیلات متعلق به ۱۰ درصد افراد حقیقی و حقوقی است لذا باید مجلس شورای اسلامی  در این موارد مداخله نموده و به سوی طرح‌های نو و کاهش بوروکراسی اداری برود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر و در شرایط تحریم و نبود پول نفت باید به ظرفیت‌های موجود هر منطقه توجه داشت افزود: ۸۰ درصد درآمد مردم کاشمر از بخش کشاورزی متعلق به ۱۰ درصد مردم است حال آنکه می‌شود با احیای شرکت‌های توسعه زراعی این بخش را احیا کرد.

رزم حسینی با اشاره به توفیقات کسب شده توسط معین‌های اقتصادی در استان خراسان رضوی ادامه داد: در زمینه فضای کسب و کار کشور در رتبه ۲۸ قرار داریم که بخش اعظم موارد مربوط به این شاخص ارتباطی به تحریم‌ها ندارد بلکه مربوط به داخل و به دلیل کاغذ بازی‌هاست و با تلاش مجلس برای رفع این معضلات می‌توان از ظرفیت‌های کشور بیشتر بهره برد.

وی با بیان اینکه امروز سیاسی ترین کار در استان، کار اقتصادی است گفت: هیچ چیز در استان نباید حاشیه ساز شود و اختلاف ایجاد کند.

استاندار خراسان رضوی افزود: مدل مثلث توسعه اقتصادی، فرهنگی در استان توانسته است همه اجزای حاکمیتی را برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی افراد جامعه همراه کند اما برای توجه بیشتر به این مقوله نیاز به فرهنگ سازی است و انتظار می‌رود ائمه جمعه و روحانیون و علما در این زمینه بیشتر همکاری کنند.

نماینده مردم کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: موفقیت طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی با کار جهادی مدیران مضاعف می‌شود مشروط براینکه اعتبارات عادلانه تقسیم شود.

حجت الاسلام محمدجواد نیک بین افزود: عدم رعایت عدالت در تقسیم اعتبارات باعث شده برخی شرکت‌های تولیدی توانمند در شهرستان به دنبال ایجاد دفتر کار در تهران باشند تا از قافله اخذ اعتبار و تسهیلات عقب نمانند.

وی با تاکید بر لزوم افزایش اعتبارات استانی و تخصیص عادلانه سهم شهرستان‌ها ادامه داد: عدم قبول تضامین املاک روستایی برای شرکت‌های تولیدی شهرستان از سوی بانک‌ها دردسرساز شده است.

این نماینده مجلس گفت: چند طرح در این شهرستان برای اخذ تسهیلات به صندوق توسعه ملی ارجاع شده که با پیگیری مدیران استانی می‌تواند مسیر توسعه شهرستان را هموارتر کند.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: پنج معین اقتصادی طی یک سال اخیر فعالیت خود را در این شهرستان آغاز نموده و دستاوردهای خوبی برای منطقه داشته‌اند.

مسلم ساقی افزود: با اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی و فرهنگی در استان خراسان رضوی و انتخاب معین‌های اقتصادی فضای کسب و کار در شهرستان‌های استان نیز تغییر کرد و رویکرد عمرانی در روستاها به سوی اشتغالزایی سوق یافت.

وی ادامه داد: در این مدت ۲۱ جلسه اقتصاد مقاومتی در شهرستان برگزار شده و ۲۲ تفاهمنامه با سرمایه گذاری ۳۶۵ میلیارد تومان انجام شده است.

فرماندار کاشمر گفت: در حال حاضر سه بنگاه اقتصادی مستعد برای فعالیت به عنوان معین اقتصادی در منطقه شناسایی شده و امید است با فعالیت‌های پرثمر آنها شاهد رونق اقتصادی منطقه و توانمندسازی آحاد جامعه باشیم.

بهمن ماه ۹۷ نخستین تفاهمنامه با معین اقتصادی در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی خراسان رضوی با شهرداری مشهد منعقد شد و در کاشمر نیز از دهم دی ماه ۹۸ اولین تفاهمنامه با معین‌های اقتصادی این شهرستان منعقد گردید.
معین‌های اقتصادی شامل شرکت‌های بخش خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی، مسوولیت توانمندسازی بخش‌های محروم و روستاهای استان را برعهده گرفته‌اند. مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی شامل دو بخش است که یک بخش آن مربوط به فعالیت معین‌ها در روستاها و دیگری امضای تفاهمنامه‌های سرمایه‌گذاری در استان است، بخش نظارت بر عملکرد معین‌های اقتصادی در روستاها بر عهده نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی زیر نظر اتاق بازرگانی خراسان رضوی است.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری مشهد قرار دارد.

برچسب‌ها علی‌رضا رزم‌حسینی کاشمر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کاشمر کاشمر مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی معین ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۸۴۳۵۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری چهارشنبه ۲۹ فروردین با حضور در آسایشگاه جانبازان امام خمینی (ره) واقع در پارک ملت مشهد اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال را برای بازسازی آن اختصاص داد.

استاندار خراسان رضوی طی این دیدار چهره به چهره پای درد و دل جانبازان این آسایشگاه نشست و در خصوص برخی از مشکلات مطرح شده دستورات لازم را صادر کرد.

در جلسه‌ای که در حاشیه این بازدید و با حضور رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، جمعی از مدیران و جانبازان برگزار شد؛ استاندار خراسان رضوی در خصوص بازسازی این آسایشگاه قول مساعد داد.

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • جریمه قاچاقچی لوازم خانگی در کاشمر
  • فیلم|کمبود ۵هزار کلاس درس در خراسان رضوی 
  • دیدار استاندار خراسان رضوی با اهالی روستای گجوان در دهستان درز آب
  • ۵ طرح محوری خراسان رضوی در سال ۱۴۰۳ برای مناطق عشایری
  • پیام تسلیت استاندار خراسان رضوی به مناسبت درگذشت پدر شهیدان دهنوی
  • بازدید استاندار کرمان از مناطق درخطر سیل جنوب کرمان
  • اجرای ۵ طرح محوری برای حمایت از عشایر خراسان رضوی